5 טיפים שיעזרו לכם להשיק אתר אי-קומרס ולהמנע מטעויות נפוצות של מתחילים

בעידן האי קומרס, להפוך מיזם לבעל חנות זה תהליך מהיר וקל מתמיד. אבל דווקא בגלל הפשטות היחסית בהשקת חנות (פשטות לכאורה), הרבה מתחילים מבצעים טעויות. הטעויות הללו עולות כסף וגרוע מזה, יכולות לפגוע באופן מהותי במוניטין של אתר מסחר בראשית דרכו. הטיפים הבאים יעזרו לכם להשיק אתר אי-קומרס ותוך כדי כך, לדלג בחינניות מעל טעויות נפוצות ומיותרות של מתחילים
תמונה : PIXABAY

1. הגדירו תקציב לפיתוח והשקת האתר במהלך האפיון

אם התקציב שיש לכם עבור הקמת האתר הוא בלתי מוגבל, אתם מוזמנים לעבור לסעיף הבא. אבל בהנחה שאתם מבינים שכסף לא צומח על העצים, התחילו עם הגדרת תקציב. תוך כדי אפיון ראשוני של האתר אתם צריכים להעריך בצורה טובה מהי עלות הפיתוח, כמה תרצו להשקיע בפרסום ובשיווק האתר, כמה מתכנתים ומעצבים תצטרכו וכן הלאה. פתרונות הזמינים כיום לצורך הוזלת הפיתוח והבניה כוללים לדוגמא מיקור חוץ באוקראינה. בצורה הזאת ניתן להשלים בניית אתר מסחר איכותי ומקצועי, במחיר נמוך יותר מכפי שהיה מקובל עד כה. 

2. הבינו מי קהל היעד שלכם 

כשאתם רוצים להשיק אתר אי קומרס, אתם צריכים להתייחס לא רק להיבטים טכניים. אתם צריכים להגדיר ברמה העקרונית, מיהו בעצם קהל היעד שלכם. נדירים הם אתרי המסחר שפונים "לכולם". מי שמגדיר את "כולם" בתור קהל היעד מוצא את עצמו מהר מאוד פונה ל"אף אחד". אתם צריכים להבין לאילו אנשים המוצרים שלכם פונים, כדי לדעת איך להציג להם את המוצרים, את היתרונות, את הפתרונות. טעות רצינית של הרבה אתרים היא להתמקד בלספר כמה שהמוצרים שלהם טובים, ולשכוח שהערך שמתקבל צריך להיות גבוה בעיני הקהל. לדוגמא, אם תנסו למכור גדג'טים מתוחכמים וטובים בפני עצמם לקהל יעד שזה לא מדבר אליו (נניח, פנסיונרים), טוב לא יצא מזה. אבל אם תזהו נכון מיהו קהל היעד הטוב ביותר וגם תדעו לדבר אליו באתר בשפה שלו, עם הצפת היתרונות והערכים שמדברים אליו, המכירות ימריאו ומהר.

3. הטמעת תמונות נכונה 

אתרי אי קומרס טובים מתבססים על שילוב בין תוכן לבין תמונות. הגרפיקה של האתר צריכה להיות מושכת לעין והתמונות צריכות להיות טיפ טופ. אבל, חשוב להיזהר מפני שימוש בתמונות "כבדות". בגלל שבאתרי מסחר חייבים להשתמש בהרבה תמונות, המשקל הכולל שלהן יכול לגרום לאיטיות מרגיזה באתר. ולא משנה כמה רציתם שחווית הגולש באתר תהיה טובה וכמה המבצעים יהיו שווים, אתר שנטען לאט מדי – זה אחד החוויות הכי מרגיזות שיש. אתר מהיר יותר, לעומת זאת, מעורר חווית גלישה טובה ומונע בריחת לקוחות. מהירות האתר נשענת, בנוסף, גם על תשתיות כגון שרתים, מאגרי מידע וכדומה. 

4. אומנות הרספונסיביות 

גם כיום ישנם אתרי אי קומרס שמעוצבים בצורה טובה למחשבים ניידים אבל לא בצורה מספקת לגולשים שמגיעים דרך מכשירי המובייל השונים. חשוב שמן ההתחלה האתר יהיה מותאם מובייל, מסיבה פשוטה. לפחות חמישים אחוז מהרוכשים מגיעים כיום דרך מסכים קטנים. כל המומחים צופים שהמספר הזה עוד ילך ויעלה. חווית משתמש גבוהה צריכה להיות מיושמת, לא משנה מאין מגיעים לאתר שלכם. 

5. שאבו השראה 

במידה ואין לכם עדיין חזון מדויק ואפיון מלא של האתר, תוכלו להתחיל בכך שתשאבו השראה מאתרי אי קומרס שאתם מעריכים. בצורה כזאת תוכלו לייצר הבנה טובה ותיאום עם המפתחים שלכם. ורק לאחר שהאפיון וכל הפרטים הטכניים יהיו על השולחן, אפשר להתחיל בפיתוח של אתר מצוין. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך