חוף י"א יהפך ל.. חוף הפרחים

היום הוצב שלט חדש בחוף י"א המציין כי חל שינוי בשמו של החוף והחל מ-1/6/21 הוא ייקרא חוף הפרחים. זאת בהתאם להמלצת ועדת השמות בראשותו של מ"מ ראש העיר עו"ד גבי כנפו, ואישורה במועצת העיר. מחלקת נכסים הציבה היום את שלט "חוף הפרחים", המנציח את זכרם של תושבי העיר אשר נפלו במערכות ישראל, ובפעולות איבה. בקרוב יוצב גם אלמנט זיכרון בחוף
ים באשדוד
צילום: נתנאל פריאנטי

חוף י"א הוותיק שממוקם מול רובע י"א ובמרחק הליכה קצר ממצודת אשדוד העתיקה, משנה את שמו והחל מ-1/6/21 הוא ייקרא חוף הפרחים. כך החליטה מועצת העיר בישיבתה האחרונה, לאור המלצותיה של ועדות שמות (מספר 1/2021) מחודש פברואר השנה.

המלצת הועדה נועדה להנציח את שמם של תושבי אשדוד אשר נפלו במערכות ישראל ובהגנה על המולדת ואת תושבי העיר אשר נהרגו בפעולות איבה. מעתה, לכל החופים באשדוד ישנם שמות רשמיים, למעט החוף הנפרד. שמות החופים הם: חוף מיעמי, חוף לידו, חוף אורנים, חוף הקשתות, חוף באר שבע וכעת חוף הפרחים.

כמו כן, יו"ר הועדה עו"ד גבי כנפו הטיל על מנהל אגף הנטיעות לתאם הצבתו של מונומנט זיכרון בחוף, אשר יעניק לנופלים את הכבוד הראוי.

בנוסף, מועצת העיר אישרה את יתר המלצות הועדה ובהן:

  • הנצחתה של רינת רואס, ילידת העיר שנרצחה בדרך לביתה. עם הסכמת הוריה, שמה יונצח בשביל הנמצא בתוך גינה ציבורית ברח' העצמאות בסיטי.
  • קריאת השם "מיתרים" לבית ספר חדש לתקשורת. זאת לאור בקשתה של מנהלת החינוך המיוחד במינהל החינוך.
  • "שער הים" ו"החרטום" – שמות חדשים לשני רחובות נוספים באזור פארק נמלי אשדוד, שמצטרפים לרחובות אחרים בפארק – "נמלי ישראל", "שדרות נתיבי הים", "התורן", "סנפיר", "החותרים", "מכולות" ו"עובדי הנמל".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך