כל הדרכים לממן רכישה של רכב

קניית רכב היא הוצאה כספית גבוהה מאוד ביחס להוצאות השוטפות, עבור רוב האנשים, וברוב המקרים קשה לעמוד בה לבד. לא משנה אם אתם מתכננים לקנות רכב חדש או משומש, תיאלצו להיפרד מסכום לא מבוטל שיכול להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים. אז איך וממי מקבלים עזרה במימון הרכב?
תמונה: Depositephotos

בשוק קיימות אפשרויות רבות לקבלת מימון לרכב – הלוואה ייעודית, הלוואה לכל מטרה, ליסינג ועוד. אפשר לקבל מימון חלקי או מלא, להחליט אם אתם מעדיפים לשעבד את הרכב כחלק מהמימון או לא ולהשפיע על גורמים נוספים, ולשם כך כדאי מאוד להכיר את כל דרכי המימון השונות. רק כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים את התנאים הטובים והמתאימים לכם ביותר, ולעשות את הרכישה המשמעותית הזו בצורה המשתלמת ביותר.

קבלת מימון מהבנקים

אם בוחרים לקחת הלוואה לקניית הרכב מבנק, עדיף לפנות לסניף הבנק בו מתנהל החשבון שלכם. גם סניפים ובנקים אחרים יוכלו לתת לכם הלוואה, אבל ההליך יהיה מסובך יותר כי תצטרכו להעביר מסמכים שמעידים על מצב החשבון שלכם. תנאי המימון מהבנק תלויים בסוג הרכב שאתם רוצים לקנות ובמצב הכלכלי שלכם – האם אתם חורגים מהמסגרת? האם אתם יכולים להעמיד ביטחונות? הריבית שתקבלו מהבנק תהיה כנראה נמוכה יחסית, אבל תצטרכו להתמודד עם תהליך איטי ומסורבל עד לאישור ההלוואה, ביחס למימון חוץ בנקאי.

מימון בנקאי משתלם יותר ברכישה של רכב חדש, שכן במקרה כזה תוכלו לקבל הלוואה שתכסה אחוז גבוה מעלות הרכב (אפילו 85-100%). לעומת זאת, אחוז המימון של רכבי יד שנייה מגיע בדרך כלל רק עד 50-60% מהשווי.

קבלת מימון מחברות האשראי

הריבית שתקבלו מחברות האשראי אמנם עשויה להיות גבוהה יותר מאשר בבנקים, אבל היתרונות של מימון כזה רבים. ראשית, הליך האישור פשוט ונוח – במקרים מסוימים יאשרו לכם הלוואה בתוך דקות, ותקבלו את ההלוואה תוך ימים ספורים. נוסף על כך, חברות האשראי גמישות יותר מהבנקים בכל הנוגע למספר התשלומים, לדחיית ההחזרים ותנאים נוספים. 

יש שני סוגים של הלוואות שניתן לקבל מחברות האשראי: הלוואה ייעודית לרכב והלוואה לכל מטרה. היתרון של הסוג השני – היעדר עמלות וקנסות מיותרים, לדוגמה: עמלת הקמה, עמלת פתיחת תיק, עמלת שעבוד ומשכון ועמלת גבייה חודשית. בנוסף, בהלוואה מהסוג הזה לא תמיד תצטרכו לשעבד את הרכב כחלק מהמימון שלו.

קבלת מימון מחברות הרכבים

אפשר לקבל מימון לרכב ישירות מהגורם ממנו רוכשים את הרכב. החברות הללו מציעות מגוון של מסלולי מימון, ובחלקם הריביות אטרקטיביות. החיסרון הבולט – המימון הוא חלקי מאוד (כ-30% בלבד).

ליסינג

במקום לקחת הלוואה כדי לממן את הרכישה, אפשר לשלם על הרכב בתשלומים. שיטת הליסינג הנהוגה במגזר הפרטי היא ליסינג מימוני – משלמים מקדמה על הרכב ומגיעים להסדר מול חברת הליסינג על החזר חודשי, בדרך כלל על פני שלוש שנים. בסיום תקופת ההחזר, מחליטים אם לשלם את יתרת השווי ולהשאיר את הרכב אצלכם, או לשדרג לרכב חדש ולהתחיל מסלול מימון חדש.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך