חוק חדש: עצמאים שנפגעו מהקורונה יהיו זכאים לדמי אבטלה

הוועדה המסדרת אישרה פטור מחובת הנחה להצעת החוק של ח"כ זנדברג למתן דמי אבטלה לעצמאים שנפגעו כלכלית בתקופת הקורונה: "הזדמנות לתקן עוול היסטורי"

הוועדה המסדרת אישרה היום (ב') פטור מחובת הנחה להצעת החוק של יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, למתן דמי אבטלה לעצמאים שנפגעו כלכלית בעקבות משבר הקורונה פי הצעת החוק, עצמאים יקבלו דמי אבטלה בשיעור של 90% מהכנסתם הממוצעת בחצי השנה שקדמה לסגירת העסק בעקבות המגיפה. כמו כן, החוק יחול רטרואקטיבית החל מ-1 במרץ 2020 ועד סוף שנת 2021.

ח"כ זנדברג: "המשק חזר לשגרה ומרבית העסקים פתחו שוב את שעריהם, אבל הקורונה הכלכלית עדיין נוכחת עבור עצמאים רבים שספגו פגיעה אנושה. אמנם נראה שהמגיפה כמעט מאחורינו, אבל אי אפשר להמשיך הלאה כאילו שהפגיעה הכלכלית הזו לא הייתה ולהפקיר את בעלי העסקים לגורלם. זוהי חובתה של המדינה לספק רשת ביטחון ומשענת כלכלית עבור מי שיצאו ממעגל העבודה בעל כורחם. יש לנו הזדמנות לתקן עוול היסטורי של שנים אחורה, ולעגן בחוק את זכאותם של עצמאים לדמי אבטלה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך