כל מה שקורה מאחורי הקלעים במו"מ בין ג'ף רוזן ומכבי אשדוד

אחרי 14 שנה בקבוצת הכדורסל מכבי חיפה, הבעלים האמריקאי ג'ף רוזן עזב בטריקת דלת ומחפש מקום אחר. אחד המקומות הוא מכבי אשדוד מהלאומית. מספר אנשים בודדים כולל ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, היו"ר ארמונד אסולין והמנכ"ל שלומי בן מיור, נמצאים בסוד העניינים. לפניכם כל מה שקורה מאחורי הקלעים. אחד הגורמים באשדוד אמר: "אנחנו מקווים כי התשובה תהיה ממש בקרוב, ומאמינים שהסיכויים לכך טובים". בחיפה הוא השקיע 4 מיליון בקבוצה ישמחו לראות סכום דומה או קרוב מושקע בה. ראש העיר ד"ר לסרי בעד המהלך שישאיר את ההנהלה הקיימת. כל הפרטים בכתבה. ג'ף רוזן עצמו אמר לאחר עזיבתו את חיפה: "אני גאה מאוד במה שהשגנו בחיפה במהלך 14 העונות האחרונות במגרש ומחוצה לו, ואני מצפה לפרק הבא שלנו בספורט הישראלי".
ג'ף רוזן

במכבי אשדוד מחכים. אבל זו ציפייה טובה. בקבוצה הכדורסל מהליגה הלאומית עדיין לא החלו את ההכנות לעונה הבאה, אבל זאת כי הם מצפים לתשובה מאיש העסקים היהודי אמריקאי ג'ף רוזן, מי שהיה הבעלים של מכבי חיפה מאז שנת 2007 ועזב הקיץ בצורה חד צדדית, מה שנקרא "טריקת דלת". רוזן נמצא במגעים מתקדמים עם אשדוד וזה כלל שיחת טלפון טרנסאטלנטית בת כשעה וחצי עם היו"ר ארמונד אסולין, המנכ"ל שלומי בן מיור, רוזן ונציג מטעמו, לפני כשבועיים. כמו שזה נראה יש התקרבות גדולה וגורם שמעורה מספר כי: "אנחנו מקווים כי התשובה תהיה ממש בקרוב, ומאמינים הסיכויים להגעת רוזן לאשדוד הם גבוהים". מצד שני על פי פרסומים הוא מתעניין בעוד קבוצות, דוגמת גליל עליון. אנחנו מביאים בפניכם את תוכנה של השיחה ומה שקורה סביב העניין.

היו"ר אסולין.

קודם כל חשוב להגיד שבמכבי אשדוד רוצים מאוד לעלות חזרה לליגת העל, משהו שלא הצליחו לעשות העונה. עוד דבר חשוב לזכור הוא שראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שעוזר לקבוצה בתקציב העירייה ומעורב מאוד בספורט בעיר יודע על כל מהלך מול רוזן, והוא נתן את ברכתו. למעשה אם לא היה נותן את ברכתו המהלך לא היה מתגלגל. גם זה נאמר באותה השיחה.

בשיחה עצמה הבהירו אנשי אשדוד שהם רוצים את רוזן וכי הן מצפים לתשובה בקרוב. הערכה היא עד לסוף השבוע הזה, שכן הם לא פועלים להכנת העונה, כי היא תראה אחרת איתו או בלעדיו. רוזן עצמו, כך על פי אותם גורמים, מאוד בעניין. בשיחה הסבירו לו מי זו מכבי אשדוד ומיהי העיר אשדוד ומה תמיכת העירייה בקבוצה. כזכור הוא עזב את חיפה בגלל יחסי הגומלין מול עיריית חיפה. בשיחה הסבירו לו שכאן היחס הוא הפוך שכן העירייה תומכת בקבוצה בסביבתו ה-3 מיליון שקלים, דבר שמאוד מצא חן בעיניי רוזן. רוזן סיפר  שהוא מעוניין מאוד בהשקעה בכדורסל בישראל בעיקר מטעמים פטריוטיים, לדוגמא הוא הביע תמיכה בעמידת העיר ב"שומר החומות".

רוזן סיפר בשיחה כי הוא יגיע בשבוע הראשון או השני של יולי לישראל ממקום משבו בארה"ב, אז אם הכל יבשיל הוא ייפגש עם אנשי הקבוצה, יתכננו הכל ורק ואח"כ ייפגש עם ראש העיר. רוזן רצה בשיחה לשמוע על המועדון ואיך הוא מתפקד. גורם ששמע את תוכן השיחה אמר:  "הוא לא פראייר. הוא איש כדורסל גם מבחינה תפעולית וגם מבחינה מקצועית". רוזן אמר בשיחה כי הוא יכול להשקיע כסף כתרומה ובזה לסיים את הסיפור, אבל אמר כי הוא אוהב לעבוד עבור הכסף שלו. הוא הבהיר שלא ישקיע רק בכדורסל אלא גם בקהילה, כמו שעשה בחיפה ובעיקר בנוער. אם זה יקרה זה יביא לחיבור בין שתי העמותות של הבוגרים ושל הנוער בכדורסל. מעניין יהיה לראות את זה קורה.

עופר רחימי.

ועל כמה זמן מדבר רוזן? אם זה יקרה הוא מדבר על טווח ארוך וטווח קצר. בקצר הוא מדבר על שנתיים ללמוד את הקבוצה והקבוצה אותו. אח"כ אם וכאשר זה יצלח הוא מתכוון להישאר לזמן ארוך. בחיפה רק נזכיר הוא נשאר 14 שנה בנוסף הובהר כי ההנהלה הנוכחית תישאר בתקופה הזו, בוודאי של השנתיים. אסולין הציע לרוזן באותה השיחה להכניס נציג שלו להנהלה וכך למעשה יהיה לו פיקוח וקשר ישיר עם מה שנעשה מהבחינה הניהולית. כמובן שלרוזן תהיה אופציה להגיד את דברו ואולי יותר מכך. אבל כך גם המשקל של אסולין בקבלת ההחלטות. רוזן ידוע כמעורב מאוד בהחלטות המקצועיות.

מי שיצר את הקשר בין מכבי אשדוד לרוזן הוא המאמן היוצא עופר רחימי, שמכיר אותו מחיפה והציע לו לבוא לאשדוד. רחימי סיפר לו כי  יהיו לו תנאים טובים וגם תקציב מהעירייה. ברור שלרוזן יהיה חלק גדול בהחלטה מי יאמן ולכן באשדוד לא סגרו עם מאמן. רחימי הופך להיות מועמד בולט גם כי אימן והיה בקשר אנושי מצוין עם אנשי אשדוד וגם בגלל הקשר הטוב עם רוזן. עוד מאמן שיכול לבוא בחשבון הוא בראד גרינברג שאימן באשדוד וגם תחת רוזן בחיפה ולקח איתו אליפות. מצד שני באשדוד זוכרים לו שבתקופת הקורונה הלך ועזב לנס ציונה.

מכבי אשדוד בעונה שעברה. איך תראה בקרובה?

רוזן עצמו אמר לאחר עזיבתו את מכבי חיפה:  "כשבאתי לישראל עשיתי זאת כציוני וכאיש עסקים", פרסם ג'ף רוזן בהודעה על החלטתו, "אני גאה מאוד במה שהשגנו בחיפה במהלך 14 העונות האחרונות במגרש ומחוצה לו, ואני מצפה לפרק הבא שלנו בספורט הישראלי". במילים אחרות הוא רוצה השאלה רק איפה.

גורם בכיר בקבוצה סיכם: "לא פשוט לעלות ליגה. צריך הרבה כסף כי הרבה קבוצות רוצות לעלות ליגה ומשקיעות המון. אבל בוא לא נקדים את המאוחר, נראה מה עם ג'ף רוזן ואז נדע לאן פנינו".

גרינברג בתקופה שאימן באשדוד עם אסולין. זכה עם רוזן באליפות.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך