טקס שירותים פיננסיים – החברה המובילה וההוגנת בישראל להחזרי מס

כאנשים עובדים, כולנו מפרישים מהמשכורת החודשית שלנו הפרשות שונות וקבועות, וביניהן מס הכנסה. אך בשונה מהפרשות אחרות, לעיתים רבות ובהתאם לתנאי זכאות שונים, קיימת לנו האפשרות לקבל בסוף שנת המס, החזר מס. בין אם אתם מכירים את התהליך ובין אם לא, את הבקשה להחזרי מס כדאי לבצע עם חברה מקצועית והוגנת
תמונה : Pixabay

פקודת מס הכנסה

על פי פקודת מס הכנסה בישראל, כל הכנסה של אזרח ישראלי, בין אם הוא נמצא בארץ או בחו"ל, שכיר או עצמאי, חייבת במס, הנקרא מס הכנסה. הקריטריון הקובע את גובה מס ההכנסה שעל כל עובד לשלם, הוא מדרגות המיסוי השונות, כאשר כל נקודת זכות מהווה למעשה סכום המקוזז מהתשלום הסופי של מס ההכנסה.

היות וחובת תשלום המס החודשית עבור כל עובד, נקבעת על ידי רשויות המס עוד בתחילת שנת המס, במקרים רבים נוצרים פערים בין תשלום המס ששולם בפועל, לבין התשלום האמיתי אותו היינו צריכים לשלם. כאשר הפרש זה הוא חיובי, לטובת העובד, הרי שעליו להגיש בסוף שנת המס, בקשה להחזר מס.

למי מגיע החזר מס?

כפי שהזכרנו, שיטת חישוב המס המבוצעת בתחילת שנת המס, מביאה במקרים רבים לגביית יתר, שבגינה אנו יכולים לקבל החזר מס הכנסה, בסכומים שיכולים להגיע אף לאלפי שקלים. בין אם מדובר בהחזרי מס לעצמאיים או החזרי מס לשכירים, חשוב שתדעו למי מגיע החזר מס:

  • ישנן אוכלוסיות מסוימות שהמדינה מעניקה להן הקלות או הטבות מס שונות, דוגמת מגורים ביישובי פריפריה, חייל משוחרר ועוד. אם לא מילאתם את הפרטים הללו במקום עבודתכם, הרי שנוכה לכם מס באופן מלא ולמעשה נוצר פער חיובי לטובתו של העובד.
  • הכנסה נוספת, יותר ממקור אחד, יכולה להיות סיבה נוספת בגינה שילמתם מס הכנסה יותר ממה שהייתם צריכים.
  • באם קיבלתם קצבאות שונות מהמוסד לביטוח לאומי- דמי אבטלה או דמי לידה לדוגמא.

ישנם מקרים החזרי מס רבים נוספים היכולים להיות רלוונטיים עבורכם, וחשוב לדעת כי אלו סכומי כסף המגיעים לכם בזכות ולא בחסד.

בדיקת החזר מס

על פי דו"ח מבקר המדינה, רשויות המס בישראל מחזיקות בסכומי מס עודפים של כ-8 מיליארד ₪. אנשים רבים נרתעים מההליך הבירוקרטי של הגשת החזר מס ואף אינם מודעים לזכויותיהם.

בכדי לבדוק את זכאותכם, תוכלו לקבל אינדיקציה ראשונית באמצעות סימולטור להחזר מס. באמצעות הכנסת מספר פרטים, תוכלו לקבל אינדיקציה האם וכמה החזר מס מגיע לכם.

הגשת בקשת החזר מס אכן מלווה בבירוקרטיה וטפסים רבים, אשר אי מילוי נכון שלהם, עלול לגרום לסחבת בטיפול בבקשה ואף לצמצמם משמעותית את הסכום המגיע לכם. כדי להבטיח את מלוא הסכום ולחסוך זמן וכאבי ראש מיותרים, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה להחזרי מס, אשר לרוב גובה את התשלום רק לאחר שתממשו את זכאותכם.

– בקרו באתר הבית: טקס שירותים פיננסיים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך