מתי נעדיף להשכיר גנרטורים ולא לרכוש?

הקיץ הגיע והקורונה כמעט חלפה מהעולם, השמחה גדולה וכך גם אירועים רבים כמו חתונות, מופעים וסדנאות באוויר הפתוח. אחד האתגרים המרכזיים באירועי החוץ, במיוחד כשקורים בשעות הערב, הוא הצורך במקור חשמל זמין להפקת האירוע. לכן, חברות הפקה ואנשים פרטיים נדרשים לא פעם לשאלה מה עדיף – לרכוש גנרטור או בכלל להשכיר?
תמונה : Pixabay

למה בכלל צריך גנרטור?

אירועים המתקיימים בפארקים, גנים ציבוריים או מקומות עם מרחבים פתוחים, דורשים גישה רציפה לחשמל.  כאשר מדובר באירועים בסדר גודל בינוני עד גדול, ספקים בתחומים שונים נדרשים לתאורה, הגברה, מכונות קירור, אירועי ספורט, מחשוב ועוד. מהסיבה הזו, הצורך אספקת חשמל זמינה הופכת לקריטית לקיום האירוע.

שאלת ההשכרה או רכישת הגנרטור תלויה באופי ההפקה ותדירותה. במידה ואתם צפויים לעשות שימוש תדיר ולאורך תקופה ארוכה בגנרטור, ככל הנראה תעדיפו לרכוש גנרטור שישמש אתכם בעת הצורך. לעומת זאת, במידה ואתם מפיקים אירועים באופן נקודתי, האפשרות המשתלמת ביותר תהיה לשכור גנרטור כאשר אחד היתרונות המהותיים ביותר באפשרות זו, היא קבלת אחריות מחברת ההשכרה של הציוד.

 איזה גנרטורים קיימים בשוק?   

לא משנה אם בחרתם בגנרטור להשכרה או לרכישה, חשוב לדעת שישנם סוגים שונים הנבדלים בעיקר בסוג הדלק המשמש להפעלתם. הסוגים הנפוצים ביותר הם:

  • גנרטור סולר – גנרטור זה נחשב  לזול יחסית (בגלל עלותו של הסולר) אך גם נחשב רועש במיוחד ומזהם ביחס לשאר האפשרויות.
  • גנרטור בנזין –  מחירו של הבנזין אמנם יקר מסולר, אך עוצמת הרעש שמפיק נחשבת לנמוכה משמעותית מגנרטור סולר ומזהמת פחות.
  • גנרטור גז – נחשב לפופולרי במיוחד לאור העלות הנמוכה של צריכת החשמל באמצעות גז, הפקת זיהום אוויר מינימלית ובאמצעות גנרטור הגז, מתאפשרת אספקת חשמל יעילה מהאחרים.

היתרון בהשכרת גנרטור על פני קניה

לעיתים גם מפיקי האירועים המנוסים ביותר, יעדיפו להשכיר גנרטור  ולא לרכוש גנרטור קבוע. הסיבות הן רבות ומגוונות, אך היתרונות ברורים. היתרון העיקרי ואולי המרכזי ביותר הוא העובדה שניתן להתאים את הגנרטור לסוג האירוע, כך לדוגמה התאמת הגנרטור  לצרכיו של אירוע חברה מצומצם או חתונה בלב המדבר שדורשים עוצמות כוח שונות.

כמו כן, היקף הספקים השונה וצרכיהם משתנה מאירוע לאירוע ולכן, גנרטורים להשכרה ייחשבו לאלטרנטיבה המועדפת על מפיקי אירועים. יתרון נוסף וחשוב לא פחות הוא שבשונה מרכישה, בהשכרה נקבל גנרטור מתוחזק ובעל אחריות מטעם החברה. רשת ההגנה הזו מבטיחה גם היא מינימום של תקלות בעת האירוע. 

לסיכום, נראה שהשכרת גנרטור הולכת והופכת לאופציה הפופולרית ביותר בתחום הפקת האירועים. אולם, חשוב לזכור שלא כל גנרטור יתאים לכל אירוע ולכן הדבר החשוב ביותר לפני ההשכרה הוא להכיר את הסוגים השונים ולהתאים אותם לצרכים שלכם. 

למכשירי אנרגיה נוספים, ציוד מכני ופתרונות מכירה והשכרה ניתן לבקר באתר טרקטורים וציוד I.T.E בכתובת https://www.ite-cat.co.il/ 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך