לראשונה בחייהם ארבעה ילדים קטנים בני אותה משפחה מאשדוד הלכו לראות סרט

הילדים בני 4 עד 10 חיים עם אמם החד הורית, ואין בידה הכסף לקחת אותם לסרט בקולנוע. זה קרה בזכות מיזם התנדבותי של אביעד לוי וחבריו שנקרא "צעצוע של חיוך", מיזם שמאפשר לילדים שלא קיבלו מתנה או חוו חוויה כמו ילדים בני גילם, כי הוריהם אינם יכולים להרשות לעצמם כלכלית לתת להם. אביעד לוי: " המטרה היא לתת לילדים האלו להיות סוף סוף אותם ילדים ״רגילים״ כמו שמגיע להם להיות. אני וחבריי נגיע לכל ילד שרק נוכל, נעטוף לו בסרט הכי יפה ומרשים שיש את המתנה הזאת או החוויה הזו שיעשו לו רכבת הרים בלב". עד כה הגשימו אביעד וחבריו כמה חלומות מתנות וחוויות לילדים. למי שרוצה לקחת חלק במיזם המדהים הזה – "צעצוע של חיוך בפייסבוק".
לראשונה בחייהם ביקרו בסרט.

סביר להניח שמי שנכח בסרט "ספייס ג'אם" בשבוע שעבר בקולנוע "הוט סינמה" בקניון סי מול, באשדוד, לא בדיוק התרגש מארבעה ילדים ואמם שיושבים ורואים את הסרט ואוכלים פופקורן. לא חוויה שמישהו יעצור לראות אותה. משהו שכיח אצל ילדים בני גילם, ללכת לסרט. הדבר הכי פשוט שיש. אבל הפעם זה היה שונה, לגמרי שונה. כשתשמעו את הסיבה הדמעות שירדו לכם יהיו משולבות בשמחה ובעצב גם יחד.

מסתבר כי עבור ארבעת הילדים בני 4 עד 10 זו הייתה הפעם הראשונה בחייהם!! שהם מבקרים בקולנוע. לראשונה בחייהם הם רואים סרט ואוכלים פופקורן ונהנים מחוויה שלא ידעו בכלל על קיומה! או נכון יותר ידעו, אבל לא יכלו ליהנות ממנה. אמרנו לכם שמחה ועצב יחד. לא בטוח שזה היה קורה אלמלא המיזם ההתנדבותי המדהים של אביעד לוי וחבריו – "צעצוע של חיוך". אבל בואו נעשה קודם כל סדר.

אביעד לוי. "בטוח שנצליח לגרום להמון ילדים להיות שמחים יותר כמו שמגיע להם".

אביעד לוי פעיל חברתי, עוזר מסיב לשעון לאנשים, חלק גדול מהם מאשדוד. הוא עוזר במזון, בבגדים, בשיפוץ, בתרופות, במה שיכול, ונעזר בלא מעט אנשים טובים. הכל בהתנדבות מלאה. לאחרונה הוא החל בעוד מיזם מדהים, מיזם שאי אפשר להישאר אדיש אליו – "צעצוע של חיוך", כך הוא קורא לו. אנחנו נוסיף של שמחה.

וכך הוא כתב על הפרויקט: "תהיו איתי רגע ותחשבו שכל מה שנראה לכם ולילדים שלכם טריוויאלי, לילדים מסוימים נראה כמו חלום מתוק. ילדים שכל פעם מחדש יצאו לרחוב ויסתכלו בקנאה בילד אחר, שבדיוק קיבל צעצוע חדש. הרי הילדים האלה עסוקים יחד עם המשפחות שלהם בהישרדות- במרדף אחרי האוכל, בחשבונות שחוזרים ובקיום בסיסי. הם לצערי לא יכירו את ההרגשה לפתוח מתנה חדשה מהניילון , הם לא ידעו מה זה להיות הילדים האלה עם המשחק החדש בשכונה שכולם מסתכלים עליהם. החלום שלי, ביחד אתכם זה לתת לילדים האלו סיבה לחייך, גם אם זה לכמה רגעים. רגעים של ליהנות ממותרות, לתת להם לשכוח מהצרות, לא לחשוב על הקושי ופשוט להיות ילדים, כמה פשוט זה נשמע אה? לתת להם להרגיש מהי התלהבות של לפתוח משחק חדש, משחק יקר שאף פעם לא דמיינו שיהיה להם. לתת להם לחוות את ההתרגשות של ללכת לסרט בקולנוע או ללכת להופעה של מישהו שהם מעריצים!

"צעצוע של חיוך" בפייסבוק. יחד תגשימו להם חלומות.

אביעד ממשיך ורואים בין המילים את ההתרגשות: "אז, אחרי המון מחשבות זה קרה! תכירו – "צעצוע של חיוך" מיזם שרוקם עור וגידים. המטרה היא לתת לילדים האלו להיות סוף סוף אותם ילדים ״רגילים״ כמו שמגיע להם להיות, אני וחבריי נגיע לכל ילד שרק נוכל, נעטוף לו בסרט הכי יפה ומרשים שיש את המתנה הזאת או החוויה הזו שיעשו לו רכבת הרים בלב. זו ההזדמנות שלכם לקחת חלק במיזם חיי. אנחנו כאן בשבילם"..  תודה לכל מי שעזר ותמך בי לאורך כל הדרך, איתי רביב המקרר השיתופי – אשדוד של מיכאל, אסתי בן עזרא לילך סיטרוק  ואחראי הגרפיקה Eyal Beinhacker".

אביעד לוי, יזם בן 38 מנתיבות , פועל במשך שנים למען אוכלוסיות חלשות. הוא מסביר: לעיתון 'המגזין': "אחרי הרבה מחשבות איך אני יכול לתת מעצמי מעבר, הקמתי את צעצוע של חיוך מתוך הבנה שהילדים האלו כל כך זקוקים לפינוקים ולמותרות האלה, בזמן שההורים שלהם עסוקים בקשיי היום יום. אני בטוח שנצליח לגרום להמון ילדים להיות שמחים יותר כמו שמגיע להם".

ההתכתבות עם האמא.

נחזור רגע לארבעת הילדים והסרט בשבוע שעבר. לוי עוזר לאמא מאשדוד בסלי מזון ועוד. בשיחה איתה (ראו התכתבות -מ.ס) הוא גילה שילדיה מעולם, אבל מעולם, לא צפו בסרט בקולנוע. הוא מיד החליט לדאוג להם ועם חבריו למיזם קנו להם כרטיסים לסרט "ספייס ג'אם" בקניו סי מול ודאגו שיהיה להם גם פופקורן ושתייה כמו כל ילדים אחרים. מדהים.

מי שנחשף למיזם הזה, "נדבק" מיד . הייתה אישה שהחליטה להנציח קרוב משפחה שנהרג ואהב יותר מכל אופניים, אז היא ביקשה לתרום אופניים חדשים כולל כל האביזרים, לילדה מדהימה שחלמה על זוג אופניים.  כשהילדה קיבלה את האופניים, היא לא הצליחה לעצור את ההתרגשות ולא הפסיקה לחבק את אנשי "צעצוע של חיוך". אישה אחרת החליטה שלכבוד יומהולדת ה-40  היא מבקשת שבמקום שיקנו לה מתנות, שיקנו מתנות לילדים שאין להם, ולקחה את זה כמיזם אישי שלה.

אז אם גם אתם רוצים להיות חלק מזה, היכנסו לדף הפייסבוק של "צעצוע של חיוך" ותגרמו לעוד ילד או ילדה לחייך. בנינו אתן תחייכו יותר.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך