ניקוי שטיחים

שטיחים. בכל הצורות, הגדלים והצבעים. לכולנו היו, או יש כאלו בבית / במשרד. שטיחים נחשבים לפריט עיצובי דומיננטי, המשליכים על כלל המראה של החדר בו הם נמצאים. כאשר מדובר למשל, על שטיח בחדר הילדים אל מול שטיח בסלון, ההבדלים יהיו בגודל ובסגנון, בטקסטורה/ דוגמא. כך או כך, אין זה משנה על איזה שטיחים מדובר, בסופו של יום כולנו זקוקים לניקוי שטיחים
תמונה: FREEPIK

ישנם סוגים רבים של שטיחים, כמו למשל:

שטיחי צמר – נחשבים ליקרים יותר מסוגי השטיחים האחרים, בשל היותו של הצמר חומר גלם טבעי (צמר כבשים). שטיחי צמר מגיעים בשלל צבעים מרהיבים ודוגמאות שונות ומיוחדות ומעניקים לחלל בו הם נמצאים, אווירה מיוחדת ומזמינה. 

שטיחי כותנה – להם מגע רך ונעים. מגיעים במגוון צבעים, צורות ושילובי צבעים. שטיחי כותנה נחשבים לשטיחים עמידים, קלים לתחזוקה וניקוי.

שטיחי חבל – בעלי מגע גס ומחוספס מעט בשל האריגה מחומרים טבעיים (יוטה/ חבל). נחשבים לאהובים מאד בבתים בישראל בשל התאמתם לכל חלל והמראה הטבעי וקל מאד לנקותם. 

שטיחי קילים הפכו לאהובים מאד בקרב המעצבים הישראלים בשל הדוגמאות הגיאומטריות  המיוחדות שלהם. שטיחי קילים נארגים בשיטת שתי וערב ומגיעים במגוון צבעים וקלים מאד לתחזוקה. 

שטיחי PVC – אלו אותם השטיחים שאנו שמים בדר"כ במקומות בהם ישנו פוטנציאל רטיבות, כמו חדרי רחצה, מטבח (אזור הכיור בעיקר) וכדומה. ה- PVC  הינו חומר עמיד, מגיע במגוון עצום של דוגמאות/ צבעים/ הדפסים ומתאים למגוון שימושים. לשטיח PVC ישנו גב ספוגי וניתן לנקותו באופן מהיר וקל. 

כמובן שישנם סוגים נוספים, אך מה שחשוב לזכור הוא, אופן הניקוי השונה של כל סוג וסוג של שטיח. 

ניקוי שטיחים – לא מה שחשבתם

כאשר אנו רוכשים שטיח חדש, המראה שלו בחנות השטיחים, מרהיב ומרגש, פרוש כולו, או מונח על הרצפה באולם התצוגה, עם פריטי ריהוט מעוצבים מסביבו ואנו מיד מדמיינים איך אותו השטיח יראה אצלנו בבית, בסלון, בחדר הילדים, או בכל מקום אחר, אך למען האמת- השטיח, יפה ככל שיהיה זקוק לתחזוקה, ניקוי מדי פעם וניקוי עמוק אחת לתקופה וזאת על מנת לשמור על מראה רענן וחדש לאורך זמן (עדיף כמה שיותר). 

שטיחים (רובם המוחלט) אינם ניתנים לכביסה במכונת הכביסה ולכן נדרש ניקוי שונה שישמור על המראה שלהם ולא יגרום נזק- לא לסיבים, לא לאריגה ולא לדוגמא. 

זכרו- ניקוי לא מקצועי / לא נכון לשטיח- עלול לפגוע או להרוס אותו אם אינכם מבצעים את הניקוי לפי ההוראות, או משתמשים בחומרים שאינם מתאימים.  איך תדעו שהגיע זמן ניקוי השטיחים בבית? במידה ועברו כחמש שנים מאז רכשתם את השטיח ולא ביצעתם ניקוי שטיחים מקצועי, או במקרה והיה חשוף לשמש / מזג אוויר קשה, אלו בדר"כ הסימנים המאותתים לנו להזמין חברת ניקוי שטיחים. 

שני כללי אצבע לניקוי נכון של השטיח שלכם:

  • לכלוך יבש: אין לטאטא שטיח- על מנת לנקות שאריות של חול, אבק, או פרווה של חיית המחמד, מומלץ לנקות את השטיח בעזרת שואב אבק איכותי אחת לכמה שבועות (תלוי באינטנסיביות השימוש בבית). כמו כן, יש לאוורר את השטיח באוויר ולנער אותו. 
  • חומרי ניקוי: טרם השימוש – חשוב להכיר את חומרי הניקוי הקיימים בשוק ולבדוק האם מתאים לסוג השטיח שלכם. היה ואינכם בטוחים או חוששים לנקות באופן עצמאי- אל תעשו זאת, הזמינו חברה מקצועית לניקוי שטיחים. 

היה ואתם יודעים באיזה תכשיר ניקוי להשתמש לשטיח שלכם – שימו לב לתו תקן ישראלי (ידידותי לסביבה ואינו מסוכן לשימוש, בעיקר אם ישנם תינוקות בבית) ובצעו ניקוי יסודי שיסיר את הכתמים העקשניים. 

מתי יש להזמין ניקוי שטיחים?

ככלל, יש לנקות את השטיח בהתאם לכמות הלכלוך המצטברת עליו, כמו גם הכתמים שהכתימו בני הבית, או לעתים גם חיות המחמד. 

כמובן, שיש לקחת בחשבון את מיקומו של השטיח בבית וכמה הוא מרכזי ונראה לעין, כמו למשל שטיח בסלון, או בחדר הילדים.

לרוב, ננסה להסיר את הלכלוך או הכתמים באופן עצמאי, בעיקר אם מדובר בשטיח שאינו יקר או עשוי מחומרים סטנדרטיים, באמצעים שיש לכל אחד ואחד מאתנו בבית, כמו למשל שואב אבק, או מטלית לחה. 

אך לא תמיד הניקוי הביתי מספק, או עושה את העבודה כראוי וזהו הרגע בדר"כ, בו מומלץ לתאם ביקור של חברת ניקיון מקצועית המגיעה אליכם הביתה, עם המכשור וחומרי הניקוי המתאימים לעבודת ניקוי שטיחים. כך תוכלו לדעת בוודאות כי השטיח יקבל את הטיפול המתאים, יהיה נקי, ישמור על צורתו והצבעים לא ידהו. 

ניקוי שטיחים באשדוד

שטיחים שונים מנקים באופנים שונים ובמידה ויעשה שימוש בחומרי ניקוי, או מכשירי ניקוי שאינם מתאימים לחומר הגלם ממנו עשוי השטיח, עלול להיגרם לו נזק בלתי הפיך ובמקרים של שטיחים יקרי ערך (לעתים כמו יצירת אמנות), התוצאות תהיינה כואבות, גם בכיס וגם בעין וחבל שכך, שכן ישנו פתרון נגיש ומהיר לניקוי שטיחים באשדוד, כמו חברות ניקיון שטיחים אשר יוכל לבצע עבורכם עבודה מקצועית ואיכותית – מהשורה הראשונה !

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך