תלמידי בית ספר מוריה זכו באליפות אשדוד במתמטיקה

אליפות העיר במתמטיקה הגיעה לסיומה ורשמה השתתפות שיא של תלמידים מכל בתי הספר היסודיים בעיר * התחרות, שמתבצעת במסגרת פלטפורמה אינטרנטית של תכנית 'עשר אצבעות', מציגה לתלמידים משימות תחרותיות ובתוך כך מאפשרת לימוד מתמטיקה באופן מהנה ולא מאיים * ברכות לאלופים

מקצוע המתמטיקה נחשב לאחד הקשים והמאתגרים ללמידה. המורים משקיעים לא מעט מאמצים ומפתחים רעיונות יצירתיים על מנת להקל על התלמידים בלמידה ולהפוך את המקצוע הזה לפחות מאיים. אליפות המתמטיקה העירונית היא דרך נוספת ללמד מתמטיקה באווירה נינוחה ומהנה, תוך שימוש בטכנולוגיות לימוד מתקדמות.

מטרת האליפות אשר הסתיימה לא מכבר היא לקרב את התלמידים למקצוע המתמטיקה באופן מהנה וחדשני, לצמצם פערים לימודיים ולהעשיר את הידע בתחום. התחרות, במסגרת אליפות המתמטיקה העירונית, נמשכה שבועיים ימים והקיפה תלמידים מכל בתי הספר היסודיים בעיר.

"התחרות התקיימה בין בתי הספר ובין כל שכבות הגיל" אומרת מיטל אליאס, מנהלת מחלקת תכניות חינוכיות במינהל החינוך ויוזמת התחרות, ומציינת כי "במהלך תקופת התחרות קיבלו כל תלמידי כיתות א' עד ו' גישה לסביבת הלמידה עשר אצבעות, פלטפורמה אינטרנטית ללמידת המתמטיקה, והתמודדו עם 120 משימות מתמטיות מהנות בנושאים שונים שנכללים בתכנית הלימודים של משרד החינוך".

מרטין עובדיה, מנהלת אגף חטיבה צעירה, מציינת כי מדובר בתחרות אינטנסיבית ונושאת פרסים. "פתרון המשימות מביא לצבירת כוכבים. בתי הספר שתלמידיו צברו את מספר הכוכבים הגבוה ביותר ביחס למספר התלמידים בו, וכן שכבת תלמידים שהגיעה להישג הגבוה ביותר זוכים בפרסים" היא אומרת ומפרטת כי "בכל פעילות ניתן לשחק עד 20 פעמים כאשר מספר הכוכבים הגבוה ביותר (5 כוכבים הוא הציון המרבי) הוא זה שנספר בחישוב הניקוד".

מסובך? לא עבור הילדים שגילו חשיבה מתמטית ובמשך שבועיים רצופים צברו לא מעט כוכבים. הם עמלו יחד מול המחשב, בסביבת עבודה מאתגרת ומהנה והצליחו להתמודד עם המשימות בצורה מעוררת השתאות. אך כמו בכל תחרות, בסוף יש מנצחים בודדים ולהלן בתי"ס האלופים:

 

מקום ראשון – ביה"ס מוריה

מקום שני     – ביה"ס יד שבתאי

מקום שלישי          – ביה"ס שחר

 

שלושת בתיה"ס יקבלו פרסים וגביע השתתפות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך