מעקה שתול – פלא בתוך הבית

נכנסתם פעם למרפסת גבוהה של בניין רב קומות, וכמעט הסתחררתם מהגובה העצום ומכך שאין מעקה בטיחות, אלא שכששבתם להסתכל ראיתם שיש מעקה מזכוכית, שמאפשר להנות מכל הנוף לכל אורכו רוחבו וגובהו? איך עושים דבר כזה – על ידי פטנט הנקרא מעקה שתול
תמונה : FREEPIK

 באופן כללי טוב לדעת שיש שלושה סוגים של בניית מעקה הזכוכית בבית:

1) מעקה זכוכית עם עמודים מברזל או אלומיניום – האמת שצורה זו של מעקה הוא פחות שכיח, כיון שהוא פוגע בחווית המרחב שנותנת הזכוכית השקופה.

2) מעקה עם מנטים – המנטים הינם ברגים מעוצבים שבאמצעותם מחברים את מעקה הזכוכית לחלק התחתון של המדרגות או המרפסת, מה שמשאיר את כל המעקה עצמו נקי לחלוטין.

3) מעקה שתול – מעקה שמחובר בברזל לתשתיות של הבית, ניתן להרכיב אותו בשלב הבניה של הבית (לפני הריצוף) או בעת שיפוץ נרחב. המראה של מעקה זכוכית שתול הוא פלאי, קיר זכוכית עומד מהרצפה באופן ישר, ללא כל עזרה חיצונית.

במרפסת – נוף רחב

על פי חוק כל מרפסת צריכה להיות עם מעקה בגובה של 105 ס"מ. עם המעקה איננו שקוף מרחב הראיה נחסם, ולא ניתן לשבת בנחת במרפסת וליהנות מהנוף המהמם. בדיוק בשביל זה נוצר הפיתרון הנהדר של מעקה שתול במרפסות, שנותן מצד אחד בטיחות מצוינת, ומצד שני משאיר את מרחב הראיה והיכולת להינות מהנוף שנשקף מבעד למרפסת ביתכם. קראו עוד על מעקה שתול במרפסת כאן.

הגבהת מעקה

כאמור, על פי חוק יש חובה לשים בכל מפרסת מעקה בגובה 105 ס"מ. בפועל זה לא כל כך גבוה, והורים רבים חוששים שילדיהם יתפסו על מעקה זה, ולכן מחליטים להגביה את המעקה. הבעיה היא שמעקה גבוה פוגע בחוויית החופש והמרחב של המרפסת. מעקה זכוכית הינו פיתרון מצוין לבעיה זו. ניתן לבצע הגבהה של מעקה הבית, לא משנה מאיזה חומר המעקה הנוכחי שלכם (אפילו מעקה של עמודי מתכת), אפשר לבצע על גביו הרכבה של  תוספת של כחצי מטר (בערך, כמקובל) ממעקה שקוף ובטיחותי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך