רועי דיין: "מ.ס. אשדוד מתנהלת כמו קבוצה בליגת העל"

החלוץ הוותיק רועי דיין (30) התאקלם במהירות במ.ס. אשדוד, ונראה מצוין באימונים * דיין, שהיה אמור להגיע לקבוצה כבר בחודש ינואר האחרון, מרוצה מאוד מהחתימה באשדוד, למרות שמדובר בקבוצה מהליגה הלאומית , דיין: "בפועל אמנם נשחק בליגה הלאומית אבל המקום של המועדון הוא בליגת העל, גם כל המערכת מתנהלת כליגת העל לכל דבר, אם מבחינת הצוות המקצועי, רמת האימונים וסגל השחקנים"

הקריירה של רועי דיין ידעה הרבה עליות ומורדות. לאחר שנחשב כילד פלא במחלקת הנוער של מכבי תל אביב ועלה לקבוצה הבוגרת, כשהיה בן 22 חתם על חוזה בקבוצת סנט מירן הסקוטית, אך מחלוקת בעניין דמי ההשבחה אותם דרשה מכבי תל אביב הביאה לפיצוץ העסקה. בהמשך מצא את עצמו דיין בהפועל תל אביב, ואף רשם עליית ליגה עם הפועל עכו, במדיה שיחק שתי עונות נוספות ומוצלחות בליגת העל. מעכו עבר דיין לבלגיה, ושיחק שנתיים בקבוצת בירסחוט, במדיה כבש תשעה שערים, לפני שחזר לפני שנתיים למכבי פתח תקווה.
כיום, כשהוא כבר בן 30, נשוי ואב לשני ילדים קטנים, אחרי עונה לא טובה, רועי דיין מגיע לאשדוד כשהמטרה שלו היא לחזור יחד עם הקבוצה אל הבמה המרכזית של הכדורגל, ליגת העל.

"העונה האחרונה שלי לא הייתה טובה מבחינת מספרים", מסביר רועי דיין מה הביא אותו לאשדוד. "הגיע הקיץ ודיברתי עם מספר קבוצות בליגת העל ולא קיבלתי את הרושם שבאמת בונים עליי ויהיה לי תפקיד מרכזי, ולא רציתי להיות עוד שחקן סגל שיחכה להזדמנות שלו".

אז העדפת לשחק בליגה הלאומית?
"אני לא חושב שאשדוד זה ליגה לאומית. בפועל אמנם נשחק בליגה הלאומית אבל המקום של המועדון הוא בליגת העל, גם כל המערכת מתנהלת כליגת העל לכל דבר, אם מבחינת הצוות המקצועי, רמת האימונים וסגל השחקנים".

ועדיין זה לא ליגת העל.
"נכון, אבל העדפתי להיות שחקן מוביל בקבוצה שהיא בעצמה תהיה מהמובילות של הליגה. אייל לחמן דיבר איתי ואמר לי שהוא רוצה אותי, ואני מקווה שבאמת אחזור להציג את היכולת הטובה שלי מכל השנים הקודמות".

מה בעצם קרה שנה שעברה?
"לאחר עונה טובה, בה כבשתי 9 שערים ב-18 משחקים, הגיע רן בן שמעון עם התפיסה המקצועית שלו, שמבחינתו המעמד שלי היה כשחקן רוטציה בלבד והוא לא בנה עליי מבחינה מקצועית, מה שמאוד פגע במוראל שלי וכמובן השפיע על היכולת שלי ובא לידי ביטוי גם במספרים. שיחקתי בעיקר בפלייאוף העליון, נגד הקבוצות הכי חזקות בארץ שנלחמו על האליפות ועל כרטיס לאירופה, אז מן הסתם המערך שלנו היה הגנתי יותר".

אז למה נשארת בכל זאת?
"ההנהלה סירבה בכל תוקף לשחרר אותי וככה נתקעתי בין הדרג הניהולי לדרג המקצועי. היו לי שיחות עם אשדוד כבר בינואר, אבל פ"ת סרבו לשחרר אותי ויכול להיות שהייתי עדין מדי ולא התעקשתי מספיק".

אולי אם היית מגיע לאשדוד בינואר המצב היה שונה?
"אנחנו לעולם לא נדע. יכול להיות שהייתי עוזר להשאיר את אשדוד בליגה ויכול להיות שכלום לא היה עוזר. מה שמשנה הוא שעכשיו אני כאן ואעשה את הכל כדי לתרום כמה שיותר".

איך נראית הקבוצה עד כה?
"הקבוצה צעירה ומאוד כשרונית, אבל עד שנגיע לליגה ונתמודד מול הקבוצות איתן נשחק לא נדע בדיוק, אבל עד עכשיו ממשחקי האימון ובכלל, אנחנו מפגינים יכולת טובה, גם מול קבוצות ליגת העל. יש פה שחקנים רעבים, מלאי מוטיבציה, שהמקום שלהם בהחלט בליגת העל".

לרועי דיין בגיל 30 עוד יש מטרות ויעדים?
"המטרה המיידית היא לעלות ליגה עם מ.ס. אשדוד. זו מטרה שהמועדון שם לעצמו, וגם אני בתור שחקן מאוד רוצה לחזור לליגת העל. יש לי עוד מה לתרום בליגת העל, וגם אני רוצה להוכיח שזה באמת המקום שלי".

אחד הגורמים המשפיעים זו דחיפת הקהל. מה אתה יכול לומר לאוהדים שנמצאים בבית, אחרי שחוו עונה לא קלה?
"קבוצה צריכה את האוהדים שלה, כאלו שיגיעו לתמוך בה, כי זה שווה נקודות במיוחד בעונה כזו בה אנחנו צריכים את מקסימום הנקודות. אני מקווה שכשנתחיל לתת תצוגות כדורגל ונצבור ניצחונות אז האוהדים יגיעו יותר ויותר. אין לי ספק שאנחנו מצידנו נעשה את הכל כדי לתת לאוהדים סיבה טובה להגיע בהמוניהם ליציעים, ולחגוג איתנו גם בסוף העונה את החזרה לליגת העל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך