פרוייקט 'מציל חיים' לזכר יוחאי אלקיים ז"ל

ביום ראשון הקרוב, ה-13/6, בשעה 20:30 במצודה, יתקיים ערב להשקת פרוייקט מציל חיים- לזכר יוחאי אלקיים. במהלך הערב יוקרן סרטון שהופק על ידי אגף החופים העירוני ובשיתוף מינהל החינוך שמטרתו היא העלאת המודעות. לסכנות בים ודרכי ההתמודדות עמן. במהלך הסרטון יוצג סיפור חייו וגבורתו של יוחאי אלקיים ז"ל, תושב העיר שטבע למוות בעת שהציל צעירה מטביעה. הסרטון יוצג על גבי מצודת אשדוד - ים, סמוך למקום בו יוחאי ז"ל הציל את חייה של הצעירה.
יוחאי אלקיים ז"ל.

בחודש אוגוסט הקרוב ימלאו 3 שנים למותו של יוחאי אלקיים ז"ל, שחירף נפשו למען הצלת חיים. בעת ששהה בחוף הים הסמוך למצודה בעיר, הבחין יוחאי ז"ל בצעירה שנמצאת במצוקה במים, ובכוחות עילאיים הציל את חייה, אך חייו שלו נקטעו באיבם.

על מנת לחשוף בפני תושבי העיר את הסכנות הטמונות בים, ואת הדרכים להתמודדות עימן, הפיק אגף החופים העירוני סרטון הסבר על הסכנות הטמונות בים וכללים להתנהגות בעת סכנה בתוך המים. בסרטון מוצג סיפור חייו ומותו של יוחאי אלקיים ז"ל, והוא הופק יחד עם סנדרה אורן, אחותו הגדולה של יוחאי ז"ל.  הסרטון יוצג ביום ראשון הקרוב, ה-13/6, בשעה 20:30 במצודה, במסגרת ערב להשקת פרוייקט מציל חיים- לזכר יוחאי אלקיים.

אשדוד היא העיר הראשונה בישראל שיוצרת ערכת הסברה ימית לטובת תושבי העיר. במסגרת זו, הסרטון יהווה חלק מתכנית הלימודים במוסדות החינוך בעיר, במטרה לחשוף את מעשה הגבורה של יוחאי ז"ל ולהטמיע לתלמידי העיר את החשיבות ברחצה בטוחה בים, לצד מתן כלים מעשיים במקרה של סכנה. נוסף לכלים להתמודדות נכונה בים, הסרטון מדגיש את החשיבות של השמירה על הטבע הסביבתי, המהווה נכס שעלינו לדאוג, לטפח ולשמור עליו.

פעילות זו מתווספת לפעילויות מערכת החינוך העירונית, אגף החופים וקהילת הים בעיר, שבנו מערכת משולבת הפועלת לאורך כל השנה במערכת החינוך. במסגרת זו, החל מחודש מאי מועברות על ידי המצילים הרצאות בבתי הספר, העוסקות בכללים לרחצה נכונה ובטוחה.

סנדרה אורן ( האחות) : " יוחאי אחי הוא גיבור ושילם בחייו למען הצלת חיים של אדם שאף לא הכיר. אנו בני המשפחה מעוניינים להמשיך את מורשתו ושמחים על היוזמה של עיריית אשדוד להנציח את יוחאי וערכיו דרך הפרוייקט המדהים הזה. מי ייתן ונצליח להציל חיים דרך מיזם זה."

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: סיפור גבורתו של יוחאי ז"ל, מטובי בניה של העיר מהווה דוגמה ומודל עבור תושבי העיר, ובהם תלמידי העיר. לכן, הבחירה להציג את סיפור הגבורה שלו במסגרת תכנית הלימודים העירונית היא חשובה מאוד עבור חינוך דור העתיד בעיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך