לוחם המג"ב מאשדוד שנמצא בלב המהומות בירושלים

אסור להזכיר את שמו או תמונתו של ת' מאשדוד לוחם מג"ב שהוא חלק מהצוות המיוחד של מג"ב - צוות מתיל"ן • צוות למשימות מיוחדות של לוחמה בטרור ולוחמה בפשיעה החמורה באמצעות מארבים, תצפיות והסוואה בעוטף ירושלים • ת' נמצא עם הצוות שלו בפיזור המהומות בירושלים ומפקדו נפגע בפניו במהלכן, ת' וחבריו לצוות המשיכו לפעול תוך שהם מחלצים את מפקדם • הם ממשיכים גם בימים האלה בפעילות החשובה להחזרת הסדר בירושלים • החברים באשדוד לא יודעים בכלל שזה מה שת' עושה: ת': "נמשיך להיאבק במפירי סדר ובאותם אנשים שמנסים לפגוע בשלום ובביטחון הציבור"

כשסמ"ר ת' מאשדוד מגיע הביתה, החברים שלו לא יודעים בכלל מה הוא עושה. הם לא מחברים בכלל בין חברם לבין צוות מיוחד של לוחמי מג"ב הקשורים למארבים ולוחמה בטרור ובפשיעה החמורה. הם לא מתארים לעצמם שת' שאת שמו אפילו אסור להזכיר כאן ולא את תמונתו, פועל בצוות קטן  שנקרא מתיל"ן  (ראשי תיבות של "מארבים, תצפיות, יירוט, לוחמה ניידת") שפועל בכל יום ובמיוחד בימים האלה נגד כל דבר המסכן את ביטחונם של אזרחי ישראל. הם גם לא יודעים שהוא נמצא עם הצוות שלו במרכז המהומות בתקופה האחרונה בירושלים ופועל שם בדרכים שונות, שגם אנחנו לא יכולים לספר לכם, בכדי למנוע כל פגיעה באנשים או בסדר הציבורי. במילים אחרות כשהם רואים את המהומות בירושלים, סמ"ר ת' נמצא בלב ליבן עם חבריו לצוות.. והכל בחשאיות מוחלטת.

צוות מתיל"ן הוקם מחדש לפני חצי שנה במג"ב. הצוות פועל בעוטף ירושלים 24 שעות שבעה ימים בשבוע. ת' מספר: "המרחב מציב בעיות ואנחנו כצוות מתמודדים איתן. מג"ב נמצא בגזרות שונות ואנחנו עוזרים לאותן פלוגות. אנחנו נמצאים בין גדר ההפרדה לעיר ירושלים ומגיעים למשימות מיוחדות".

שוטרי מג"ב בהתפרעויות בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
שוטרי מג"ב בהתפרעויות בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

שוטרי מג"ב בהתפרעויות בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

 

בכדי להבין עד כמה הצוות הזה שבו חבר ת' נמצא בלב הדברים, נזכיר את קצין מג"ב שכולנו ראינו ספג אבן בפניו במהלך המהומות. זה היה מפקדו של ת' בצוות מתיל"ן. הוא נמצא עדיין באשפוז אחרי ניתוח. ת': "אנחנו הגענו לאירוע באזור בשייח ג'ראח בירושלים. הוקפצנו לאירוע בגלל ההפרות סדר שהיו שם. אחרי שהגענו לאזור חיכינו לאות קריאה לפזר משם את המפגינים. המפגינים שהיו התחילו לקרוא דברי הסתה ולצעוק ברחובות ואז התחילו עם זריקות אבנים. מאחת האבנים נפצע המפקד בפניו". ת' וחבריו מיהרו לטפל במפקדם ובמקביל פזרו את ההמונים. "אפילו לאחר הפגיעה של המפקד עדיין יש את המשימה שצריך לבצע. עבדנו במקביל, גם פינינו אותו וגם המשכנו בפיזור ההפגנות".

איך מתמודדים עם זה. זה מטורף?

"זה לא קל עם כל ההפגנות האלה. כפי שאתה רואה ירושלים בוערת יום יום, יש מלחמה ברחובות, אבל אנחנו מנסים להתמודד עם זה מאוד יפה".

והכל נופל עליכם

"בדיוק".

מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן מבקר את מפקדו של ת' שספג אבן בפניו
מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן מבקר את מפקדו של ת' שספג אבן בפניו

מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן מבקר את מפקדו של ת' שספג אבן בפניו

 

איך כל זה משפיע עליך?

"עליי אישית ועל הצוות שלנו. זה מביא אותנו למצב שאנחנו לא מוכנים לשבת בשקט ולספוג את כל הבלגן הזה שהולך שם. אנחנו רוצים לעבוד ולעשות סדר ולהשפיע. אני יכול להגיד לך שקיבלנו את זה קשה שהקצין קיבל את האבן. אנחנו צוות מצומצם וכל אחד הוא משמעותי. ושראינו שאחד מאתנו נפגע בצורה כזו, זה השפיע על כל הצוות. זה השפיע לרעה".

אבל למחרת צריך לחזור למקום ולהמשיך

"כמו שאמרתי, באותו רגע המשכנו. אפילו אחרי שהקצין נפגע המשכנו כרגיל".

העובדה שמפקד הצוות נפגע והצוות המשיך בביצוע המטרה מלמד כי מדובר בלוחמים ערכיים חדורי מטרה שמבינים את המשימה ועומדים בה. לא סתם נבחר הצוות של ת' לטפל בבעיות בשייח ג'ראח. רצו את הצוות המיוחד שיודע איך הוא לטפל ביעילות ובמקצועיות באירועים כאלה.

ת' התחיל טירונות ראשונה לפני שנתיים וחצי ואז נפצע ברגלו, אבל לא ויתר. הוא החלים וחזר לטירונות חוזרת אחרי שנה של החלמה. ת' בלט בטירונות וגויס לצוות המיוחד של מתיל"ן. כשהצוות הוקם בחרו את הטובים ביותר. ת' אותר ומאז הוא שם.

ת' מספר איך זה להיות בצוות המיוחד: "אני יכול להגיד לך שהייתי בפלוגה רגילה שעשתה עבודה שוטפת של לוחמי מג"ב. עברתי לצוות המיוחד מתוך רצון לעשות יותר ולתרום יותר הרבה. עם הצוות הזה כל מה שרציתי לעשות, התממש לי".

סמ"ר ת'
סמ"ר ת'

סמ"ר ת'

 

החברה באשדוד ידועים מה אתה עושה?

"לא. כמעט ולא".

רואים אותך עם מדים. לא שואלים?

"רואים, אבל אני פחות מדבר על העבודה שאני עושה".

שלא תתבלבלו. גם השגרה של ת' היא לא רגילה. לא רק מה שקורה בימים אלה בירושלים:  "השגרה משתנה בכל רגע. רוב הפעמים שאני מגיע לבסיס אני לא יודע מה אני עושה באותו יום. באותו רגע אפילו. כל תרחיש יכול להתקיים. כל מה שקורה בגזרה משפיע על הצוות".

מה אתה רוצה לעשות שאחרי שתשחרר?

"אני עושה חושבים".

אולי תשתלב בעשייה בעיר?

"אולי, נראה לאן זה הולך".

יש לך מסר למסור לכל מי שמפר את הסדר בגזרה שלך?

"אנחנו תמיד נמצאים פה לשמור על הסדר. נמשיך להיאבק במפירי סדר ובאותם אנשים שמנסים לפגוע בשלום ובביטחון הציבור. אנחנו נמשיך להיות פה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך