מפגש פסגה היסטורי בנמל: שר התחבורה, ראש העיר, יו"ר ההסתדרות, הנהלת הנמל ויו"ר ועד העובדים

שר התחבורה ישראל כץ הגיע לביקור בנמל אשדוד, ונפגש עם ראשי ועד העובדים לאחר תקופת נתק ממושכת שכללה השמצות הדדיות, "מדובר במנהיגים שיודעים לקחת אחריות, יודעים לחשוב קדימה לטובת הכלל", אמר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי

שר התחבורה ישראל כץ הגיע ביום שלישי האחרון לסיור בנמל אשדוד, כדי לבחון מקרוב סוגיות שקשורות לשדרוג הנמל הקיים לקראת התחרות הצפויה במסגרת הרפורמה בנמלים. בסיור נכחו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ממלא מקומו עו"ד גבי כנפו, יו"ר ועד העובדים בנמל אבינועם שושן, וכן יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שלקח על עצמו את הטיפול בסוגיית יחסי העבודה ובטענות העובדים בנמל על רקע רפורמת הקמת הנמלים החדשים.

במסגרת הביקור נפגש השר עם הנהלת הנמל ועם ראשי ועד העובדים, לאחר תקופת נתק ממושכת שכללה השמצות הדדיות. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הגיע לסיור שנמשך כשעה, ונשא דברים בתחילת הישיבה. "לא יהיה מופרז להגיד שאנחנו מרגישים כמו חזון אחרית הימים", אמר ד"ר לסרי. "מי שהיה מעלה בדעתו שבתוך מספר חודשים ייערך ביקור בנמל עם שר התחבורה ועם ראש העיר וממלא מקומו יחד הגברדיה הזאת, היינו קוראים לו שהוא הוזה בהקיץ. אבל החיים חזקים מאיתנו. כולנו שליחי ציבור, אנשים מאד רציניים. אני חושב שמדובר במנהיגים שיודעים לקחת אחריות, יודעים לחשוב קדימה לטובת הכלל וזה מה שנעשה כאן".

ד"ר לסרי הזכיר את היכרותו האישית רבת השנים עם השר כץ, ואת השתייכותם לאותה מפלגה. " זאת ידידות אמיתית. השר הוא אחד הגורמים המשמעותיים להצלחה של אשדוד, בכל מובן", ציין ד"ר לסרי, "במהפיכת התשתיות, בפרויקט התחבורה הירוקה שאנחנו ממש יוצאים איתו לדרך, שיהפוך את אשדוד לעיר מודל לאומית בתחבורה ירוקה בהשקעה של רבע מיליארד שקל בשנתיים-שלוש, ועוד לא מעט פרויקטים".

"יושקעו באשדוד כשישה מיליארד שקלים"
ד"ר לסרי סיפר שסיכם על פגישה עם השר כץ, ובה ידונו על עתיד העיר והאזור בעשור הבא. "יש תכניות, שהשר העריך אותן בסדר גודל של שישה מיליארדי שקלים, שהולכים להשקיע באשדוד בעתיד הנראה לעין", הוא אמר. בהמשך דבריו התייחס לסרי לקשר ההדוק שבין אשדוד והנמל. "זה לא סוד שמצד אחד הנמל זה אשדוד, ואשדוד זה הנמל. היציאה של הנמלים היא עובדה מוגמרת. יצאו מכרזים של בנייה ושל תפעול, וזה הזמן להיכנס ולתמוך".

ד"ר לסרי החמיא ליו"ר ועד עובדי הנמל וחבר מועצת העיר אבינועם שושן: "כאן נכנס מנהיג אמיתי. אבינועם שושן איתו יצרתי איתו קשר, כששמעתי שהוא התפטר מתפקיד יו"ר ועד העובדים וגם מחברות במועצת העיר. אני יכול לומר שלא יכולנו להרשות לעצמנו שמנהיג בדמותו של אבינועם יצא מהעשייה הציבורית, לכן ביקשתי מאבינועם להצטרף לקואליציה, ואנחנו היום רואים עין בעין את מאבק העובדים".

בנוסף, לסרי התייחס להסכם הקיבוצי שנחתם עם עובדות גיל הרך של החברה העירונית למתנ"סים: "עשינו יחד עם אבי ניסנקורן כבר בתחילת הקדנציה שלו כמזכ"ל ההסתדרות מעשה חלוצי. נפגשנו וסיכמנו שניקח את הסייעות בחברות העירוניות ונשווה להם תנאים באמצעות הסכם קיבוצי לסייעות בעירייה. חתמנו על ההסכם, זאת היסטוריה אמיתית". רגע לפני שעזב ראש העיר את הנוכחים סיכם ואמר: "צריך להחמיא לדור של מנהיגים שצומח ומגלה מאחריות כלפי מי ששלחו אות, העובדים במקרה שלכם, וגם כלפי המדינה, ולכן המפגש מבחינתנו הוא מפגש היסטורי ואמירה ברמה הלאומית שאפשר למצוא פיתרון לכל קונפליקט".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך