המספרים שהביאו את אירופה לאשדוד

מ.ס אשדוד תשתתף ב'קונפרנס ליג' האירופי (הליגה האזורית). ריכזנו עבורכם את המספרים שהביאו את הקבוצה לשם. המספרים של העונה הזו ברמה הקבוצתית והאישית. המספרים שהחיבור שלהם יחד שווה אירופה.
(צילום: טל אקוקה)

הסטטיסטיקה תמיד מנצחת. הפעם תרתי משמע. המספרים של מ.ס אשדוד בסיום העונה הזו, שנגרמה בניצחון 1:3 במשחק האחרון בפליאוף העליון על מכבי פ"ת קבעו כי מ.ס אשדוד ב'קונפרנס ליג. הליגה האזורית. דהיינו אירופה. ריכזנו עבורכם את המספרים של העונה הגדולה הזו. המספרים ששווים אירופה.

נתחיל עם הטבלה. אשדוד סיימה במקום השלישי עם 54 נקודות ו-48 שערי זוכת מול 39 שערי חובה. בצד של הניצחונות יש לה 15 משחקים, בהפסדים 12 ותיקו 9.  בעונה שעברה אשדוד סיימה במקום ה-8 עם 41 נקודות 10 ניצחונות ואותו מספר הפסדים – 12, ו-11 תוצאות תיקו. בטור השערים היה לקבוצה 48 שערי זכות בדיוק כמו השנה…אבל עם 47 שערי חובה, והכי חשוב – פלייאוף תחתון מול עליון העונה.

מלך השערים של הקבוצה הוא דין דוד עם 9 שערים. סגנו הוא האוגנדי פאהד באיו עם 6. בסך הכל נטלו חלק בכיבוש השערים  13 שחקנים. ומה עם בישולים? לא פחות חשוב. שלומי אזולאי מוליך את הקטגוריה הזו עם 6 שערים, אחריו עם 4 המגן מונטריי קמהאני והחלוץ דין דוד עם אותו המספר. בסך הכל בושלו 33 שעירם מתוך ה-48 שכבשה אשדוד ו-14 שחקנים בישלו לפחות שער 1.

השחקן עם הכי הרבה דקות משחק הוא המגן הגנאי מונטריי קמהאני עם 3247 דקות משחק. אחריו ננאד צבטקוביץ' הבלם הסרבי עם 3063 דקות. אדיר לוי שמשחק גם בנוער זכה ל-36 דקות משחק. בסך הכל שיתפה אשדוד השנה 27 שחקנים. ומי שיאן ההופעות? מי שיחק הכי הרבה מתוך 36 המחזורים? שיאן ההופעות הוא מונטריי קמהאני עם 35 משחקים, אחריו ננאד צבטקוביץ' עם 33 ורועי גורדנה עם 32. בין השוערים ליואב ג'ראפי 26 הופעות לרועי משפתי, שהיה פצוע רוב העונה 10 הופעות.

לא פחות חשוב מי נכנס כמחליף, מאשר מי פותח. כי חשוב ספסל טוב בקבוצה. את רשימת השחקנים שנכנסו כמחליפים מוביל יעקב בריהון עם לא פחות מ-23 פעמים. השני הוא עוז בילו עם 16 וזוהר זסנו עם 13. ומי הוחלף הכי הרבה בקבוצה? אז כאן מוביל חמודי כנעאן עם 27 פעמים. שני אחרי הוחלף  דין דוד עם 17 פעמים.

דין דוד נמצא גם ברשימת השחקנים שמאיימים הכי הרבה על השער עם 53 פעמים. אחריו שלומי אזולאי עם 52 וחמודי כנעאן עם 46. שחקן הגהנה שמאיים הכי הרבה על השער הוא הקפטן טום בן זקן עם 18 איומים.  שערים ואיומים זה מעולה, אבל מה עם מסירות? מי מסור הכי הרבה מסירות? כאן עומד בפסגה רועי גורדנה עם 1834 מסירות. שני לו רק ננאד צבטקוביץ עם 1685. שלישי קמהאני עם 1438 מסירות. כמה מהן מדויקות? גם כאן מוביל גורדנה עם 1595 ואחריו צבטקוביץ' עם 1498, קמהאני עם 1210 שלישי.

אדומים וצהובים היו? בוודאי שהיו, גם הם חלק מהמשחק הרי. אז את טבלת הצהובים מוביל רועי גורדנה עם 10 צהובים לפני פיראס אבו עקל עם 8 צהובים ומוסא באגיוקו עם 6. בסך הכל הונפו 72 צהובים כלפי שחקני אשדוד.  בגזרת האדומים שלושה קיבלו אדום, אזולאי, צבטקוביץ' וגורדנה.

מי שלא קופץ ….? אז מי שקופץ הכי הרבה למאבקים על כדור באוויר וגם זוכה בכדור הוא ננאד צבטקוביץ' שעשה את זה לא פחות 134 פעמים בצורה מוצלחת. קמהאני קפץ בצורה מוצלחת 64 פעמים ואחריהם גורדנה 51 פעמים. צבטוקביץ' מוביל גם בקטגוריית חילוצי הכדור עם 274 חילוצים מהיריבה. הסגן שלו הוא הבלם מאוגנדה טימותי אוואני עם 194. רועי גורדנה שלישי עם 177.

כדורגל בלי כדור הרי אי אפשר. אז מי אוהב הכי הרבה את הכדור? מי עושה הכי הרבה דריבלים באשדוד? במקום הראשון רועי גורדנה מככב שוב עם 166 דריבלים. אבל שני הוא חמודי כנעאן עם 144 והשלישי הוא יעקב בריהון עם 99. הכי מעט דריבלים ביצע רועי משפתי השוער…דריבל 1.

נפגש באירופה….כך מספרים המספרים….

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך