הרב פינטו שובר שתיקה: "מי שהיה מעורב בפרשה – שיודה וימנע סבל מהמתים"

בפעם הראשונה מאז התאבדותו הטראגית של תת ניצב אפרים ברכה, הרב המוערך יאשיהו פינטו, פרסם אגרת שנשלחה לעשרות אלפי תלמידיו, הרב פינטו כתב: "לא נעשתה איתנו לא חקירת אמת, לא בירור אמת ולא משפט צדק". בתוך כך, מצבו הרפואי של הרב מחמיר ורופאו מבקש לאפשר לו לטוס לטיפול מיידי בארצות הברית, הרבנית דבורה פינטו ניסתה להתאבד בפעם השלישית בנטילת כדורים
צילום: ויקיפדיה

דרמה גדולה בסביבתו של הרב יאשיהו פינטו, שלראשונה מאז משפטו שבר שתיקה, ובמכתב גלוי לאנשי חצרו ולתומכיו כתב כי הוא מקווה ומתפלל לכך ש"מי שהיה חלק מזה יקום ויודה על האמת, וכך ימנע סבל עצום מן החיים ומן המתים". מקורביו של הרב מעריכים כי באומרו "מן החיים", מכוון הרב פינטו לו ולאשתו דבורה ולניצב מנשה ארביב, ובאומרו "מן המתים" כוונתו לאפרים ברכה המנוח. מדובר בהתבטאות מעניינת מאוד, שכן זו התבטאות ראשונה מצידו לאחר התאבדותו של תת-ניצב ברכה. הרב פינטו מכוון לכמה גורמים נוספים שמעורבים בפרשה, אשר ידעו ושתקו ולא באו למערכת המשפט לומר את האמת הידועה להם.

הרב כתב עוד באגרת הלא שגרתית: "צועקים אנו בשער בת רבים בצעקה, צעקה מהפה, מהיד, מהלב ומעומק הנשמה, שלא נעשתה איתנו לא חקירת אמת, לא בירור אמת ולא משפט צדק". למעשה הרב פינטו מכוון, מבלי לנקוב בשמותיהם, לפרקליט המדינה שי ניצן, ליועמ"ש לממשלה יהודה וינשטיין ולשופט עודד מודריק, על שלא אפשרו להציג במשפטו ראיות שלדידו יצביעו על טובות הנאה שנתן פינטו לברכה. "בארץ, אשר חרתה על דגלה את החרות, היינו כצאן לטבח באין מושיע ובלי רחם ובלי אוזן קשבת לשמוע את שלנו ואת אשר על ליבנו ואת אשר בידנו. בכל פעם אשר הבינו והרגישו שהאמת עומדת לצאת לאור, אטמו חתמו וסתמו בדרך אשר אינה מקובלת ואינה ראויה בשום דת ובשום משפט בעולם", כתב. "כל מילה אשר אמרנו יש לנו ראיות וחיזוקים ותמיכה ואבן מקיר תזעק וימים יגידו. כמו שביקשנו במקום המשפט להביא בפני אותו שופט את הראיות לשוחד והכל היה אטום חתום וסתום ורק פזמון אחד שמענו: אם תדברו כל הסכם ישבר והרבנית תהיה צפויה שנים רבות להתמודד במשפט ארוך".

פינטו גם ביקש שיתפללו עליו כי יזכה לראות ביציאת האמת לאור, לנוכח מחלת הסרטן בה חלה ולנוכח מחלתה של אשתו. לדברי הרב פינטו, מדובר במלחמת קודש. הוא המשיל את שעבר עליו לחורבן הבית ובביטוי "ברית כהונת עולם", רמז אולי לצורך בקנאות כדי להניע פעולות. "גם אם יעלה על דעתו של אדם לשאול, ולומר שהודינו בשוחד חס וחלילה, נחזור על המילים שאמרנו בבית המשפט: אני מודה שאם זה שדיווחתי ל-FBI ולניצב במשטרת ישראל על הכסף שנתתי – אם זה נקרא שוחד, אני מודה בשוחד כזה, וחוזרים אנו ואומרים שכל מילה שאמרנו, יש לנו ראיות וחיזוקים, וימים יגידו", כתב פינטו.

"הרב פינטו חייב לעבור טיפול רפואי בהול בארה"ב, אחרת חייו בסכנה"
במקביל, נרשמה סערה חדשה סביב הרב פינטו. רופאו האמריקני של מנהיג קהילת "שובה ישראל" מזהיר כי מצבו הבריאותי של הרב מחייב אותו לעבור טיפול כירורגי מידיי ב"ממריאל סלון קטרינג" שבמנהטן, בעקבות מחלת הסרטן ממנה הוא סובל. אם לא יעבור את הטיפול, מזהיר הרופא, הרב עלול חלילה למות. בשבוע החולף העביר הרופא לקרובי הרב דיאגנוזה לפיה ממצאי בדיקות שנערכו לרב העלו כי המחלה שתקפה את הרב בן ה-42 שכיחה בעיקר אצל בני אדם בני 65 ומעלה. "על הרב לעבור ניתוח בטכנולוגיה רובוטית באופן מיידי, ולא הסרטן יתפשט ולא יישאר הרבה מה לעשות חס וחלילה", אמר הרופא האמריקני בשיחה עם מקורביו של הרב פינטו.

בעקבות דבריו, מפעילים גורמים בחצרו של הרב פינטו לחצים על היועמ"ש יהודה ויינשטיין, בכדי שיאשר לרב לצאת לטיפול הדחוף, כהגדרת רופאו. כזכור, בעקבות היסטוריה של דחיות בהתייצבות לצורך משפטו, לטענת חסידיו בשל מחלתו, הוציא בעבר בית המשפט צו עיכוב יציאה מהארץ לרב פינטו. לפני כחודשיים וחצי הורשע הרב במסגרת עסקת טיעון בפרשת השוחד ונגזר עליו עונש של שנת מאסר בפועל. פרקליטי הרב הגישו ערעור לבית המשפט העליון על העונש. גורמים בסביבת הרב פינטו סקפטיים באשר לאפשרות שהיועמ"ש יאשר לרב לצאת לטיפול הרפואי. לחסידים גם כך יש בטן מלאה על התנהלות היועץ המשפטי בחקירת הרב, אולם החשש מכך שויינשטיין יסרב להיענות גם ל"בקשה ההומניטרית" הזו, כדבריהם, מביא להאשמות חריפות וקשות שמשמיעים היום החסידים כלפי היועמ"ש, ואף מאשימים אותו בעקיפין בהידרדרות במצבו הבריאותי של הרב.

אחד מחסידיו שלה רב אמר כי "מדובר בהחלטה מסוכנת ואכזרית. הטיפול לסוג הספציפי של המחלה שנמצאת בגופו של הרב, הרבה יותר אפקטיבי בארצות הברית, אבל היועץ התעקש, לא הסכים לשמוע, אטם את הלב. אין לי ספק כי מצבו של הרב יכל להיות טוב לאין שיעור לו היו מאפשרים לו להשלים את הטיפול בארצות הברית. איפה הרחמים? איפה החמלה?".

הרבנית דבורה פינטו ניסתה להתאבד בפעם השלישית בנטילת כדורים
הרבנית דבורה פינטו הובהלה ביום שני בערב לבית החולים ברזילי באשקלון, לאחר שבלעה כמות גדולה של כדורים. לאחר טיפול היא יצאה מכלל סכנה ושוחררה לביתה. בני משפחתה ואנשי מקצוע תומכים בה ומלווים אותה 24 שעות ביממה.

הרבנית דבורה פינטו, שסובלת לאחרונה מתשישות נפשית ופיזית, פונתה כאמור מביתה ברובע י"א ע"י כוחות הצלה לבית החולים ברזילי. מצבה הוגדר קל. בעבר הרבנית עברה מקרים דומים, ועדיין לא הצליחה להתאושש מהמצב הלא פשוט שבני הזוג פינטו עוברים. הרב פינטו אף הגדיל לעשות לאחר שהסכים לא מכבר לחתום על עסקת טיעון בפרשת אפרים ברכה ז"ל, לאחר שחשש לחייה של רעייתו. כוחות ההצלה שהגיעו לבית המשפחה מצאו את הרבנית פינטו שהיא תשושה ומבולבלת. היא כאמור פונתה לבית החולים ברזילי באשקלון להמשך מעקב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך