שימו לב: לראשונה סנקציות פליליות וקנסות גבוהים בתקנות הקורונה

לראשונה סנקציה פלילית בתקנות הקורונה ועדת החוקה דנה בשעה זו בהטלת קנס בסך 5000 ₪ על מי שיוצא מישראל למדינות בסיכון גבוה הדיון מתקיים במקביל לישיבת המליאה לאחר שיו"ר הכנסת מיקי לוי אישר את קיומו.

יו"ר הוועדה ח"כ קריב ביקר את השימוש שנעשה בתקנות בחריג הדחיפות המאפשר את כניסתן המידית לתוקף עוד לפני דיון בוועדה: "לא מתקבל על הדעת שהממשלה תטיל סנקציה פלילית ללא פיקוח פרלמנטרי של הוועדה. קו אדום זה לא יחצה שנית, בפעם הבאה שזה יקרה נבטל את הסנקציה"

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב פתח את הדיון בתקנות: "לא נוח לנו עם השימוש בסעיף החריג באופן כללי אך כאן נחצה קו אדום. החלטתם להוסיף סנקציה פלילית, צעד דרמטי שלטובתו נועד הפיקוח הפרלמנטרי של הוועדה. הטלתם 5000 ₪ קנס על זכות המוקנית בחוק יסוד מבלי לעבור בוועדה תוך שימוש בחריג הדחיפות שבחוק. יכולתם לשים את סט התקנות ללא הסנקציה הפלילית ויכולתם לבקש כעבור 24 שעות לתקן את התקנות. לא מתקבל על הדעת שהממשלה תטיל סנקציה פלילית ללא פיקוח פרלמנטרי. קו אדום זה לא יחצה פעם נוספת. פעם הבאה שזה יקרה נבטל את הסנקציה הפלילית. אנחנו לא במרץ או במאי ויש למעט בשימוש חריג הדחיפות".

התקנות קובעות עבירה פלילית ומינהלית על מי שיוצא מישראל למדינות שבסיכון גבוה, שהקנס המינהלי יהיה בסך 5,000 .₪. בנוסף, התיקון מאריך את תוקפן של התקנות מיום 28.6.21 בשבועיים נוספים עד ליום 11.7.21

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך