הדרך הקלה לתשלומי חובה של ביטוח לאומי לעובדי משק הבית!

עובד משק בית, הוא מי שעובד בעבודות שוטפות במסגרת ביתו הפרטי של המעסיק ולא לצורך עסקי כגון ניקיון המשרד. עבודה זו של משק בית, כוללת גם ניקיון חדרי מדרגות בבניין מגורים, טיפול בילדים או בקשישים, כאשר העבודה עצמה נעשית בביתו של הילד או הקשיש
תמונה : FREEPIK

לעובד משק הבית ישנן זכויות עובד המעוגנות בחוק, כאשר דבר ראשון המעסיק מחוייב להעביר בכל חודש תשלום ביטוח לאומי לעובדי משק הבית. עובדי משק בית הם למעשה: מנקה, מטפלת, עובד ניקיון, מנהלת משק הבית, או כל תפקיד שמטרתו שמירה על אחזקת משק הבית באופן תקין ושוטף. 

התנאים שחייבים להתקיים כדי שעובד יוגדר כעובד או עובדת משק בית, הם: העסקה שאינה לצורך בית העסק הפרטי של המעסיק, העבודה שבה מועסק העובד היא נחוצה וחיונית, שכר העבודה הוא שכר ריאלי, וכמוכן עובד משק הבית לא יבצע את העבודה במסגרת של עזרה הדדית טבעית בין בני המשפחה או בין החברים. כלומר, היחסים בין עובד משק הבית למעסיק, יהיו על בסיס יחסי עובד מעביד. העבודה תתבצע ע"י שעות עבודה או ימים קבועים בשבוע.

חובת תשלום ביטוח לאומי חלה על כל מעביד השוכר את שירותיו של עובד משק בית

אנשים פרטיים המעסיקים עובד משק בית, יצטרכו לקבל פנקס שוברים שנתי, אשר עליהם חלה החובת תשלומי הביטוח לאומי ופנסיה לעובדי משק בית. מדובר על דיווח ותשלום דמי הביטוח הלאומי ודמי ביטוח בריאות עבור עובדי משק בית. עובדים אלה, יהיו מבוטחים על פי חוק, כעובדים שכירים והם יהיו מוגנים מתאונת עבודה ועל פי חוק בריאות ממלכתי כעובדים שכירים. 

 

על המעסיק יהיה לציין את פרטי העובד, כפי שהם מופיעים בתעודת הזהות שלו. חשוב לציין כי עובדים שעדיין לא מלאו להם 18 שנה, או כאלה שכבר הגיעו לגיל הפרישה, יקבלו קצבת אזרח וותיק, כאשר ישולם להם 2% משכרם כדמי הביטוח הלאומי. גם עובדי משק בית שהם תושבי יהודה ושומרון או תושבי חוץ, גם ישולם להם 2% משכרם, כדמי הביטוח הלאומי החודשי.

כמה קל היום לשלם את דמי הביטוח הלאומי באפליקציה – ללא המתנה בתור בדואר

היום, כבר פותחו אפליקציות תשלום כמו למשל אפליקציית וורקיטו – תשלום ביטוח לאומי בקליק לעובדי משק הבית  אשר מקלה על המעסיקים, במיוחד אלה שחיים על לוח זמנים צפוף, מה שיקל על ביצוע תשלומי החובה בזמן לעובדי משק בית. ניתן לשלם באמצעות כמה לחיצות על המקשים בטלפון הנייד, תוך מספר שניות תקבלו קוד לאישור העיסקה ותוכלו להיות שקטים, כי שילמתם את חובתכם החודשית לביטוח לאומי וקרן פנסיה כלפי העובד או עובדת שלכם.  כך תחסכו מעצמכם המתנה ארוכה בתורים בדואר ובזבוז זמן לתשלום השובר של המוסד לביטוח לאומי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך