ממונה בטיחות – האיש שיכול לשפר את תנאי הבטיחות שלך במפעל

כל אחד יודע שבטיחות הארגון או המפעל הם לב ליבם של הדברים ומכאן אנחנו במוזי בוטון יודעים את העבודה ומספקים לך ולעובדים שלך את כל האספקטים לביטחון מלא של העובדים הקבועים, אורחי המקום וכל מי שפוקד את המפעל/ ארגון ועוזב אותו לעיתים תכופות לצרכי נסיעות או פגישות עבודה
תמונה : CANVA

הביטחון שלך ושל העובדים שלך חשוב יותר מכול? זו בהחלט שאלה רטורית שהתשובה שעליה היא חד משמעית מינוי של ממונה בטיחות. צריכים למנות ממונה בטיחות אחראי, מסור ונכון לארגון שלך? הנה כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים את השירות הרגיש שאותו העסק שלך צריך. 

מהם תפקידו של ממונה בטיחות בארגון לי זה מתייחס ומה זה דורש? 

כל עסק צריך ממונה בטיחות ולו רק משום שזו דרישת החוק, זה הרבה מעבר לכך. מינויו של ממונה מיומן ומנוסה תדרוש הבנה בתהליכי בנייה, יישום מערכות ניהול בטיחות, כתיבת נהלים מערכתיים חדשים, נתינת הוראות בטיחות שנבדקו מבעוד מועד והרשימה קצרה מלהכיל. 

כאמור, רבים הם תפקידיו של הממונה כשמו כן הוא, מבצע תהליכי ניהול ומסקר את הסיכונים לרבות למידת לקחים ממפגעי העבר. כמו כן הממונה ייקח גם חלק בהדרכות כלליות בנושאי בטיחות לעובדים, הנחייה לעבודה בגובה, הדרכה לבטיחות אש לרבות הטמעת נהלים והוראות בטיחות נוספות. 

העבר אמר את דברו ומתוך זה שמעסיקים בעבר "וויתרו" על פועלו של ממונה למדה המערכת מטעויותיה וכיום מחייבת כל מעסיק בתפקיד בכיר למנות ממונה מכוח התקנות של הארגון והפיקוח על העבודה התשנ"ו 1996. 

את מי אפשר להעסיק כממונה בטיחות? 

ראשית ממונה בטיחות בעל הכשרה הוא זה שקיבל אישור מטעם קורס מתאים מוכר על ידי המפקח לעבודה הראשי. כמו לא מעט קורסים כך גם קורס ממונים על בטיחות מעביר את הנושאים הן בהיבט התאוריה והן בפן המעשי. 

ממונה בטיחות יהיה בעל תואר אקדמאי בתחום מדעי הטבע, טכנולוגיה או הנדסה ורק לאחר שהוכיח כי עבר ניסיון מעשי של שנתיים בתחום יוכל להתקבל לקורס הממונים. כמו כן גם אדם בעל השכלה שוות ערך להשכלה נדרשת עם ניסיון של שלוש שנים יוכל להתקבל ללימודים ובתנאי שקיבל אישור חתום על ידי המשרד לפיקוח העבודה. 

290 שעות למידה רגילה ועוד ארבעים שעות גמר ואפשר בהחלט להצהיר שמדובר בממונה בטיחות ובתום הלימודים יוכל לקבל כשירות שהיא למעשה רישיון לעסוק בתחום. האישור יתקבל מטעם הפיקוח על העבודה. 

בסיכום דבר, האישור שהוא ההכשרה תהיה חייבת להיות בתוקף של 48 חודשים ולאחר מכן יפוג תוקפה. בתום התקופה יעבור הממונה שמונה ימי השתלמות שגם אלו יקבלו אישור מטעם הפיקוח על העבודה ויאפשרו לו לעסוק במקצועו. 

עשית כבר הכול ועכשיו הגיע תור בחירת ממונה הבטיחות? מוזי בוטון עוזרים לך להשיג את השמירה ההיקפית ביותר!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך