תלמיד הישיבה מאשדוד שהפך למפקד משמר הגבול באילת

רב פקד ארז לנקרי, 41, מאשדוד למד בישיבה התיכונית בנווה הרצוג ובמקיף ב'. היום הוא זה שאמון על ביטחון כל תושבי אילת והנופשים בעיר. רפ"ק לנקרי: " אנחנו ערוכים לתת מענה לכל עניין ביטחוני, בכדי שעם ישראל יבוא לאילת וייהנה ויהיה עם תחושת ביטחון". לאחרונה עבר עם לוחמיו לבסיס החדש באילת של מג"ב והחליט לעשות את זה בדרך ייחודית של מסע מיוחד בסופו חתמו על אמנה: "החלטתי להפוך את זה לאירוע היסטורי ולקיים מסע אל הבסיס החדש".
רפ"ק ארז לנקרי. (צילומים: דוברות מג"ב).

בלי להכיר אתכם אני בטוח שחלק מכם מתכנן איזה טיול בקטנה ככה לאילת. משהו עם בת הזוג, אולי המשפחה, החברים, ליהנות, לנקות את הראש, להרגיש הכי טוב שאפשר בעיר הנופש הדרומית היפה. אני בטוח גם שאף אחד מכם לא חושב בכלל על העניין הביטחוני, וזה בסדר, כי בשביל זה בדיוק נמצאים רב פקד (רפ"ק) ארז לנקרי מאשדוד ולוחמיו ולוחמותיו ממשמר הגבול באילת. הם דואגים לשמור על ביטחונכם ובטחון תושבי אילת בכדי שכולם ייהנו ויחזרו הביתה בשלום. אז מבחינתנו המינימום הוא שתכירו אותו ואת הסיפור המיוחד שלו.

ארז לנקרי, 41, גדל באשדוד ולמד בישיבה התיכונית בנווה הרצוג ואח"כ בתיכון במקיף ב'. הוא גר באזור ט' עם כל המשפחה שלו, שם חלקם נמצאים עד היום. בחור הישיבה הצעיר החליט להתגייס למשמר הגבול. בימים ההם הוא עוד לא ידע לאן זה יוביל אותו. הוא היה פטריוט, רצה לתרום והתגייס למשמר הגבול שמבחינתו הוא אחד החילות הטובים ביותר שיש, האמונים על ביטחון תושבי ישראל באופן יומיומי.

במהלך המסע עם חייליו.

בשנת 99 הוא כבר "עלה מדרגה"  ויצא לקורס מכ"ים ומשם לקורס קצינים. הוא  עבר מגוון רחב של תפקידים במגוון מרחבים של מג"ב, מג"ב דרום, מפקד בבסיס טירונים, מ"פ יחידת כפרית ביד מרדכי ואז לפני שמונה חודשים זה הגיע. הוא קיבל את המינוי היוקרתי של מפקד מג"ב אילת. כל מרחב אילת, העיר, הגבולות, הים, התושבים, הנופשים, הכל עליו. הכל באחריות הישירה של הילד שהגיע מהישיבה והפך ללוחם ומפקד מוביל במג"ב.

עבורו התפקיד הזה הוא סגירת מעגל. בין 2009 ל-2012 הוא שימש בתפקיד קמב"ץ מג"ב אילת . גם לאחר שעזב לתפקיד אחר ביקשו ממנו לחזור לאילת. רפ"ק לנקרי: "אמרתי שזה לא רלוונטי וכנראה שלא יהיה סיכוי. אבל לפני שנה נפתח חלון הזדמנויות וביקשו שאחזור כמפקד יחידת מג"ב אילת. אחרי התלבטויות קבלתי על עצמי את התפקיד. זו סגירת מעגל עבורי לחזור למקום ששרתי בו. זה ריגש אותי מאוד".

אחריות לא קטנה. מגיעים מלא נופשים ושמים את ביטחונם, בכם, בך.

"נכון. האחריות היא על ביטחון השוטף של העיר אילת. אנחנו גם עוסקים בפעילות של ביטחון שוטף וגם פעילות פלילית. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה גם עם הצבא וגם עם חיל הים. למעשה אנחנו כל הזמן במוכנות, אפילו לתרחיש של חדירת מחבלים דרך הים. אנחנו ערוכים לתת מענה לכל עניין ביטחוני בכדי שעם ישראל יבוא לאילת וייהנה ויהיה עם תחושת ביטחון".

חתמו על אמנה. רפ"ק לנקרי מוביל את המסע.

מג"ב אילת הוקם בשנת 96. ברגע שהאחריות על אילת עברה מהצבא למשטרה הוקמה יחידת מג"ב אילת. רפ"ק לנקרי מסביר:  "המטרה העיקרית היא לשמור על הביטחון השוטף של העיר אילת, גם בגבול הימי וגם בגבול היבשתי".

לאחרונה עבר הבסיס למעונו החדש. מסתבר כי לפני 10 שנים כשהיה רפ"ק לנקרי קמב"ץ העיר, הוא השתתף בהנחת אבן הפינה לבסיס הזה. לפני כחודש נערך הטקס הרשמי עם השר אמיר אוחנה השר לביטחון פנים לשעבר, מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן והמפכ"ל יעקב שבתאי. לפני שבוע הלוחמים והלוחמות עברו לבסיס, אבל רפ"ק ארז לנקרי החליט שהמעבר לא יהיה "עוד" מעבר, אלא החליט להפוך אותו לאירוע מיוחד שייזכר לזמן רב. להפוך את זה למסע של ממש אל היעד – אל הבית של שוטרות ושוטרי מג"ב אילת.

רפ"ק לנקרי:  "בשבוע שעבר נכנסנו לבסיס החדש. בכדי לא לעשות את זה בנאלי ורגיל כמו מעבר דירה, אלא להפוך את זה לאירוע היסטורי, החלטתי לקיים מסע על עוקף אילת לבסיס החדש. מסע של 5 ק"מ ובמהלכו לקיים טקס קרבי לכל דבר. באותו המעמד החתמנו את הלוחמים והלוחמות על אמנה מיוחדת".

באמנה נכתב בין היתר: הנני מתחייב שכשוטר במשטרת ישראל, במג"ב וביחידה בה אני משרת, אשמש כשליחו של החוק, וכשליח של מדינת ישראל לשמירה על בטחון הציבור . הנני מודע לעצם היותי שוטר בכל שעות היממה ושעליי להוות דוגמא אישית ומופת בהתנהגותי בתפקיד ובחופשה, כיאה לאדם שאמון על אכיפת החוק…. הנני מתחייב שלא אקח חלק כפעיל או כצופה באירועים ערכיים / פליליים ואדווח למפקדיי בזמן אמת וללא דיחוי במידה ואיחשף לאירוע מסוג זה. הנני מודע לכך כי בעת משבר או בעיה, מצופה ממני לפעול בהתאם לרוח המפקד ולבצע את המוטל עליי כפי שמפקד היחידה היה מצפה שאפעל, אילו היה שם במקומי.  אפעל לגיבוש חברתי ויצירת אוירה נעימה תוך קרוב בין כלל השוטרים בדגש על קליטה, ליווי וחניכה, כפי שמצופה מיחידה המתנהלת כמשפחה. אפעל בהתאם לערכי משמר הגבול, בדגש על שמירה על כבוד האדם – באשר הוא אדם". הבנתם? לוחמים עם ערכים.

לוחמי מג"ב אילת, ארז לנקרי ומפקד מג"ב ניצב אמיר כהן.

הוא מאוד מרוצה מהמעבר ומהתנאים החדשים להם יזכו פקודיו ומהערך המוסף של המסע: "עברנו לבסיס חדש עם תנאים חדשים. זה מגיע ללוחמים ולוחמות על העבודה הקשה שהם עושים. השוטרים והשוטרות ממש התרגשו לקראת המעבר. זה לא משהו שקורה בכל יחידה. מסעות מתרחשים בדרך כלל במסלול הטירונות. אחת המטרות של המסע היה לחבר בין הלוחמות והלוחמות, לגבש, לתרום לאווירה ולמורל. יצאנו למסע יחד כולנו לבית החדש שלנו".

אולי יאמצו את זה מעכשיו במג"ב ובצה"ל בכלל

"הלוואי. אני חושב שבשנה הזו כאות הוקרה למשטרה בכלל ומג"ב בפרט על מה שעושים למען המדינה, מגיע ללוחמים את השדרוג הזה. להבדיל מבעל מקצוע שמגיע לעבודה והולך הביתה, הלוחמים והלוחמות נשארים לישון וזה הבית שלהם. חשוב שיהיו בבית ראוי. אני ממליץ שיעשו מסע כזה תמיד בבסיסים חדשים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך