"לכו להיבדק בשבילי בבקשה, תצילו אותי כדי שאוכל להמשיך לחיות"

יניב ליברטי (41) מאשדוד חלה במחלת כליות קשה ונאלץ לעבור 3 פעמים בשבוע טיפולי דיאליזה מתישים, ליברטי זקוק בדחיפות להשתלת כליה לאחר שהגיע למצב שהכליות שלו לא מתפקדות כלל * "לא האמנתי בחיים שאצטרך לבקש עזרה, לא חשבתי בחיים שאגיע למצב הזה"

"אני רוצה להמשיך לחיות, לצחוק, לחייך, לשמוח ולרקוד" כך פתח יניב ליברטי (41) מאשדוד את הפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו. לפני כ-9 חודשים התגלה אצל ליברטי כי הוא סובל ממחלת כליות פוליציסטית. כלומר, 2 הכליות שלו לא מתפקדות כלל עקב ריבוי ציסטות. עקב כך, ליברטי עובר 3 פעמים בשבוע טיפולי דיאליזה בבית חולים אסותא באשדוד.

בימים אלה יניב מתגורר  אצל אימא שלו הפנסיונרית ברובע ב', הוא גרוש ואב לנער בן – 15 שזקוק לדמות של אבא בריא בחיים שלו.

"השגרה של חיי הוא מטיפול לטיפול, משהו שמגביל אותי לעשות דברים ולצאת לעבוד. אני לא עובד ומקבל קצבה של 4700 שהולכים למזונות ולתרופות שאני מקבל לא חשבתי בחיים שאגיע למצב הזה" סיפר ליברטי לעיתון "המגזין".

יניב ליברטי זקוק בימים אלה לכל עזרה. כרגע קופת החולים והביטוח הלאומי מממנות לו כ60% מהעלויות, אך הוא צריך 350 אלף שקלים נוספים עבור סיום הבדיקות הרפואיות ותרומת כליה.

"יותר מהכסף אני זקוק לתרומת כליה", הוא מספר בעצב. "יש לי אח תאום שהייתה לו אבן בכליה ובגלל זה הוא לא יכול לתרום לי, פנינו לעוד בני משפחה וכל אחד לא יכול לתרום מסיבות רפואיות שונות. אם אתם רוצים לראות אותי שוב מאושר, מחייך וחוזר לעצמי, בבקשה מכם, לכו לבדוק אם אתם יכולים לתרום עבורי כליה". מבקש יניב.

אז מי יכול בעצם לתרום כליה ליניב? 

  • אדם מעל גיל 25 ללא מחלות רקע.
  • אדם שלא נולד פג.
  • אדם ללא משקל עודף.
  • נשים שסיימו ללדת ולא הייתה להן סכרת הריונית.
  • אדם בריא ללא מחלות כליה ברקע המשפחתי (עדיף סוג דם B או O אבל לא חייב)

יניב ניסה את מזלו גם ברשתות החברתיות ופרסם פוסט נוגע ללב ובו בקשה אחת: "בבקשה שתפו את הסיפור שלי בין החברים שלכם כדי להגיע לכמה שיותר תורמים פוטנציאלים, אני כרגע לא יכול לעבוד ,ומצבי לא טוב בכלל, אני כל היום יושב בבית בגלל החולי, מבן אדם שפרנס משפחה שלמה לכלום, כל מי שיכול לעזור בכל תחום אפשרי בבקשה תפנו אלי, מתחנן. לכו להיבדק בשבילי בבקשה ותצילו אותי כמה שיותר מהר כדי שאוכל להמשיך לחיות".

תקופת הקורונה לא עזרה למצב של יניב. בעקבות המגיפה העולמית שפרצה וההגבלות, יניב לא יכול להגיע ללשכת הרווחה כי לא נותנים לאנשים להיכנס. הוא גם לא מסוגל למצוא עבודה פשוטה כדי להעסיק ולפרנס את עצמו.

תרומות ניתן להעביר בביט שמספרו 054-5918238 על שם יניב ליברטי

או חשבון בנק הדואר – 001 / מספר חשבון 28575100.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך