הצעיר שמייצג את אשדוד בטורנירים בינלאומיים

הפטנק הוא אחד מענפי הספורט המפותחים באשדוד, ומספר פעמים בשבוע ניתן למצוא בעיר שחקנים הזורקים כדורים אל תוך מעגל בו ישנם כדורים אחרים, אחד השחקנים האלו הוא נער בן 16 העונה לשם נתנאל מרציאנו, ובעוד חודשיים הוא יטוס לייצג אותנו בברצלונה

בעוד חבריו משחקים כדורגל או כדורסל, בחר נתנאל מרציאנו תלמיד מקיף ד', להקדיש את כל מרצו וזמנו החופשי בספורט הפטנק. הוא עוד לא בן 16 אבל משחק כבר 4 שנים, ולאחרונה אף הצטרף לסגל נבחרת ישראל לנוער וייצג אותנו בטורניר בינלאומי גדול בברצלונה.

נתנאל, איך בכלל הגעת לספורט הזה?
"סבא שלי ודודים שלי התחילו עם המשחק הזה ותמיד כשראיתי אותם אז התלהבתי ורציתי ללכת אבל הייתי קטן מדי. כשהייתי בן 12 כבר נרשמתי והתחלתי להתאמן".

דווקא פטנק? יש הרבה ענפי ספורט.
"אני משחק כדורגל וכדורסל עם חברים, אבל זה נחשב התחביב המועדף עליי. בכל פעם שאני צריך לבחור ביניהם, אני אבחר בפטנק".

אתה ממש משקיע בזה באופן יום יומי?
"אני מתאמן 4 פעמים בשבוע, פעמיים בפרדסיה באימון של הנבחרת ופעמיים במועדון באשדוד יחד עם כל החברים והמשפחה".

זה מחולק לקטגוריות לפי גיל?
"כן, בתחרויות והטורנירים הרשמיים אני משחק בנוער, שזה עד גיל 18, אבל כשאני משחק עם החברים באשדוד אז אני משחק גם עם הבוגרים ואין הבדל של גיל".

בטורנירים שהשתתפת, זכית בפרסים?
"שיחקתי כמה פעמים בטורנירים וזכיתי במקומות הראשונים, ובקרוב אני אמור לטוס לטורניר בינלאומי בסנטה סוזנה בברצלונה, לשם מגיעות נבחרות נוער מכל העולם".

איזה נבחרת נחשבת לטובה בעולם?
"זה משחק שהצרפתים המציאו ויש שם הכי הרבה מועדונים ושחקנים, ורוב אלופי העולם יצאו משם. הם שולטים בענף באופן אבסולוטי".

מה סוד ההצלחה שלך?
"מה שהכי חשוב לי זה להצליח בלימודים, זה דבר ראשון. בשביל להמשיך ולהצליח בחיים צריך קודם ללמוד טוב, להוציא תעודת בגרות טובה ואחרי זה כבר אפשר להשקיע בדברים אחרים כמו הפטנק למשל, שבשביל להצליח בזה אני מתאמן יותר, לומד יותר ומשתתף ביותר תחרויות".

מה צריך בשביל להיות שחקן פטנק טוב?
"דבר ראשון צריך להתחבר לזה ולאהוב את המשחק הזה, דבר שני צריך להתאמן הרבה. זה משחק של טקטיקה בעיקר וצריך לשמור בו על הרבה ריכוז וקור רוח".

הרבה? כמה זמן בממוצע נמשך משחק?
"משחק ממוצע נמשך כשעה וחצי, שעה וארבעים דקות, זה אם המשחק חשוב ומשקיעים בכל מהלך ומהלך. כשמשחקים בין החברים אז פחות מקפידים וזה יותר מהיר".

שיהיה לך בהצלחה!
"תודה רבה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך