זהירות: משטרת ישראל מזהירה מעוקץ מסוכן ברשתות

משטרת ישראל (אח"מ) הוציאה היום הודעה לציבור בעקבות עוקץ שמסתובב ברשתות ומפיל ישראלים רבים בפח
האקר

משטרת ישראל מבקשת להביא לידיעת הציבור כי בימים האחרונים אנו מזהים עלייה ניכרת בהונאות סחיטה מקוונת על רקע מיני ("sextortion") , בעיקר באמצעות הודעות דואר אלקטרוני. מגמה זו באה לידי ביטוי גם בגידול במספר התלונות המתקבלות במשטרת ישראל אודות הודעות דרישת כופר באמצעות הדוא"ל.

איך זה עובד?

1) הקורבן מקבל הודעת דוא"ל שנשלחה בדיוור (ב"דיוור" הכוונה להודעות שנשלחו בו-זמנית בתפוצה רחבה) ובה נטען כי חדרו לתוך המחשב או הטלפון שלו.

2) בהודעה נטען כי תכנים אישיים אודות הקורבן, כולל תמונות וסרטונים אינטימיים שלו, יפורסמו במידה ולא ישלם כופר, בד"כ במטבעות קריפטוגרפיים (לרוב – Bitcoin).

3) לעיתים, לטקסט מצורפים גם נתונים אישיים של הקורבן דוגמת סיסמאות ישנות ממאגרי מידע שנפרצו ודלפו לרשת – דבר המחזק כביכול את האפשרות שאכן אירעה פריצה למחשבכם.

4) מניסיוננו, ברוב המוחלט של המקרים, מדובר בהודעת דואר זבל אלקטרוני גנרית ומומלץ להתעלם. שולח ההודעה פועל ב"שיטת מצליח", תוך שליחת מספר רב של הודעות לשלל קורבנות פוטנציאליים – בהנחה שלפחות חלק מהם יפלו בפח וישלמו את סכום הסחיטה.

חשוב לציין – אם אין בידיכם אינדיקציות המעידות על כך שאכן המחשב או הטלפון שלכם נפרץ – יש להניח כי מי ששלח את ההודעה אינו מחזיק במידע אישי שלכם.

אנו ממליצים להעביר הודעה זו לבני משפחה וחברים על מנת להזהיר אותם משיטת סחיטה זו. משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל עת כנגד תופעות פשיעה במרחב המקוון.

המשטרה הוסיפה דוגמא לסחיטה שנשלחה באמצעות הודעת דוא"ל:

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך