מהי חריטה על מקלדת?

מקלדת היא אביזר שיש לכל אחד בבית (אפילו יותר מאחד) ובהחלט נחשב ככזה שנלקח כמובן מאליו. אף אחד לא חושב רגע איך מייצרים את המקלדות ואיזו מחשבה מעמיקה נדרשת על מנת שהן תוכלנה להמשיך להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה היומיומית שמאפיינת את השימוש במחשב של כל אחד ואחת. הסימנים – אותיות ומספרים – שמופיעים על כל המקשים חייבים להיות ברורים ושלא תהיה סכנת מחיקה או דהייה, אחרת אי אפשר יהיה להמשיך ולהקליד
תמונה : FREEPIK

לא כל אחד יכול או מצליח להקליד בשיטה עיוורת ולכן יש חשיבות לכך שהמקלדת תהיה איכותית ואפשר יהיה לעשות בה שימוש ממושך ככל האפשר. על מנת שכל זה יקרה בצורה תקינה צריך לוודא שבוצעה משימה איכותית ומדויקת של חריטה על מקלדת, כלומר של סימון על גבי המקשים בצורה ברורה. אז איך זה באמת נעשה?

לחרוט על גבי מקשי מקלדת

כיום ישנם כמה וכמה סוגים של מקלדות אך ללא ספק המכנה המשותף לכולם הוא הסימונים הברורים על גבי המקשים. אף יצרן מקלדות לא יכול להרשות לעצמו שהסימונים ימחקו או יימרחו ולכן טכנולוגיית הסימון חייבת להיות איכותית, מדויקת ומתקדמת. משיקולים אלה נבחרה משימת החריטה. יחד עם זאת, עדיין קיימים כאן כמה שלבים של תכנון, עיצוב ו-וידוא שאכן החריטה עומדת להיות בדיוק במקום הנכון על גבי המקשים, בצבע הנכון (חריטה + מילוי בצבע) וייבוש כך שהכיתוב לעולם לא יימחק או ידהה. מכיוון שהמקלדות כיום נמצאות בשימוש יומיומי, אפילו במשך כמה שעות בכל יום, הרי שהן חייבות להיות איכותיות וכאלה שתמיד אפשר יהיה לזהות את המיקום של האותיות, המספרים והסימנים השונים שצריך להקליד באתרי אינטרנט או יישומי מחשב כאלה ואחרים. תמיד חשוב לקחת בחשבון את קהל היעד שעומד לעשות שימוש במקלדת ואלה יכולים להיות גם בני נוער שעושים את הצעדים הראשוניים שלהם במחשבים או דווקא אנשי הגיל השלישי שעלולים להתקשות. מכאן שהמקלדת תמיד צריכה להיות ברורה כדי שהשימוש בה יהיה קל, נוח וידידותי עבור כל משתמש.

איך מתבצעת החריטה הלכה למעשה?

בעבר היה צורך לבחור במלאכות מכאניות של חריטה אך כיום מדובר בתהליך יותר פשוט ומהיר. בעזרת תוכנות מחשב מתקדמות מבצעים תכנון מדויק של גודל המקלדת והמקשים וכך אפשר לוודא שהסימונים יהיו בדיוק במקומם. חשוב לבחור את הצבע למילוי (צבע שחור עבור מקלדות בצבע בהיר או מילוי עם צבע לבן עבור מקלדות כהות) ולשים לב למקלדות טכנולוגיות ועכשוויות שיש בהן אפקטים של אורות וצבעים שצריך להתגבר גם עליהם. בעלי המקצוע כבר יודעים בדיוק מה המידות המקובלות של מקשים ומקלדות ויודעים איך הכי נכון לבצע את החריטה כל שהיא תהיה ברורה ועמידה למשך הרבה מאד זמן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך