נחשף: כך ניסה חמאס לשבש את פעילות כיפת ברזל במבצע שומר החומות

קצת יותר משבועיים אחרי סיום סבב הלחימה - שגריר ישראל באו"ם חושף כיצד חמאס ניסה לשבש את פעילות כיפת ברזל ולהביא להרג המוני של אזרחי ישראל
צילום: דוברות איחוד הצלה

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם, גלעד ארדן ביקר אמש (7.6) במטה AP בניו יורק במטרה להשיב את היחסים בין ישראל לסוכנות למסלולם. במהלך הפגישה עדכן ארדן רשמית את ראשי AP, שחמאס פעל בבניין בו שכנו בעזה כדי לפתח יכולות שישבשו את ההגנה של כיפת ברזל על אזרחי ישראל.

במהלך ביקורו במטה סוכנות AP אמש (7.6) נפגש השגריר ארדן עם נשיא הסוכנות גארי פרוייט (Gary Pruitt) ועם סגן הנשיא לחדשות חוץ איאן פיליפס (Ian Phillips). בשיחתם הדגיש ארדן את החשיבות שישראל מייחסת לחופש העיתונות ואת העובדה שישראל פועלת להבטיח את עבודתם של עיתונאים בכל מקום ובהתאם לכך פעלה כדי שאף עיתונאי או אזרח שאינו מעורב לא ייפגע כאשר הופצץ הבניין בו פעלה מפקדת חמאס ואשר בו היו משרדי סוכנות AP.

השגריר ארדן הסביר כי בבניין שהופצץ היו תשתיות טרור של חמאס: משרדי המודיעין הצבאי, מחלקת המחקר והפיתוח הטכנולוגי, ומערכות טכנולוגיות שאפשרו מתקפות טרור נגד אזרחי ישראל.

בתיאום עם צה״ל, ארדן עדכן לראשונה באופן רשמי את ראשי הסוכנות, שחמאס הפעיל בבניין יחידה שעסקה בפיתוח מערכת אלקטרונית לשיבוש פעילות כיפת ברזל ולכן היתה חשיבות גבוהה לתקוף את הבניין ולפגוע במערכות אלה על-מנת להגן על חיי אזרחי ישראל.

השגריר ארדן: ״AP היא סוכנות ידיעות מהחשובות בעולם וישראל אינה סבורה שעובדי הסוכנות היו מודעים לפעילות חמאס המתבצעת בבניין שכן היה מדובר ביחידה סודית של חמאס.״ עוד הדגיש ארדן ש״ישראל עשתה כל שביכולתה על מנת לוודא שאזרחים וכן עובדי הסוכנות לא ייפגעו במהלך המבצע הצבאי.״

״חמאס הוא ארגון טרור רצחני שבז ורומס את חופש העיתונות כאשר הוא מפעיל את מכונת הטרור שלו מתוך אוכלוסייה אזרחית, כולל בתוך בניין המשמש כלי תקשורת בינלאומיים", הוסיף ארדן.

השגריר ארדן אמר לראשי AP כי ״ישראל תסייע בהליכי ההקמה מחדש של משרדי AP ברצועת עזה ובהכנסת כל הציוד הנדרש לשם כך.״

בתמונות: השגריר ארדן עם נשיא AP גארי פרוייט (Gary Pruitt)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך