הלב הגדול של המצילים באשדוד

מעבר לשעות העבודה, עם הרבה אכפתיות, נתינה ולב אחד גדול - מצילי חוף אורנים באשדוד סייעו לנערים עם מוגבלויות מרשת 'עלה' ליהנות ולבלות בחוף ים. "הם עשו כאן מעשה שאי אפשר לתאר, הילדים התמוגגו מאושר", אומרים ב'עלה'. ביום שלישי השבוע הגיע מנכ"ל 'עלה' והעניק תעודות הוקרה למצילים ולעובדי החופים שסייעו

עין אחת לא נותרה יבשה, כאשר הגיעו אנשי רשת 'עלה' – הרשת הלאומית לטיפול וקידום ילדים ואנשים עם מוגבלויות, בראשות מנכ"ל ומייסד הרשת יהודה מרמורשטיין, לחוף אורנים באשדוד, כשעל הפרק: טקס חלוקת תעודות הוקרה למצילים, לאנשי התחזוקה ולמנהל אגף החופים באשדוד, שסייעו לפני כמה ימים לנערים שהגיעו ממרכזי 'עלה' בגדרה,  ליהנות ולבלות בים.

 

"לכל אחד מאתנו זה נראה הכי טריוויאלי, להגיע לחוף עם הרכב, להחליף בגדים ולהיכנס לים הכחול, אלא שישנם  אנשים שכדי להגיע לים זו משימה שנערכים אליה מראש עם כסאות מותאמים, הסעות מיוחדות, ואפילו צוות רפואי שיתמוך וילווה את הקבוצה", מסבירים ב'עלה'. בשבוע שעבר נערך עוד "מבצע", ונערים ממרכזי רשת 'עלה' בגדרה וסביבתה יצאו אל חוף אורנים באשדוד.

לירון כהן, רכזת חינוך, פנאי ומתנדבים במרכזי רשת 'עלה' בגדרה סיפרה: "הגענו יחד עם החבר'ה שלנו לחוף. ניגש לעברנו אחראי הנגישות ואמר שהוא עומד לשירותנו ואכן לא עזב אותנו לרגע. לחיזוק הגיע גם המציל בחוף ודאג להזכיר לנו שהוא לצדנו לאורך כל הביקור. הרגשנו שיש לנו את היכולת לעשות כל מה שנרצה וללא מגבלות, ואין הרגשה טובה מזו לאדם באשר הוא אדם". לירון מספרת כי עובדי העירייה לא הסתפקו בכך אלא גם קראו לעובר אורח עם גיטרה שינגן וישמח את הדיירים. "הבנתי איזה לב ענק יש לאנשים המדהימים האלה ובאיזה טבעיות הם נרתמו לעזור לנו. אנחנו מרגישים פה אורחי VIP"


אריה תורג'מן, מנהל אגף החופים בעיריית אשדוד, התרגש מאוד מההוקרה של רשת 'עלה' ואמר, כי "האירוע הזה הוא אירוע מכונן בעבורי. ההשקעה של העובדים שלנו נעשתה בטבעיות אך גרמה לכם ולנערים תחושה כל כך טובה. אני רוצה לארח אתכם כאן בשמחה בכל עונת הרחצה ואעשה הכל כדי לתת לכם שירות מיוחד. לא רק שעשיתם לנו את היום, עשיתם לנו את החודש קדימה ואני מודה לכם על כך".

המצילים אבינועם עמר ויריב דנן יחד עם יוסי בן שושן, מפקח חוף אורנים, התרגשו מאוד מהתעודות שקיבלו בחוף הים. יריב הזמין בדמעות את כל דיירי הרשת ליום כיף מיוחד בחוף הים והבטיח לדאוג להם ולטפל בהם. "אתם האורחים הכי חשובים בחוף הזה ואעשה הכל כדי שיהיה לכם טוב, אתם שיניתם לנו את החיים" אמר.


יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל ומייסד רשת 'עלה': "אני מתרגש לפגוש את הישראלי היפה, האכפתי שנרתם לשלב את הנערים שלנו ולאפשר להם ליהנות כמו כל אזרח. בחרתי להיות כאן ולשמוע על המעשה המיוחד שעשיתם ולהוקיר לכם תודה! בשבילכם זה אולי מובן מאליו, אבל עבור הנערים והנערות שלנו המעשה שלכם הוא עולם ומלואו. אתם מופת ודוגמה לאחרים והמעשה האצילי הזה ייחקק בליבי לעד, כי אני רואה אתכם, את הלב שלכם, את האכפתיות, החום והאהבה שאתם מרעיפים על הסביבה. בשמי ובשם כל רשת 'עלה' אני מודה לכם מאוד".

 

על אף שזו לא פעם ראשונה שאנשי החופים מסייעים לאנשים עם מוגבלויות להיכנס למים ולחוש את הים על גופם, בכל פעם הם מתרגשים מחדש כאילו היתה זו הפעם הראשונה. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך