שימו לב: קריאה להשהות את החיסון נגד קורונה לצעירים בישראל

מועצת החירות הציבורית למשבר הקורונה בפנייה למשרד הבריאות :" לאור העובדה ש- 90% מאירועי דלקת קרום ושריר הלב התרחשו אחרי החיסון השני ובשכיחות גבוהה של פי 20 באוכלוסייה צעירה ניתן לומר בביטחון, שקיים קשר סיבתי ולא מקרי בין החיסון לתופעות לוואי אלו".

חברי המועצה קוראים, להשהות את חיסון הצעירים בישראל, עד לתום בדיקה מקיפה ויסודית של הנתונים והצגתם בשקיפות מלאה לציבור. בעבר היו לא מעט דוגמאות בהם הושעה או הופסק חיסון בשל תופעות לוואי שכיחות הרבה פחות:

•חיסון AstraZenca הושעה בגרמניה לבני 60 ומטה (כלומר, אנשים שאינם באוכלוסיית הסיכון) בעקבות 31 מקרי פקקת, כלומר שיעור מקרים של 1 ל-87,000 בלבד, היארעות נמוכה פי 30 מהמדווח כעת על מיוקרדיטיס בגילאי 16-18.

•את החיסון לנגיף ה-Rota (נגיף הידוע כאחד מגורמי האשפוז המרכזיים בילדים) השעו הרשויות האמריקאיות בסוף שנות ה-90 בגלל סדרת אירועי Intussusception בשכיחות של 1 ל-,10,000.

•חיסון השפעת ב-1976 הושעה כאשר התברר כי השימוש בו גרם להופעת תסמונת Guillain-Barré בשיעור של 1 ל-100,000 "בלבד",

•החיסון לחצבת ב-1969 שהושעה בשל 3 אירועי אנצפלופתיה בתדירות של פחות מ-1 למיליון.

"בשלב בו המגיפה דעכה לגמרי בישראל וכאשר ברור לחלוטין שהילדים לא נמצאים בשום סיכון לא ברורה לנו להיטות היתר, להתחיל את חיסון הילדים כבר בשבוע הבא" חברי המועצה שבים ומזכירים את העיקרון הבסיסי ברפואה "ראשית אל תזיק" .

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך