פרשת שלח לך / הרב דניאל מכלוף

יש מאבק.. אך השאלה מי ניצח? בפרשתנו שניים נבדלו מתוך עדת המרגלים והם: יהושוע בן נון שניצל בזכות הברכה של משה רבינו, וכלב בן יפונה שהלך להתפלל במערת המכפלה אצל האבות הקדושים
ספר תורה בבית הכנסת הגדול בעיר אשדוד

כזכור, שאר המרגלים חזרו עם ביקורת קשה על ארץ ישראל וגם אמרו דברים קשים כלפי מעלה. אומרת התורה: "ועבדי כלב עקב והיתה רוח אחרת איתו״ פירש אור החיים הקדוש, שאצל כלב בן יפונה היה הניסיון קשה מאוד שבליבו רצה ללכת עם המרגלים ולהיכשל. אבל הוא ניצח את הרוח הזרה והלך להתפלל אצל האבות.

פירשו רבותינו, הרוח האחרת הנ״ל חוזרת בכל דור ודור. ישנו אדם הקם מאוחר מהרגיל, הוא מתלבט אם לנסוע במהירות לעבודה, או להניח תפילין ולאחר? הניצחון הגדול זה לא להעניש את הקב"ה ולרוץ לעבודה, שכן אף אחד לא אשם שקמת מאוחר. קח מספר דקות ותניח תפילין.

חבורת צעירים מושכים למקומות לא טובים ואתה מנצח ולא הולך. רבת עם אשתך, תפייס אותה. אצל הרבה אנשים חשוב להם להיות אלה שאומרים את המילה האחרונה במריבה, אבל אצל הקב"ה, המנצח הוא המפייס ולא המתפייס.

מסופר על אדם שחיפש עבודה בתור שומר, והינה כעבור זמן מצא עבודה דרך כוח אדם בכניסה לקניון. באחד הימים מגיע אדם שאינו יהודי ורוצה לעשות פיגוע, ידידנו השומר, במקום לנטרל את הפיגוע, בורח ומתחבא במחסן. מהשמים עבר במקום יהודי ונטרל את הפיגוע. כעבור שלושה חודשים הועמד למשפט השומר ונידון לשנה וחצי בפועל.

שאל השומר: "מה כבר עשיתי?" והרי שנתיים עמדתי ולא היה שום פיגוע. ענה לו השופט כל תכליתך זה לנטרל פיגועים ועכשיו שברחת מה הועילו לי השנתיים בהם עמדת כמו עציץ בכניסה? כך היהודי בעולמו, כל תכליתנו זה לעמוד בקשיים ולנצח בכל המלחמות. משמים ישלחו בשורות טובות לכולם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך