"גל מחכה ליום בו יוכל להתנצל בפני השומר אותו תקף, הוא מתייסר יום ולילה"

חייו של גל דהן, מלך הגלישה של אשדוד, עברו טלטלה של ממש לפני כחודשיים, לאחר שנעצר באשמת תקיפה ברוטאלית של השומר הקשיש בבר ה"ליגל", שבבעלותו של דהן, לאחר ימים ארוכים מאחורי סורג ובריח, דהן שוחרר למעצר בית, כשהוא במצב נפשי מורכב * עו"ד נס בר-נתן, המייצג את דהן, אמר בראיון בלעדי: "לגל יש מטרה אחת והיא לשבת מול השומר שהותקף, להתנצל בפניו ולהביע חרטה מעומק הלב"

אחד הגולשים הכי מוכרים באשדוד, האיש שכמעט בכל תמונה נתפס כשהוא מחייך ומקרין אושר לסובבים אותו, יושב בימים אלה במעצר בית בראש חפוי ובמצב נפשי מורכב וקשה. חייו של גל דהן (37) עברו טלטלה של ממש לפני כחודשיים, לאחר שנעצר בקול תרועה רמה. דהן מואשם בימים אלה כי תקף את השומר בן ה-75 בבר ה"ליגל", באלימות קשה ביותר שהובילה לאשפוזו של הקשיש. כמו כן דהן מואשם כי תקף שוטר בנגיחה לאחר שנעצר ע"י אנשי החוק.

דהן, נעדר עבר פלילי עד אותו אירוע מסעיר, מתקשה גם היום לספק הסברים מה עבר אליו באותן דקות. הרי כל מי שמכיר אותו, ויש לו מעט כאלה באשדוד והסביבה, מתארים אדם עם אישיות נעימה, מדריך גלישה מהטובים בארץ, שהוציא תחת ידיו מאות ילדים שהתאהבו בים ולא עוזבים את הגלשן בחודשי הקיץ והחורף.

גל ישב במשך ימים ארוכים מאחורי סורג ובריח, ימים בהם עשה חשבון נפש והבין כי הוא זקוק גם לעזרה חיצונית כדי להתאושש מהמקרה החמור בו היה מעורב. בית המשפט השתכנע, בניגוד לעמדת הפרקליטות, כי דהן יכול לצאת למעצר בית תחת השגחה, ומשם לנהל את המשפט, תוך כדי שהוא מטפל בעצמו ומנסה לאחות את השברים.

לפני כשבועיים שוחחתי ארוכות עם דהן בטלפון, הוא נשמע שבור וכואב מבחינה נפשית. "זה לא הזמן לדיבורים, אני רק יכול להצטער על כל מה שקרה. אני מתייסר יום ולילה", הוא אמר לי בשיחת הטלפון והפנה אותי לשוחח עם עורך דינו נס בר-נתן.

ביום שלישי בבוקר שוחחתי עם עו"ד בר-נתן ושמעתי בפירוט מה עובר על הלקוח שלו בשבועות האחרונים: "אני רוצה לפתוח ולומר שפגשתי את גל כמה וכמה פעמים, מדובר בבחור מקסים, מבין עניין, נורמטיבי, מדבר בנימוס ובעיקר אחד שרוצה להתנצל ולהביע חרטה עמוקה על כל מה שקרה. אני אומר בצורה ברורה שקשה מאוד לקשור בין הדמות שפגשתי לבין זה שמתואר בכתב האישום, כאילו מדובר בשני אנשים שונים בתכלית, מעולמות אחרים. אני מספיק שנים עורך דין כדי לדעת מתי בן אדן מתחרט ולא מתכוון לכך, מתי הוא מנסה לתמרן את המערכת, כאן מדובר באדם שבור נפשית, גל שואל את עצמו כל יום מה קרה באותו ערב? למה זה קרה? עד היום הוא לא מצליח למצוא את התשובות לכך. גל מטופל ע"י שירות המבחן, משתף פעולה בצורה מלאה ורוצה להתגבר על המצב הקשה הזה בדרך של חרטה והבנה מה בדיוק התרחש".

עו"ד בר-נתן ממשיך לתאר: "גל תופס את הראש שלו בכל פעם שהוא חוזר לאותו ערב, יש לו מטרה אחת בשלב הזה והיא לשבת מול השומר שהותקף, להתנצל בפניו ולהביע חרטה מעומק הלב. הוא מקווה ומייחל שהמותקף יסכים לכך, וזה בהחלט צעד חשוב בתהליך השיקום שגל עובר בימים אלה. יש הליך כזה במסגרת המשפטית שנקרא 'צדק מאחר', כאשר הקורבן נפגש עם התוקף יחד עם אנשי מקצוע, כדי לשוחח וללבן את העניינים בצורה כנה ואמיתית. גל הוא לא מפלצת, הוא אדם מדהים שנקלע לסיטואציה בלתי מובנת, והיום הוא רוצה לחזור לדרך המלך, לשמוע את השומר, להתנצל ולהבין ממנו מה קרה. אני אומר לך בצורה כנה שגל מתייסר יום-יום, שעה-שעה, הוא במצב נפשי לא פשוט, הוא הפסיד המון מאז האירוע החמור, גם כלכלית ובעיקר נפשית, אבל מה שמעניין אותו זה לראות את השומר חוזר לעצמו מבחינה בריאותית ולסיים את ההליך המשפטי כדי שיוכל להמשיך בהליך השיקום".

עו"ד בר-נתן מספק לראשונה את הגרסה של גל לאותו ערב: "את כל מה שקרה באופן כללי באותו ערב כולם יודעים, אין מה לחדש סביב העימות הקשה שנוצר בין גל לשומר בבר, שהוביל לחבלות קשות לשומר המבוגר. יחד עם זאת, חשוב לציין שהפגיעה המרכזית של השומר בראשו, נוצרה כתוצאה מנפילה שלו על הראש ולא ממכה שהוא קיבל מגל, הוא נחבט מהרצפה וספג מהלומה רצינית מאוד. כבר במהלך החקירה הראשונית התברר כי היה רקע לאותה תקיפה בשל מערכת יחסים מורכבת בין השניים, יש טענות כאלה ואחרות על כעסים וטענות, שיוצגו בבית המשפט. הרי ברור שגל לא סתם קם והחליט להכות אותו, אלא הייתה סיטואציה שגלשה למקרה החמור הזה. באותה נשימה, אין שום הצדקה לאלימות כזו, ולא משנה איזה סכסוך היה בעבר, גם גל אומר זאת בקול סדוק ושבור, ואני אומר לך שהוא עדיין לא מבין מה קרה באותם רגעים, הוא מבין שהיה כאן מעשה שלא יעשה, מקרה שלא קרה לו מעולם בשום סיטואציה, קל וחומר עם אדם מבוגר, ולא משנה הרקע שהיה בין השניים ופרטים נוספים שאני לא יכול לפרט, אלא רק בבית המשפט".

הגולש שהכשיר מאות גולשים באשדוד
מועדון הגלישה "ליגל" זכה לעדנה גדולה בשנים האחרונות, תחת ידיו של הבעלים גל דהן, בעל וותק של 12 שנה בהדרכת גלישת גלים לילדים, נוער ומבוגרים.

גל פתח לאורך השנים קייטנות לילדים וקורסים של גלישה לנוער ולמבוגרים, המתאפיינים בתמהיל של משמעת, ערכים, ביצועים ספורטיביים ואהבת הים. ה"ליגל" הינו מועדון גלישה וחנות לציוד גלישה הנחשב לאחד מהמועדונים הבולטים בארץ, וידוע כשם דגש על בטיחות הילדים, שמתבטא ראשית בפעילות ימית וחלוקה לקבוצות קטנות. הפעילות מתקיימת מול מועדון הגלישה אשר נמצא בין שתי סוכות הצלה (חוף לידו ומי-עמי), לקייטנה אזור תחום לילדים כשהמדריכים נמצאים עם הילדים משעת ההגעה ועד לאסיפתם.

גל, שזכה בעבר בתואר אלוף ישראל בגלישת גלים, שימש עד למקרה כמדריך גלישה בעל תעודה בינלאומית בהדרכה, מציל ים ובריכה, צוללן מוסמך, סקיפר ואיש ים וותיק. "גל מכיר את הים הרבה יותר טוב משהוא מכיר את היבשה", מספרים במועדון הגלישה. "יש לגל ניסיון של יותר מ-30 שנה בכל הקשור לים בכלל ולגלישת גלים בפרט".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך