"חג השכנים" חוזר לאשדוד

כמה זמן לא ישבתם עם השכן לכוס קפה? ב-15 ביוני זו תהיה ההזדמנות לעשות זאת ⦿ לאחר הפסקה של שנה "חג השכנים" חוזר ובגדול ⦿ הרעיון הוא לצאת החוצה יחד עם השכנים, לפתוח שולחן מתקפל, להניח כמה מאכלים ושתיה שכל אחד מביא וליהנות מזמן איכות בטעם של פעם
נפגשים ומכירים את השכנים - צילום: משה ביטון

"חג השכנים" הוא יום בו אנו מתכנסים עם אנשים שנמצאים כל כך קרוב אלינו ולעיתים אנחנו אפילו לא מכירים. "חג השכנים" יתקיים ביום שלישי (15/6) במאות מוקדים שכונתיים שונים ברחבי הארץ, וכאמור גם ברחבי העיר. החג באשדוד הינו בהובלת היחידה לשכונות ותיקות והון חברתי אשדוד ומנהלות הרובע של השכונות הוותיקות.

זו הפעם השלישית שהחג יצוין באשדוד, כאשר ברמה הארצית החג מובל על ידי ארגון "ארץ עיר" והשירות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה. אשדוד מצטרפת למסורת המצוינת ברחבי הארץ והעולם. במסגרת החג ייפגשו שכנים בכל יישוב ויצאו אל המרחבים הציבוריים, אל החצרות והפארקים הקרובים לביתם עם אוכל ביתי, שולחנות, כסאות, משחקים ופשוט להתחבר, ובעיקר החג מהווה הזדמנות לחזק את השכנות, הקהילתיות ולהכיר בערך של הקהילות המקומיות.

אליזבט קדוש (34) תושבת העיר המציינת את החג זו הפעם השנייה: "בפעם שעברה שציינו את החג היה פשוט מדהים. הילדים יצאו החוצה ושיחקו יחד, אני דיברתי עם אנשים טובים שחיים סביבי, והייתה אווירה נהדרת" מוסיפה: "אין טיימינג מושלם מזה לקיום המפגש הנהדר הזה. היינו סגורים בבית למשך שנה, והגיע הזמן להתחבר מחדש."

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "זו יוזמה נפלאה שמביאה לידי ביטוי את הרוח האשדודית המסורתית. החג מגיע בדיוק בזמן, לאחר שנה של קורונה  ולאחר עוד מערכה צבאית, ומציע מסגרת מצויינת למפגש מהנה בין שכנים. זו הזדמנות לצאת מהבתים להיפגש במרחב המשותף, לדבר אחד עם השני, לחדש ולהדק את הקשרים כמו שעשינו פעם."

כיום, החג מצוין ביותר מ-36 מדינות ברחבי העולם ומאות אנשים שיוצאים לרחובות העיר והשכונה בשביל להכיר באמת ומקרוב את השכנים שלהם. חג השכנים הבינלאומי מצוין מידי שנה ביום שישי האחרון לחודש מאי, בעקבות מבצע "שומר החומות" החג יצוין השנה ב 15/6.

לגבי הפעילות בעיר ניתן ליצור קשר עם משה-0504221531 . או שלחו הודעה במייל – mosheb86@gmail.com.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך