עשרות מתנדבי 'ידידים בשעת חירום' עברו מהכבישים למקלטים

תינוק ננעל ברכב באשדוד וחולץ ע"י מתנדבי עמותת 'ידידים'

כיום ניתן כבר לומר שמעטים האנשים שאינם מכירים את ארגון ידידים אשר רבים נעזרים בו מדי יום ולילה. ידידים, ארגון המתנדבים הגדול בעולם, שנועד לסייע, לעזור ולהראות את הפנים היפות של ישראל, מונה כ-35,000 מתנדבים הפזורים ברחבי הארץ מכל גווני הקשת הישראלית. המתנדבים מסייעים בשגרה לאזרחים במגוון מקרים, כדוגמת, פנצ'ר, כבלים, מילוי שמן/מים/דלק, פתיחת רכב נעול ועוד. הארגון אף מסייע במקרי חירום, כגון, חילוץ ילדים ובעלי חיים מרכב נעול, וחילוץ אנשים תקועים במעלית. יחד עם זאת ארגון ידידים ידוע בגמישות ההתנדבותית שלו המאפשרת לסייע לאזרחים גם בחירום שבתוך השגרה ולהוות עבורם עוגן חשוב ומסייע.

בעיר אשדוד, מתנדבים כיום כ-800 ידידים, אזרחים תושבי העיר, אשר מעניקים סיוע בכל רחבי העיר והסביבה. שיתוף הפעולה ההולך וגדל בין הארגון לרשות המקומית החל לפני מספר שנים, והתגבר אף יותר בתקופת הקורונה בה המתנדבים סייעו לחולים ומבודדים מתושבי העיר והסביבה. גם בתקופה מאתגרת זו, עם תחילת מבצע "שומר החומות", התגייסו המתנדבים וסייעו לתושבים רבים במגוון נושאים, ביניהם בפתרון בעיות ובשימון דלתות וחלונות הממ"ד, וכן סיוע בפתיחת דלתות בית שנטרקו בעקבות יציאה מהירה למרחבים המוגנים.

שלומי הרוש – מנהל סניף אשדוד בפעולה

בשבוע האחרון הגיעו מאות פניות של סיוע בסגירת דלתות וחלונות הממ"ד, הן באמצעות פנייה למוקד העירוני, והן באמצעות פנייה למוקד ארגון ידידים במספר 1230 ללא כוכבית, אשר העבירו את בקשות הסיוע דרך אפליקציה ייעודית, למתנדבי ידידים בעיר. ואכן, בהתגייסות מדהימה, טיפלו המתנדבים תוך מספר ימים במאות בקשות הסיוע בבתי התושבים, ללא כל עלות ו"בתמורה לחיוך בלבד" כדבריהם.

היוזמה שהחלה בדרום הארץ התפשטה במהירות לכל הארץ לאזורים בהם נשמעות אזעקות, וכך סייעו מתנדבי הארגון לאלפי הבקשות לסיוע בדרכים שמתקבלות בשגרה ובחירום.

מתנדבי ידידים מסייעים

ישראל אלמסי, מנכ"ל ידידים: "החל מהרגע הראשון של מבצע "שומר החומות" כינסתי ישיבה דחופה יחד עם הסמנכ״ל לייזי שטרן כדי לדייק את הצורך שיעלה מהשטח ולתת לו פתרון מיידי. הנושאים העיקריים שהחלטנו לשים עליהם דגש בעקבות הזיקה הישירה שלהם להצלת חיי אדם, היו: שחרור וסגירת חלונות ודלתות ממ״ד, וכן פתיחת דלתות בית שנטרקו לאחר מנוסה למרחב המוגן. מתנדבי ידידים הם הפנים היפות של ישראל. גם באירועים שבשגרה וגם באירועי חירום שבתוך השגרה מתנדבי ידידים בכל רחבי הארץ ערוכים לעזור ולסייע לכל פונה בחיוך ובשמחה. המתנדבים מגלים גמישות התנדבותית ומהווים את העוגן החשוב לאזרחי ישראל בכל זמן ועת. שיתוף הפעולה המבורך שלנו עם גורמי החירום הארציים והרשויות המקומיות מאפשרות לנו להפוך את החיים המשותפים במדינה שלנו לקלים ויפים יותר. אני מאחל לכל אזרחי ישראל זמנים של שקט, בטחון ושמחה מתוך ערבות הדדית".

שלומי הרוש, מנהל סניף אשדוד: "יצאנו מתנדבי העיר למאות הפניות ופגשנו תושבים איתנים וחזקים. בכל בית שנכנסנו, קיבלו את פנינו בחום ואהבה. זכינו לסייע לאזרחים רבים וכולם כאחד ציינו כי ידידים מהווים את הגורם היפה, המאיר, המאחד והמחבר של מדינת ישראל. אני מודה למתנדבים הרבים שיוצאים לסייע במסירות ומזמין תושבים נוספים להצטרף למיזם האדיר הזה של ידידים ולהיות גם הם הפנים היפות של ישראל".

מתנדבי ידידים ערוכים לסיוע בכל נושא ועניין. לבקשת סיוע או להצטרפות יש ליצור קשר עם מוקד ידידים בטלפון 1230 ללא כוכבית ומכל טלפון.

צילום: דוברות ידידים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך