"האחריות היא עליי"

עופר רחימי, מאמנה של קבוצת הכדורסל של מכבי אשדוד, שהודחה ברבע הגמר סל בליגה הלאומית מול הפועל עפולה, לוקח את מלוא האחריות על אי ההצלחה לעמוד במטרה לחזור לליגת העל. חשוב לרחימי, בריאיון עם עיתון 'המגזין', שלא יחשבו שהוא מתרץ במשהו את הכישלון. אי אפשר אבל להתעלם מכך שזר של הקבוצה עזב אותה בגלל המצב הביטחוני, והזר שהגיע במקומו הספיק להתאמן אימון אחד ולמד את מיקומי השחקנים על מחשב ....בבית קפה, כי הגיע יומיים לפני המשחק. רחימי: "הייתי רוצה להישאר, הכבוד הוא שלי לאמן את מכבי אשדוד". ההחלטות לגבי העונה הבאה ייקבעו רק לאחר פגישת ההנהלה עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.
עופר רחימי.

עופר רחימי מאמן מכבי אשדוד בכדורסל, ישב עם הזר החדש של הקבוצה טיילור ברון בבית קפה, הוא הראה לו, לא להאמין, את המיקום והעמידה של כל שחקן בקבוצה על הפרקט…במחשב. ברירה אחרת לא הייתה לרחימי. הסיבה, ברון הגיע רק יומיים לפני כן לקבוצה למשחק המכריע ברבע הגמר סל בלאומית מול עפולה באשדוד. הוא הגיע כי דוראנט סקוט, שחקנה של הקבוצה עזב מהפחד מהטילים של החמאס דווקא אחרי הפסקת האש. בסוף אשדוד נוצחה 79:81 והודחה מרבע הגמר לאחר הפסד 1:2 בסדרה ולא חזרה לליגת העל כפי שרצתה וציפתה. אם זה לא הספיק ברון החמיץ את שתי הנקודות הקריטיות מהקו במשחק.

עופר רחימי לא מחפש תירוצים. הוא לוקח עליו הכל. חשוב לו שידעו שהוא האחראי כי קיבל כל מה שביקש. מאמנים אחרים היו מתחמקים מריאיון או לפחות מטילים את האשמה, או חלקה על אחרים, חלק אפילו על שחקנים, בוודאי על המצב שמנע מהקבוצה להתאמן כמו שצריך בגלל מבצע "שומר החומות". רחימי לא מהסוג הזה. הוא אדם ישר והגון, שפשוט יודע שבמבחן התוצאה הוא לא עמד עם יחד עם שחקנים, אבל הוא לוקח צעד קדימה עומד לפני כולם ואומר – "האחריות היא עליי".

טיילור ברון. לא הכיר את שמות השחקנים.

עופר מה קרה?

"נתקלנו בקבוצה קשוחה עם זרים טובים וישראלים מנוסים. השווינו את הסדרה במשחק עם המון אופי בעפולה. אחרי פגרה של שלושה שבועות בערך חזרנו הביתה לאשדוד אחרי שהתאמנו בקושי, בגלל המלחמה ובנוסף הזר שלנו דוראנט סקוט עזב. עשינו אימון אחד במוצאי השבת עם הזר החדש שהבאנו במהירות, טיילור ברון, ועוד "אחד" טאקטי על המחשב בבית קפה בחיפה, להסביר לו איפה עומדים השחקנים. הוא אפילו לא הכיר את השמות שלהם. אימון, אימון טאקטי ולמשחק המכריע. אבל עזוב אני הכתובת".

ובסוף הוא החטיא את שתי הנקודות האחרונות מהקו שהיו קריטיות

"זה קורה"

אשדוד לא התאמנה כסדיר, הזרים שלה לא התאמנו, גם לא לחוד, בוודאי לא יחד בגלל המצב הביטחוני והירי מעזה על העיר. באותו הזמן עפולה התאמנה בצורה סדירה. אבל רחימי לא רוצה שיראו בזה תירוץ.

"בסוף אין פה תירוצים. אנחנו לא עמדנו במשימה", הוא אומר וממשיך: "אני כמאמן לא הצלחתי להביא את הקבוצה לליגת העל. התחושה היא של אכזבה קשה. מרגיש שאכזבתי את כולם. כואב לי על המערכת. ההנהלה עשתה את הכל להעמיד קבוצה איכותית ונתנה את כל המעטפת. בשורה התחתונה לא עמדנו במשימה, זה היה אכזרי ואני לוקח על זה אחריות. חשוב לי לתת מחמאות להנהלה על התמיכה ועל הרצון לעזור להביא זר לפנים משורת הדין, בזמן קצר. לעשות הכל שנעלה".

היו"ר אסולין. "אכזבתי גם את ארמונד אסולין".

מה הלאה?

"אני לא יודע. אני מחכה להתפתחויות. לא יודע מה יהיה הלאה. הקדוש ברוך הוא יוביל אותנו לאן שצריך".

היית רוצה להישאר?

"בהחלט. היה לי הכבוד לאמן באשדוד. אבל אני במבחן התוצאה לא עמדתי. אקבל כל החלטה. נשב יחד עם ההנהלה ונראה איך ממשיכם ביחד או לחוד".

אם תאמן אתה יודע מה דרוש תיקון לעלות?

"אני חושב שמבחינת התקציב העמדנו תקציב מכובד, לא מהגבוהים בליגה, אבל מכובד. היינו צריכים בדיעבד לנסות להשקיע יותר כסף בזרים. להביא זרים טובים יותר מההתחלה. זרים שוברי שוויון"..

רחימי נשמע עדיין מאוכזב מאוד למרות שעבר כבר יותר משבוע מהמשחק: "היה תלכיד מיוחד גם מסביב, וגם בחומר האנושי. מאוד כואב לי שהסתיים ככה. התחושה היא קשה"

באמת לקחת ללב. אתה עדיין נשמע שבור

"בשבילי זו הייתה מטרה ברורה לעלות. אכזבתי את היו"ר ארמונד אסולין, את המנכ"ל שלומי בן מיור, את העיר. זו תחושה לא פשוטה. לא אתרץ את זה בכך ששחקן זר שאתנו כל העונה מחליט לעזוב אחרי שיש כבר הפסקת אש ואין לו מה לפחד. אם אתה מפסיד כי הקבוצה לא נראתה טוב, או יש מתח בחדר הלבשה, אז מילא. אבל זה לא היה המצב. היכולת הייתה טובה סיימנו שני אל תשכח. אבל זה המצב. האחריות היא עליי".

אשדוד צריכה להיות בליגת העל?

"כן"

למה?

"אשדוד היא עיר גדולה וחשובה. יש פה בסיס אוהדים טוב, יש עירייה וראש עיר שתומכים ורוצים לדחוף את העיר קדימה גם מבחינת הספורט. אין סיבה שקבוצה כזו לא תהיה בליגת העל.

משחק ההפסד לעפולה שסיים את העונה.

מה לאחל לך?

"מה שתאחל אגיד תודה".

ולקבוצה?

"רק טוב. לכל האנשים הטובים באשדוד אני מאחל הצלחה. למועדון המצוין הזה שעוד יחזור לליגת העל כי שם מקומו".

ומה באמת צפוי לקבוצה בעונה הבאה? כמו שזה נראה כרגע, לפחות על פי גורמים בקבוצה, הם ירצו לחזור לליגת העל בעונה הקרובה. הכל תלוי כמובן בפגישה בין ראשי הקבוצה ביניהם היו"ר ארמונד אסולין והמנכ"ל שלומי בן מיור, עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. רק לאחר הפגישה עם ראש העיר, שרוצה לראות את מכבי אשדוד חוזרת לליגת העל בכדורסל, ידעו לאן פניה של הקבוצה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך