החוק אושר: כל מה שרציתם לדעת על החל"ת שיסתיים מחר

זהירות נוכלים: שטרות מזויפים שוב מסתובבים במרכזי מסחר ברחבי העיר
צילום: דוברות המשטרה

אלו הסיכומים שהציג יו"ר הוועדה – המשך מענקי ההסתגלות לאנשים מגיל 67 פלוס – ימשך מתן מענקים אלה שלושה חודשים נוספים, עם מתווה פוחת של 90, 80, 70 אחוזים בהתאמה.

על מנת לממן מהלך זה, יקבעו דמי האבטלה של מובטלים מעל גיל 45 על 85% במקום 90% במתווה המקורי.

לעניין דמי לידה נקבע כי יולדות בתקופה הקורונה, שהיו זכאיות לדמי אבטלה ב-30 ביוני או לפני כן, יהיו זכאיות לדמי לידה בגובה דמי השכר האחרון שקיבלו (במקום בגובה דמי האבטלה שקיבלו לפני השינוי שהכניסה הוועדה), מה שיביא לדמי לידה גובהים משמעותית לנשים אלה.

לעניין אנשים עם מוגבלויות – סוכם על סבסוד שכר באמצעות זרוע העבודה, בגובה של 20 אחוזים ל-10 חודשים, כאשר ברגע שיכנס אדם עם מוגבלות למעגל העבודה, יוכל המעסיק להגיש בקשה לסבסוד שכר. ניתן יהיה להגיש בקשות מחודש אוגוסט והתשלום יהיו רטרואקטיבית מחודש יולי.

לעניין שמחוץ לחוק נקבע במסגרת הסכם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי, כי מענק חזרה לעבודה, שאמור היה להסתיים בתום חודש יוני, יוארך בחודש ועובדים יוכלו להיקלט עד 31 ביולי, ולקבל את מענק 3 פעימות. בנוסף אנשים שכבר נכללו במענק העבודה יהיו זכאים לתשלום בגין חודש נוסף במסגרת מענק זה – קרי פעימה נוספת.

בנוסף נקבעה הארכה עד לסוף השנה לתיקון במסגרתו נקבע כי אסור לפטר אישה לאחר לידה לתקופה של 60 יום אחרי שהיא חוזרת מחל"ת, התיקון היה אמור להסתיים בסוף החודש.

מספר חברי אופוזיציה ציינו כי הם מברכים על שהושג, אך לעמדתם חלק מהנושאים לא קיבלו מענה, בניהם הורדת גיל המשך החל"ת לבני 35, או למציאת נוסחה שתאפשר המשך חל"ת לגילאים צעירים יותר עבור עובדים עם ילדים. כן נרשמה התנגדות מצד חלק מחברי הכנסת להפחתת שיעור דמי האבטלה ל-85%. כך ציינו מספר חברי כנסת כי בכוונתם להתנגד לחוק*ץ

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר: "האירוע מורכב מכמה סיבות, האחת שמחר חוק החל"ת נגמר, אם לא נקדם את הדברים מהר, נשאר ללא שום דבר. היו דרישות צודקות של חברי כנסת ושל אירגוני עובדים וארגוניים חברתיים. ניסינו לתת מה שאפשר, מצד שני רצינו לשמור על המסגרות, כי אנחנו במצב לא פשוט מבחינת הכלכלה בישראל. אני מודה לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשר במשרד חמד עמאר שנענו לבקשות. יש פערים מול האופוזיציה וכנראה נצטרך להתמודד עם פיליבסטר והסתייגויות, המשמעות שלא בטוח שהחוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית, ואנשים יישארו עוד כמה ימים בחוסר וודאות. אי אפשר לפתור בחוק הזה את כל בעיות המשק. לכן החלטנו להתמקד בכמה דברים, ואני חושב שהבאנו בשורה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך