מגשר עסקי – כל מה שצריך לדעת על גישור עסקי

 

מחלוקות עסקיות זה לא דבר פשוט, אך יש לזה פתרון – תהליך גישור עסקי. במהלך הגישור המגשר יסייע לכם להגיע להחלטות, תוך חתימת הסכם פשרה שמסוכם על כל הצדדים. אז מה כולל תהליך גישור עסקי? כל הפרטים בכתבה – המשיכו לקרוא!

מהו גישור עסקי?

תהליך הגישור העסקי מתנהל בין אנשים פרטיים, או בין חברות שנמצאים בסכסוך עסקי. גישור עסקי מתעסק לרוב בנושאים הבאים: פירוק שותפות עסקית, טענות לגרימת נזק, חוב של הוסדר, טענות להפרדת חוזה ועוד. כמו כן, בסכסוך עסקי יכולים להיות מעורבים יותר משני גורמים.

גישור הרבה פעמים יכול להיות שלב מקדים להליך משפטי, אך בניגוד להליך המשפטי גישור הוא תהליך שכל הצדדים מסכימים עליו והוא לא נכפה על אף צד – כלומר אף אחד לא יכפה עליכם להגיע לפגישה עם המגשר, אתם צריכים להגיע לפגישות מרצון מלא, וזאת בניגוד לצו בית משפט אליו אתם מחויבים להגיע. במסגרת תהליך הגישור, הפשרה מגיעה בנועם ותוך הבנה הדדית של הצדדים, באופן בו לצדדים יש שליטה על ההליך עצמו.

איך מתנהל תהליך הגישור?

התהליך לא עובד לפי ספר כללים מסוים, מגשר טוב מתאים את אופן הטיפול לאופי המטופלים, ולאופי הסכסוך –  כלומר אין שבלונה מסוימת שעובדים לפיה. מגשר מנוסה ומקצועי ידע להתאים לכל מקרה את הטיפול המדויק עבורו – תפקיד המגשר הוא לא תפקיד פשוט, ולכן הוא חייב להיות אדם בעל יחסי אנוש מצוינים, סבלנות וסובלנות ויכולת מנהיגות והובלה שתסייע למשפחה להגיע לפשרה הטובה ביותר עבור כל הצדדים.

תהליך הגישור נובע מתוך רצון כן ליישב את הסכסוך, תוך פתיחות ועם מינימום פגיעה – התהליך מחזק את המשתתפים, ומאפשר לכם להמשיך בחיים באופן בריא ונכון.

גישור עסקי פתרון חוץ משפטי חכם

זה לא סוד שכאשר מגיעים לבית המשפט המחלוקות מסלימות, וכך גם היחסים בין הצדדים. לעומת זאת, תהליך הגישור יכול לסייע לכם להגיע לפשרה בצורה מכבדת – כך תחסכו זמן, כסף וכאב לב. כמו כן, בתהליך הגישור תוכלו לקבל מענה על צרכים לא משפטיים, כמו למשל: המשך היחסים העסקיים, שימור המוניטין ועוד.

טיפים לבחירת המגשר

  • אל תוותרו על פגישות היכרות: כמובן שפגישה אחת לא משקפת את יכולות המגשר, או את שיטות הטיפול שלו. אך במסגרת הפגישה תוכלו לשאול אותו המון שאלות ולבדוק האם אתם מתחברים לאנרגיות שלו, והאם קיימת ביניכם כימיה, זה חשוב מאוד כדי שהתהליך יצליח – חשוב שתחושו איתו הכי בנוח שאפשר, כי תפקידו הוא לסייע לכם לפתור סוגיות הרות גורל.
  • קראו המלצות: כיום, בעזרת המרשתת אנחנו לא צריכים לחפש מטופלים קודמים שימליצו לנו, או לבקש מהמגשר עצמו המלצות. בלחיצת כפתור, אנחנו יכולים למצוא המלצות לגבי המגשר בהן ניתן לקרוא על יחס המגשר, והאם הטיפול שלו היה אפקטיבי.
  • בררו על ניסיונו של המגשר: בדקו על הניסיון שלו (האם הוא טיפל במקרה דומה לשלכם?) בדקו באיזה תחומים הוא מתמחה, ואילו הכשרות נוספות יש לו ברזומה.

גישור הוא תהליך דיסקרטי ובטוח, וכדי להתחיל אותו הוא חייב להיות מוסכם על כל הצדדים המשתתפים. התהליך מאפשר ליישב את הסכסוכים בצורה נעימה ומכבדת בליווי מגשר – אנו ממליצים לכם לפנות למגשר אופיר רז, אופיר מציע ארגז כלים עשיר המבוסס על ניסיון של שני עשורים כמגשר מוסמך וכחבר בלשכת המגשרים – בנוסף לגישור משפחתי, אופיר רז עוסק בגישור עסקי.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך