אייל לחמן: "נראה מ.ס. אשדוד תוססת, שיוצאת מהר קדימה"

מ.ס. אשדוד המריאה לבולגריה למחנה אימונים בן תשעה ימים, במהלכו תקיים שלושה משחקי אימון בהם יוכל הצוות המקצועי להתרשם מהשחקנים ולקבל החלטות לגבי המשך שיתופם ותיפקודם במהלך העונה, דידיה קוגבניה ומוחמד עוואד הצטרפו לקבוצה

ביום שלישי האחרון יצאה מ.ס. אשדוד למחנה אימונים בעיירה פראבץ הסמוכה לסופיה בירת בולגריה. למחנה האימונים קדמה תקופה אינטנסיבית בת כשלושה שבועות, במהלכה ביקש לחמן לחזק ולשפר את כושרם של השחקנים, ובמקביל לגבש את הסגל, כשבבולגריה יתקבלו החלטות יותר קונקרטיות לגבי זהות השחקנים שיקבלו על עצמם את המשימה להחזיר את מ.ס. אשדוד לליגת העל.

בסך הכל בקבוצה מרוצים ממה שראו עד כה. האווירה בחדר ההלבשה מצוינת, השחקנים עם אנרגיות חיוביות ונראה כי כולם כבר מחכים לפתיחת העונה, על מנת שיוכלו לתקן את הרושם העגום שנותר מהעונה הקודמת.

רגע לפני שעלה על המטוס שוחח "המגזין" עם המאמן אייל לחמן שאמר: "מחנה האימונים יוקדש לחידוד הנושא הפיזיולוגי, בעיקר כל הדברים שקשורים לתגובות מהירות וחדויות. כמו כן יינתן דגש למרכיב הטקטי אליו לא כל כך התייחסנו עד כה למעט טעימות כאלה ואחרות. אני בטוח שנחזור מהמחנה הזה הרבה יותר מתואמים והרבה יותר מיומנים, וזה צריך להיות היתרון שלנו על כל הקבוצות גם במרכיב הפיזי וגם במרכיב הטקטי".

איזה מ.ס. אשדוד נראה העונה?
"אני חושב שראו סממנים קלים כבר במשחקי האימון. אני חושב שנהיה קבוצה תוססת מאד, קבוצה שמשחקת מהר קדימה, שזו תכונה שמייחדת את כל הקבוצות הטובות בעולם כיום. כמובן שכדי להשלים את התמונה נצטרך להלביש על כל התכונות האלו גם קצת תכונות של אופי".

כשאתה אומר אופי, למה אתה מתכוון?
"אופי בא לידי ביטוי ברגעי האמת ואנחנו נצטרך לחבר חבורה כזו שמגלה הרבה אופי, בעיקר ברגעים שצריכים אותו. לעולם לא לוותר".

תכירו את הסגל של אשדוד לעונה הקרובה
למחנה האימון שיימשך תשעה ימים יוצאים 24 שחקנים, כאשר ל-22 מהם כבר חוזה לעונה הבאה, ואילו בן אלפסי וניסים אליהו מצטרפים על תקן נבחנים וינסו להרשים את הצוות המקצועי.

שוערים
רועי משפתי ויואב ג'רפי, שני שוערים מצוינים יאבקו על אפודת השוער הראשון. לשניהם נרשמו מספר הופעות בליגת העל בעונות הקודמות, ואין ספק שבעמדה זו יכולה אשדוד להיות רגועה גם לאחר עזיבתו של אופיר מרציאנו.

הגנה
את עמדת המגן הימני יאיישו שני שחקנים, טום בן זקן שרשם מספר הופעות בליגת העל ויצחק אספה הצעיר שעלה מהנוער ומנבאים לו עתיד מבטיח. בצד שמאל יהיה זה הוותיק אדיר טובול שחזר לקבוצה לאחר שנתיים וחצי, במהלכן היה מהגורמים החשובים לעלייתה של מכבי נתניה לליגת העל. שחקן נוסף בעמדה זו הוא אמיר בן שמעון, שעדיין לא החלים מפציעתו הקשה בתחילת העונה שעברה. בן שמעון צפוי לחזור לאימונים לקראת חודש ספטמבר.

את מרכז ההגנה של הקבוצה יובילו ככל הנראה עלי אבובקר הניגרי הצעיר ומיקי סירושטן שהפגין יכולת טובה גם בליגת העל. אל השניים האלו יצטרפו עידן מקדש שחזר מהשאלה להפועל טבריה, וניר ברדע שהגיע במהלך העונה שעברה לקבוצת הנוער ומפגין יכולת טובה במשחקי האימון עד כה.

קישור
בחוליית הקישור נהנה המאמן אייל לחמן משילוב של שחקנים כשרוניים ומנוסים, צעירים וותיקים. ללא ספק זוהי חוליית הקישור הטובה בליגה. בחלק האחורי ישחקו קובי דג'אני, טום מונד וגדי קינדה, אליהם יצטרף הנבחן ניסים אליהו, וכן רועי בקל שמחלים מפציעה. בחלק הקדמי נמצא את מיכאל אוחנה, אור אינברום, רמי ביאנקרדיני ודידיה קוגבניה שסיכם השבוע בקבוצה, וכעת עושים מאמצים לסדר לו אשרת עבודה שתתן לו אפשרות לקבל ויזה לבולגריה.

התקפה
גם חלק זה צפוי לעשות לא מעט כאבי ראש למאמן אייל לחמן הנהנה מצרות של עשירים. אל האשדודים המוכשרים ניב זריהן, בנצי מושל וטימור אביטן, הצטרפו שני שחקנים מנוסים, רועי דיין וחן עזריאל שמתאושש מפציעה, וכן מוחמד עוואד מלך שערי ליגה ב' בעונה שעברה. שחקן נוסף שעשוי להיות גורם משמעותי בהתקפת מ.ס הוא דין דוד שעלה גם הוא מהנוער ותולים בו תקוות רבות.

כאמור, כל השחקנים המוזכרים שייכים לסגל הרחב של הקבוצה, ולא מן הנמנע שחלקם יעדיפו להיות מושאלים לקבוצות אחרות על מנת לקבל יותר דקות משחק, אך עם מגוון כה רחב של שחקנים טובים, אין ספק כי מי שיישאר יהיה חייב להיות לא פחות ממצוין.
במהלך מחנה האימון תפגוש מ.ס. אשדוד שלוש יריבות אימון, כשהראשונה, כבר ביום חמישי (30.7) היא א.א.ל. לימסול. ביום ראשון (2.8) תפגוש את צסק"א סופיה, וביום שלישי (4.8) תהיה זו הקבוצה המקומית לוקומוטיב מזדרה.

דידיה קוגבניה סיכם בקבוצה
לאחר שנבחן במשך כשבוע והותיר רושם טוב על אייל לחמן והצוות המקצועי, סיכם השבוע בקבוצה דידיה קוגבניה הטוגולזי, המשחק בעמדת הקשר הקדמי וכבש בעונה שעברה שבעה שערים במדי בית"ר שמשון מהליגה הלאומית וזאת בחצי עונה בלבד. קוגבניה בן ה-20 היה על הכוונת של מספר קבוצות מליגת העל, אך בסוף החליט להצטרף לשורות אשדוד. בשל העובדה כי טרם הוסדר לו רישיון עבודה בישראל לא הייתה אפשרות להנפיק לו ויזת כניסה לבולגריה, אך ברגעים אלו נעשים מאמצים להסדיר את הנושא בהקדם וייתכן כי יצטרף למחנה האימונים בשלב מאוחר יותר.

מוחמד עוואד חתם במ.ס. אשדוד:"גאווה לחתום באשדוד"
מוחמד עוואד, חלוצה המצויין של עין מאהל אשתקד ומי שכבש 34 שערי ליגה וסיים כמלך השערים של ליגה ב', חתם במ.ס אשדוד, היורדת הטרייה מליגת העל, לאחר ששני הצדדים הגיעו לסיכום באמצעות סוכנו עידו קרן.
"כיף לחתום בקבוצה מהליגה הליגה הלאומית אחרי עונה מוצלחת בליגה ב", אמר עוואד. "מבחינתי להגיע למקום כמו אשדוד זו גאווה. מדובר במקום מסודר עם מאמן מצויין כמו אייל לחמן. התרשמות שלי היא שבאשדוד מכבדים את השחקנים, ויש שם מנטאליות שונה מהליגות הנמוכות. עשיתי צעד חשוב בקריירה שלי ואני מקווה להצליח".

על הציפיות מהעונה הקרובה: "המטרה האישית שלי היא להשתלב בהרכב, להגיע להישגים אישיים וכמובן לרשום הישגים יחד עם הקבוצה. המטרה היא להשתלב בצמרת הליגה הלאומית ולנסות לעלות ליגה עוד העונה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך