עיר ללא חיי תרבות אין לה הווה ואין לה עתיד!

מבדיקה שערכו מספר כלי תקשורת ארציים סביב פעילות אירועי הקיץ בכלל הערים בארץ הקודש, כמה לא מפתיע שאשדוד מצויה בצמרת הגבוהה, ליתר דיוק בין שלוש הערים הכי משקיעות בארץ סביב פעילות תרבותית מגוונת וענפה לתושביה בחודשים יולי-אוגוסט. מדובר בבשורה של ממש, שמראה כי החזון של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, להעמיד את התושב במרכז, מיושם הלכה למעשה שנה אחר שנה, קיץ אחר קיץ.

ד"ר לסרי הבין מזמן את מה שחלק מראשי הערים האחרים הבינו בקיץ האחרון – התושבים ראויים וזכאים לקבל חינם אין כסף או לחילופין במחיר סמלי של 10 שקלים, אירועי תרבות מגוונים בחודשי הקיץ, כי עיר ללא תרבות וחיי קהילה מגוונים, היא אינה עיר מתקדמת ומתפתחת.
אנחנו כבר מכירים את אלה שמפזרים את הסיסמאות הכי זולות שיש סביב ההשקעה הכספית בחיי התרבות. הטקסט הולך פחות או יותר ככה: "במקום להשקיע מיליוני שקלים בהופעות ובאירועי תרבות שונים, צריך להעביר את הכסף למסכנים, לרעבים שמחטטים בפחים ומחפשים אוכל".

מדובר בפגיעה באינטליגנציה של התושבים, לחשוב שאנו מצויים בימי סאלח שבתי, עם אמירות פומפוזיות ופופוליסטיות שאינן ראויות במציאות של ישראל 2015. בעיריית אשדוד יש אגף רווחה, הפועל עם תקציבי ענק, ומנסה להעניק פתרונות אמיתיים לכלל הבעיות הקיומיות שיש ללא מעט משפחות בעיר הנמל. מדובר ב"תקציבים צבועים" (תקציבים שמיועדים למטרה מסויימת בלבד), מעבר להחלטה של ראש העיר להגדיל תקציבים נוספים לטובת אותן משפחות שמתקשות להתקיים במציאות הכלכלית הבלתי אפשרית.

יחד עם זאת, לאגף האירועים יש תקציבים ייעודים, שמגיעים ממקומות שונים, וגם מקופת עיריית אשדוד, תקציבים שייועדו מלכתחילה לטובת פעילות תרבותית סביב השעון בכל ימות השנה, בדגש על חודשי הקיץ בהם המוני תושבי אשדוד, מחפשים בילויים ופעילויות לילדים בימי החופש הגדול. למשפחה אשדודית ממוצעת אין אפשרות להוציא מאות שקלים בערב אחד על הופעה של יובל המבולבל, רינת גבאי וכוכבי ילדים נוספים. בעירייה קיבצו את כל כוכבי הילדים בשני ערבים מדהימים באמפי פארק, במחיר סמלי של 10 שקלים, וכל עמך אשדוד היו שם, עם ילדים שהציגו חיוך רחב מאוזן לאוזן.

בדיוק בשביל ערבים כאלה נבחר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שהבטיח לפני שש שנים בשורה חדשה לתושבים, ומאז מקפיד לקיים את הבטחותיו יום אחר יום, שנה אחר שנה. ד"ר לסרי לא גדל ברמת אביב או בהרצליה פיתוח, הוא צמח וגדל ברחוב משמר הירדן, נחשף לקשיים ולחוויות שעיצבו את אישיותו והעניקו לו את הכלים לדעת מה צריך לעשות נבחר ציבור למען כלל התושבים, בעיקר עבור התושבים ממעמד הביניים ומטה, אלה שמשוועים ליהנות מאירועי תרבות גדולים חינם אין כסף.

העיר אשדוד חייבת להמשיך באותו קו, להמשיך לבסס את מעמדה של אשדוד כעיר הישראלית, ולתת לנו התושבים רגעים של נחת בימי השרב הלא פשוטים.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך