מצרים לחמאס: הפסיקו לירות באופן מיידי ונשיג עבורכם הפסקת אש

חמאס העלה דרישות לא הגיוניות מבחינת ישראל מצד אחד, ומצד שני מנסה להשיג הפסקת אש. המצרים התערבו והבהירו להם שרק אחרי שיפסיקו את הירי על ישראל תהיה הפסקה. חמאס: "הימים הבאים תלויים בישראל ,אם יפסיקו - אנחנו נפסיק''.  בינתיים התקיפות הישראליות נמשכות. מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו 9 עמדות שיגור רקטות ו-12 בתי מפקדים בכירים בחמאס.
צילום: מד"א

חמאס מחפש הפסקת אש. מי שמתערבים בימים האלה להשיג את ההפסקה הם המצרים, אבל יש להם דרישה אחת מאוד ברורה לחמאס, בכדי להשיג לא את ההפסקה. המצרים הבהירו לחמאס: "הפסיקו לירות באופן מיידי ונשיג עבורכם הפסקת אש". דובר חמאס: "הימים הבאים תלויים בישראל ,אם יפסיקו – אנחנו נפסיק".

חמאס מצד אחד מבקש הפסקה בעקבות הההתקופת של צה"ל ומצד שני העלה דרישות לא הגיוניות, שברור שישראל לא תקבל אותן. בין הדרישות: נסיגה ממסגד אלאקצא, חופש פולחן מלא, הפסקת גירוש המשפחות משיח' ג'ראח, שחרור העצורים בהסלמה האחרונה והפסקת התוקפנות על רצועת עזה.

מי שהעלה את הדרישות הוא חאלד משעל, מנהיג חמאס בחו"ל שלא יושב בעזה ולא סופג את ההפצצות של צה"ל על עזה. לכן יתכן מאוד כי הדרישות האלה לא יהוו משקל בכדי להשיג הפסקת אש.

בינתיים צה"ל ממשיכם בפעילות שלו בעזה. דובר צה"ל פרסם כי החל מ-08:00 בבוקר, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל זיהו ותקפו 9 עמדות שיגור רקטות תת קרקעיות ועל קרקעיות לאורך רצועת עזה.  בנוסף צה"ל תקף 12 בתי מפקדים בכירים בחמאס ברצועת עזה ב-24 שעות האחרונות. מטוסי קרב של צה"ל תקפו את בתיהם של שלושה מפקדים נוספים ברצועת עזה: ביתו של סגן מפקד החטיבה הצפונית בעיר עזה, רפא סלמאן, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד העתודה של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ובית של מפקד פלוגה נוסף בגדוד העתודה של חמאס בדראג' תופח. המפקדים ניהלו בביתם חפ"קים וחמ"לים צבאיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך