אחרי מבצע שומר החומות, במועצה הדתית קברו את הגניזה בבית העלמין בטקס מכובד

בד"כ כלל בערב חג השבועות נוהגים לקבור את הגניזה בבית העלמין, אך הפעם בשל מבצע "שומר החומות" וימי הלחימה, הטקס נדחה להשבוע • הטקס המרגש התקיים במעמד הרבנים הראשיים, רבני השכונות ויו"ר המועצה הדתית • הרב דהן: "יש לצמצם ולהתבונן היטב מה מביאים לגניזה, לא כל נייר או עיתון יש לגנוז"

כמידי שנה התקיים מעמד נרגש של קבורת ספרי תורה תפילין ומזוזות פסולין במעמד הרבנים הראשיים רבי חיים פינטו הרב יוסף שיינין, וכן רבני שכונות הרב חיים קלמנוביץ, הרב מרדכי לאופר, רבי יצחק אברג'ל, הרב מרדכי עמאר רבה של 'איפיני' בצרפת, הרב חיים בן חמו מרבני המועצה הדתית והמרכז. את הגניזה בכל ימות השנה ויוזם הרעיון יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן.

השנה המעמד נדחה ולא התקיים בערב חג השבועות עקב התקפת הטילים על העיר. הרבנים התאספו בחלקת קבורת ספרי תורה תפילין ומזוזות שנפסלו בסמוך לקברו של הרב הראשי הראשון לאשדוד רבי ישראל אליזרע זצ"ל, שם נכרה בור גדול להטמנת כדי החרס שבהם מוטמנים סת"ם שנפסלו ונאטמו בטיט כהלכה.

במעמד נשאו דברים הרבנים בחשיבות השמירה והצורך לכבד גם מזוזות או תפילין או ספרי תורה שנפסלו שחלה עליהם קדושה, וכשנוהגים בהם כבוד זה מביא שמירה על העיר, הרבנים ציינו לשבח את יו"ר המועה"ד הרב דהן והרב בן חמו העושים עבודת קודש בכל ענין בדיקת סת"ם לתושבי העיר והשימור על קדושת הגניזה במשך השנה כולה.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הזכיר את המבצע הגדול של המועצה הדתית לתושבי העיר בדיקת תפילין ומזוזות "חינם" מידי חודש בחודשו לתושבי העיר.

הרב דהן ביקש בהזדמנות זו, כי חשוב לציין לציבור הרחב בכל בית כנסת וקהילה: "לאחרונה יש ריבוי עלונים וחוברות המגיעים לבתי הכנסת, יש להתבונן היטב ולראות מה מביאים לגניזה, לא כל עיתון פרסומי הוא ראוי לגניזה, בנוסף, יש להניח בשקיות רק את כתבי קודש, כדי לשמור על קדושת שמות הקודש ומאידך להביא את הגניזה בכבוד שלא יתבזו ולהכניסם בתיבה הפנימית, כדי שלא יעופו ברוח ויתגוללו על הארץ בבזיון".

בסיום הדברים, הרבנים יחד עם הרב עובדיה דהן הגישו את כדי החרס אשר לתוכם הוכנסו יריעות של ספרי תורה ופרשיות תפילין ומזוזות שנפסלו, לידיו של הרב חיים בן חמו שירד לבור הגניזה והטמין את הכדים בזה אחר זה, לאחר מכן הרבנים והמשתתפים כיסו  בעפר את הבור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך