נמל אשדוד מציג רווח נקי של 41.5 מיליון שקלים לרבעון הראשון

נמל אשדוד מתאושש משנת הקורונה ומציג רווח תפעולי. אורנה הוזמן בכור, יו״רית דריקטוריון נמל אשדוד: ״אנו גאים על יכולתנו להתאים את עצמינו לניהול במצבי משבר״.
נמל אשדוד: (צילום מאיר קרוואני).

נמל אשדוד מפרסם את תוצאותיו הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2021. רבעון ראשון חזק מביא את נמל אשדוד להתאוששות כמעט מלאה על אף שנת הקורונה

אורנה הוזמן בכור, יו"רית דירקטוריון נמל אשדוד: "על אף הפגיעה הקשה של מגפת הקורונה בכל מגזרי הפעילות במשק, השכלנו לצלוח את תקופת המשבר ולהגיע לשיאים תפעוליים מרשימים תוך התמודדות עם היקף שיא של ביקושים לסחורות, שעלה חדות בעולם כולו."
חברת נמל אשדוד ממשיכה במגמת ההתאוששות ומציגה תוצאות מרשימות ברבעון הראשון לשנת 2021 ביחס להתמודדות עם משבר הקורונה. כך עולה מסיכום הדוח הרבעוני של החברה:
רבעון ראשון
הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בסך של כ-293 מיליון שקל, עלייה של כ-13% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי לתקופה עמד על כ-45 מיליון שקל בנטרול עלויות תוכנית פרישה מוקדמת , עלייה של כ-610% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
רווח גולמי לרבעון עמד על כ-71 מיליון שקל, עלייה של כ-86% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי מפעילות נמשכת בנטרול עלויות תוכנית פרישה מוקדמת (ללא פעילות מופסקת – מחלקת ים) לרבעון עמד על כ-41.5 מיליון שקל בנטרול עלויות תוכנית פרישה מוקדמת , בהשוואה להפסד של כ- 58 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי בשנת 2020 מפעילות נמשכת היה כ- 57 מיליון ₪.

נמל אשדוד, אשר המשיך בפעילותו החיונית באופן רציף במהלך תקופת הקורונה, רשם לאורך התקופה שיאים תפעוליים רבים. היקף הסחורות הכולל אשר נכנס לנמל בשנת 2020 עמד על שווי של כ-108 מיליארד שקל.

מגזר כלי הרכב רשם עלייה של כ-27% והסתכם ברבעון בכ-38,500 כלי רכב בהשוואה לכ-30,300 ברבעון המקביל אשתקד. במהלך תקופת הקורונה נרשמה ירידה חדה ביבוא כלי רכב. במחצית השנייה של שנת 2020 הירידה צומצמה ונרשם זינוק חד של עשרות אחוזים.

במטעני התפזורת נרשמה עלייה של כ-10% אשר הגיעה לכ-2.3 מיליון טון בהשוואה לכ-2 מיליון טון ברבעון הראשון לשנת 2020.
מטען כללי רשם ירידה של כ-19% והסתכם ברבעון הראשון בכ-315 מיליון טון בהשוואה לכ-389 מיליון טון ברבעון המקביל אשתקד.

אורנה הוזמן בכור, יו"רית דירקטוריון נמל אשדוד, הוסיפה: "אנו גאים על יכולתנו להתאים את עצמנו לניהול במצבי משבר. שנת הקורונה היתה אתגר ניהולי משמעותי, וביצענו את כל ההתאמות הנדרשות מבחינתנו על מנת להבטיח נמל פתוח לטובת הבטחת פעילותו הסדירה של המשק הישראלי. בשנה זו פעלנו במתכונת חירום וגייסנו את כל משאבנו לטובת פעילות נמלית סדירה כחלק מתפיסתנו שנמל אשדוד הינו הנמל של ישראל. הרבעון הראשון ממשיך את המגמה של המחצית השנייה של 2020 במהלכה אף שברנו שיאים תפעוליים בפריקת סחורות, המשכנו לפתח את התשתיות שלנו, חתמנו על הסכם התייעלות היסטורי, ופיתחנו זרוע של חדשנות ופיתוח טכנולוגי. אנו ממשיכים להיערך ביתר שאת לפתיחת התחרות על מנת שנוכל להתמודד בה בצורה הטובה ביותר. בהזדמנות זו אני רוצה להודות להנהלה ולעובדים על מסירותם והחוסן הנפשי שהפגינו לאורך כל תקופה זו."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך