אשדוד שומרת על הסביבה: תם עידן הכלים החד פעמיים בחופי העיר

מועצת העיר אישרה פה אחד : אין יותר כלים חד פעמיים בחופי הים של אשדוד. מדובר בתחילת תהליך בשיתוף התושבים למען סביבה ימית ירוקה יותר והפכיתה של אשדוד לאחת הערים המובילות בארץ בתחום איכות הסביבה.

ע״פ הנתונים 70 אחוז מהפסולת בקרקעית הים והפסולת הצפה היא חלקי שקיות ואריזות פלסטיק, רובה בגודל מיקרו-פלסטיק. כ-75% מהפסולת, כך מצביעים הנתונים, מקורה בפסולת פלסטיק.

המהלך הסביבתי הוא המשך ישיר של מדיניות העירייה, שכבר הוציאה את הכלים החד פעמיים מגני הילדים וצהרונים.

תמיכה חשובה – האיחוד האירופי תומך ברעיון התוכנית:
התוכנית המקצועית שהוצגה גם במועצת העיר זכתה לשבחים מהאיחוד האירופי כולל תמיכתם ברעיון התוכנית והסכמה שהלוגו שלהם יופיע בפרסומי העירייה העוסקים בנושא הוצאת החד פעמי מחופי העיר .

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אמר בתגובה: "מועצת העיר אישרה פה אחד חוק עזר עירוני שהגשתי להוצאת הכלים החד-פעמיים מחופי הים שלנו. ע"פ החוק המעודכן, שמטרתו לעגן בחקיקה את השמירה על החופים, לצד ההגנה על בעלי החיים ובריאותנו לטווח הארוך. נפעל יחדיו כולנו להפסקת הכנסת מוצרים חד פעמיים ושקיות נשיאה חד פעמיות לחופי הים, כמו גם מכירת מוצרים אלו בחופי הים".

אשדוד החלה בתהליך הוצאת הכלים החד פעמיים מהחופים*. כך הוחלט אתמול (ד') במועצת העיר שאישרה את חוק העזר העירוני של ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי.

תמיכה מפתיעה וחשובה של האיחוד האירופי, בעקבות אישור חוק העזר העירוני להוצאת הכלים החד-פעמיים מחופי הים, האיחוד האירופי תומך בתכנית ובקמפיין ומברכים על היוזמה לשמירה על איכות הסביבה וחופי הים.

הפרויקט מהווה המשך לתיקוף חוק העזר העירוני לאשדוד – ״הסדרת מקומות רחצה״. על פי החוק המעודכן, שמטרתו לעגן בחקיקה את השמירה על החוף, לצד ההגנה על בעלי החיים אסורה הכנסת מוצרים חד פעמיים ושקיות נשיאה חד פעמיות לחופי הים.

לפני שנתיים זכתה אשדוד בפרס איסטנבול לעיר ידידותית לסביבה, כחלק מאמנת ברצלונה לשמירה על הים התיכון ואזור החוף. אשדוד הייתה העיר הראשונה בישראל שזכתה בפרס היוקרתי.

הוצאת החד פעמי מהצהרונים.
חוק העזר שאושר הערב במועצת העיר ממשיך את מגמת צמצום השימוש בחד פעמי שהחלה בגנים ובצהרונים לפני כארבע שנים. אשדוד, הייתה הראשונה שהפסיקה את השימוש וזאת בעקבות הוראת ראש העיר ד"ר לסרי, שחלה על מאות צהרונים ומעונות שבהם נהנים כעת ילדי העיר מכלים רב פעמיים ומתחנכים דרכם גם לשמור על הסביבה.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "מדובר מהלך ארוך טווח כחלק מהחזון 'הירוק' של העירייה: בשנים האחרונות אשדוד מובילה ופורצת דרך בתחום הסביבתי, לפני כשנתיים זכינו בפרס 'אינסטנבול' לעיר ידידותית לסביבה כחלק מאמנת ברצלונה לשמירה על הים התיכון והחופים. אשדוד היא העיר הראשונה בישראל שקיבלה פרס זה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך