ברוך שפטרנו: החל מהבוקר בוטלה חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים

בעקבות נתוני התחלואה הירודים, בוטלה הבוקר חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים, כגון מקומות בילוי ותחבורה ציבורית, אולם במטוסים ודיור מוגן חובת עטיית המסיכות תימשך

בשעה טובה:כחודש וחצי לאחר שהוסרה חובת עטיית המסיכות בשטחים פתוחים, היום (שלישי) תוסר החובה לעטות מסיכות פנים גם בתוך חללים סגורים, בהם מקומות בילוי, תחבורה ציבורית ומרבית מקומות העבודה. בכך, הוסרו במלואן כל הגבלות הקורונה בישראל.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם אתמול על תיקון בצו בריאות העם, שביטל באופן רשמי את חובת עטיית המסיכות החל מהיום. עם זאת, במשרד הבריאות ביקשו לבטל את המגבלה באופן מדורג, ולכן יישארו מספר מקומות רגישים בהם אורחים ועובדים לא מחוסנים ולא מחלימים ימשיכו לעטות מסיכות: מוסדות רווחה, מוסדות בריאות לאשפוז ממושך, מוסדות גריאטריים, דיור מוגן, בתי אבות, מטוסים ומחלקות בבתי החולים בהם יש אוכלוסיות רגישות כולל מחלקות גריאטריות.

כמו כן, גם אנשים השוהים בבידוד, בין אם בשל מגע עם מאומת או בשל חזרה מחו"ל, יאלצו לעטות מסיכות בעת יציאה לבדיקה או בדרכם למקום הבידוד.

בכל בנוגע למרפאות ובתי חולים המטפלים באוכלוסיות רגישות, צפויה דרישה להמשך עטיית מסיכות. לעומת זאת, בשאר המרפאות החובה תבוטל. חובת עטיית המסיכות תבוטל גם במערכת החינוך, למרות שבהתחלה חשבו במשרד הבריאות להותיר את החובה עד לסיום שנת הלימודים.

מגבלת המסיכות תבוטל גם בנמל התעופה בן גוריון, אולם על הנוסעים עדיין יוטלו מגבלות אחרות. משרד הבריאות ממשיך להוסיף מדינות לרשימה האדומה, והחוזרים ממדינות אלו יאלצו להיכנס לעשרה ימי בידוד, כולל מחוסנים ומחלימים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך