"הכדוריד זה החיים שלי"

עופר קושמרו, 65, הוא "מר כדוריד" של אשדוד (שפעיל בה מגיל 10, עם מעט גיחות לראשון ור"ג), בזה אין לאף אחד ספק. העונה יו"ר קבוצת הכדוריד של אשדוד, הביא עם קבוצתו גביע היסטורי לאשדוד לאחר אליפות היסטורית לפני שתי עונות, אבל החמיץ במעט את העלייה לגמר יד, והזכות להתמודד על תואר האליפות. בריאיון פתוח, בו הוא כרגיל לא עושה הרבה חשבון הוא מדבר על הכל, כולל על החלפת המאמן המפתיעה של אולג בוטנקו שהביא יחד את התארים, על אשתו מימי, ראש העיר ומנכ"ל רשות הספורט, על מכבי ראשל"צ האלופה, מסביר למה אין קבוצת נשים בוגרות בכדוריד בעיר...ואפילו על נתניהו. קושמרו: "אני מחכה לצאת לפנסיה ממקום העבודה, בכדי להתעסק 24 שעות בכדוריד ובגידול דור ההמשך"...ראיון עם אגדת כדוריד. בעצם אגדה. נקודה.
עופר קושמרו.

לא הרבה דברים מכעיסים את עופר קושמרו, 65, יו"ר עמותת 'הפועל אשדוד ענפים', שזה בעצם יו"ר קבוצת הכדוריד של הפועל אשדוד (למרות שזה כולל גם היאבקות, ברדיג' ובקרוב אולי כדור מים!!!). אם נדייק קצת, אז למעשה עופר קושמרו הוא ללא ספק "מר כדוריד של אשדוד". הוא כעס רק שהשווינו אותו לנתניהו בשליטה שלו בענף. זה הכעיס אותו וגם העובדה שמכבי ראשון לציון זכו באליפות…העונה ובעיקר בעונת הקורונה. מסתבר שיש דברים שעבורו הם קו אדום (למרות שאדום זה הצבע האהוב עליו..) שגורמים לו להיות טוב יותר או ממוקד יותר במטרה. בעניין נתניהו הוא לא רוצה להידמות לפוליטיקאי, בעניין ראשון לציון זה גרם לו ללכת בכח על כל תואר שלא השיג בחייו. עובדה. קושמרו הוא האיש שהביא אליפות היסטורית והעונה גביע היסטורי לאשדוד. זה בדיוק הזמן לראיון אישי. ועוד איזה אישי.

עופר קושמרו 65 נשוי למימי, דמות מאוד בולטת בקבוצה ובענף, שגם אליה מיד נגיע, יש להם 3 ילדים ושני נכדים. הוא כבר 42 שנה אחראי שכר ב'פז בית זיקוק'. אבל כולם מכירים אותו מהכדוריד.

הביא גם גביע היסטורי. הפועל אשדוד. (התמונות באדיבות איגוד הכדוריד)

עופר אתה מר כדוריד של אשדוד

" תרצה תקרא לזה ככה".

הכדוריד זה אתה. מה לעשות

"הכדוריד זה החיים שלי . מגיל 10 אני במועדון. בכיתה י"ב עברתי שנה למכבי ראשון ואח"כ 4 שנים להפועל ר"ג שהייתה אחת הקבוצות החזקות בארץ, ויום אחד החלטתי עד כאן חוזרים הביתה. לתפקיד יו"ר הקבוצה נכנסתי בשנת 91 -90".

עשית הרבה כבוד עם הזכייה ההיסטורית באליפות. אבל מאז כבר לא זכיתם.

"הייתה סיבה לזה שלא זכינו. בעונה שעברה הייתה קורונה. הגענו לפלייאוף והכל עצר מלכת, ואז מכבי ראשון זכתה באליפות כי באותו הרגע היא הייתה במקום הראשון. באותה שנה הגענו גם לגביע המדינה ומכבי ראשון מסיבות שונות, כולל מזג האוויר, לא רצתה לשחק, על אף החלטה בפרוטוקול לקיים את המשחק. אבל התשובה באה השנה כשניצחנו אותם בגמר בהארכה".

גם פה כמעט נגמר המזל לאשדוד ועונת הקורונה כמעט חזרה. לילה אחד אחרי הגמר החלו הטילים על ישראל ואם החמאס היה יורה מעט יותר מוקדם אולי גם הפעם לא הייתה מתרחשת היסטוריה, ואשדוד לא הייתה זוכה בגביע המדינה.

עוד רגע גם פה הייתם מפספסים.

"24 שעות לאחר הניצחון, באותו אולם ספורט ברעננה, משחק כדורסל לאומית הופסק בגלל הירי. מזל גדול".

גביע, אליפות, אתה הפכת את הכדוריד באשדוד לאימפריה. זה שלך

"אני לא לבד. אני מבקש לציין את זה. מה שכן אני איש של שטח. אני עשרות שנים בשטח ולא מחמיץ אף יום לבוא ולהביא ילדים לענף הספורט הזה. אין יום שאני לא כל כולי באיך להביא עוד ילדים וילדות לענף הזה. זה העתיד".

ילדות? אז למה אין קבוצות בוגרות?

"יש בעיה עם קבוצות נשים שהן מגיעות לכיתה י"א י"ב. הילדות לא רוצות לשחק כדוריד בגילאים האלה יותר. לכן אם אתה לא בונה תשתית מלמטה, אתה מגיע לשוקת שבורה. אז אתה תלוי בקבוצות אחרות ובזרות, וזה לא בשבילי. היה קשה לפני שנתיים אחרי 52 שנה לפרק קבוצת נשים".

"היא האמא של הקבוצה". עם האישה מימי.

תשמע עופר. הבאת אליפות היסטורית וגביע ההיסטורי. אתה כמו נתניהו. אולי תנוח קצת?

"שלא תעז להשוות ביני לבינו. אני מחפש דמות לחיקוי ביושר, הגינות, הצבת מטרות, מצוינות, דרך ארץ והבנה הדדית. זה לא מודל של פוליטיקאי".

טוב נעזוב את נתניהו. אתה לא רוצה לנוח?

"לא רוצה לנוח לרגע. מחכה לצאת בגיל 67 לפנסיה ואז מהבוקר לעשות לטובת הכדוריד,  ואם אוכל למען אחרים. כל יום שיש לי כח ואנרגיות אני אעשה את זה. אני מחכה לצאת לפנסיה ממקום העבודה, בכדי להתעסק 24 שעות בכדוריד ובגידול דור ההמשך".

אחת השאלות המעניינות היא מה קרה עם המאמן אולג בוטנקו שהשנה אחרי 4 עונות לא המשיך בקבוצה. זה מעט הפתיע את הענף, בוודאי אנשים באשדוד.

האמת, מה קרה עם אולג בוטנקו אחרי הישגים בנוער ובבוגרים?

"פשוט מאוד, הגענו למסקנה יחד, שכרגע צריך פסק זמן אחרי 4 שנים גם לו וגם לנו. לתת לו את השקט שלו ואת השקט שלנו. סיימנו בצורה מכובדת. אני מאמין שנפגש גם בהמשך".

והבאת במקומו את אנדריאה ווקוייביץ', מאמן לא עם הרבה ניסיון, בוודאי לקבוצה כמו אשדוד

"לא נכון. יש לו ניסיון עצום. הוא בנה בדימונה תוך כמה שנים קבוצה שהגיעה להישגים בקבוצת הנוער שלה והעלה את דימונה 3 ליגות בשלוש שנים עד ליגת העל לבוגרים".

"הגענו למסקנה". עם אולג בוטנקו המאמן היוצא שאימן 4 עונות (צילום: באדיבות הפועל אשדוד).

אז המטרות נותרו כמו כל שנה?

"המטרות אותן מטרות. המאמן יקבל את כל הכלים על מנת להביא אותנו שוב להישגים שזה כמובן גביע ואליפות"

אז השנה היא כישלון כי אין אליפות?

"זה לא כישלון. זה יותר בגלל בעיות של פציעות קשות מאוד של שלושה שחקני מפתח. לא היה לי אפילו שוער מחליף".

עופר, אתה לא בנאדם של תירוצים

זה לא תירוצים. היו בעיות במאני טיים שהפריעו לרוטציה. רק סיבות מקצועיות. בדקות האחרונות שצריך תחלופה ולא הייתה לנו. גם כך על חודו של גול שחסר עוד היינו מגיעים לשלב של הגמר".

יחסים מיוחדים יש לו עם מימי קושמרו ,רעייתו, שנחשבת לאחת הנשים הפעילות והחזקות בענף. היא כבר קיבלה את הכינוי "האמא" של שחקני הפועל אשדוד.

מה חלקה של מימי בקבלת ההחלטות ?

"בנושא המקצועי כלום. אבל אין שני לה ביכולת שלה לבוא ולעזור בכל הקשור לשחקנים זרים, לשחקנים באגודה שצריכים את העזרה, בהתאקלמות, באירוח שלהם בבית. היא הלכה עכשיו לטומילסב השוער שלנו ולגאבור לנגהאנס הזר הגרמני, לעזור להם כשהיה מצב קשה. זה נתן את השקט לאגודה ולהם. היא כמו אמא שלהם, כולם יודעים שיש תמיד את אמא מימי".

אם כבר הזכרת את גאבור. מה איתו? זהו נגמר?

"הוא סיים אצלנו באשדוד. הוא חתם לשנתיים בגרמניה. לא בטוח שאמצא שחקן בסדר גודל שלו. זה לא רק היכולת. איך הוא אמר לי: כל פעם שאתה בברלין אתם באים אליי כי אתם המשפחה שלי".

"בעונה שעברה זכו על השולחן באליפות. כי במקרה היו באותו הרגע ראשונים". מכבי ראשל"צ זוכה השנה באליפות.

מה לאחל לך?

"לאחל לנו, המשך עבודה ושיתוף פעולה גדול מאוד עם העיר ורשות הספורט. ללא עזרה של ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר, שחולה על הספורט, ובעיקר המוציא לפועל יורם אסרף מנכ"ל רשות הספורט, אין סיכוי בעולם שהיינו מגיעים למקום שאנחנו נמצאים בו. כולם יכולים להגיד מה שהם רוצים. אין סיכוי בלעדיהם".

פירגנת. מה לאחל לך?

"לי רק בריאות איתנה ואותן אנרגיות לאורך כל הזמן שיש".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך