איך אתם נראים בגוגל? יש לכם כיצד להשפיע על זה

דפי תוצאות החיפוש של גוגל מספקים שלל תוצאות אפשריות לכל שאילתת חיפוש – אך כיצד הגולש מנווט ביניהן? כיצד הוא בוחר על איזו תוצאה להקליק? קראו כמה נקודות חשובות בנושא

בעבור רוב אתרי האינטרנט בעולם, דפי תוצאות החיפוש של גוגל הם השער המרכזי שדרכו מגיעים הגולשים אליהם. בין אם הגולש מחפש פיצרייה, חברת ביטוח או רופא שיניים, ברוב המקרים הוא יתחיל את תהליך החיפוש שלו בהקלדת שאילתה בגוגל, ומשם הוא ימשיך במסע לעבר תוצאת החיפוש הרצויה. לעתים הוא יקליק על תוצאה, לא ימצא את מבוקשו וישוב לדף התוצאות של גוגל ולעתים הוא ימצא את מבוקשו כבר בהקלקה הראשונה.

אם כן, כיצד מחליט הגולש על איזו תוצאה להקליק? איזה מידע עומד לפניו כאשר הוא מחליט להקליק על אתר זה ולא אחר? וכיצד ניתן לגרום לו להקליק דווקא על התוצאה שלכם?

מיקום, מיקום, מיקום

אומרים שבנדל"ן הכי חשוב זה המיקום, וכך זה גם בדפי התוצאות של גוגל. רוב הגולשים יקליקו על התוצאות הראשונות המופיעות בדף – כלומר, על הדפים המדורגים הכי למעלה. וכך, דף אינטרנט שמופיע בעבור שאילתת חיפוש מסוימת בדף התוצאות השני ומעלה ככל הנראה לא יזכה כמעט להקלקות כלל.

אם כך, חשוב מאוד שדף אינטרנט יופיע גבוה בתוצאות החיפוש, ובכך בדיוק עוסק תחום קידום האתרים האורגני – בשיפור האתר והתאמתו לדרישות של מנועי החיפוש ולשאילתות החיפוש הרלוונטיות. בתהליך הקידום נבחרות מילות המפתח שיקודמו בכל דף ומבוצעת עבודה מעמיקה להתאמת תוכן הדף למילת המפתח ולשיפור איכות האתר בכלל על מנת להגיע לתוצאות מיטביות. על מנת להביא לאתר גולשים רלוונטיים חשוב לבצע תהליך קידום איכותי ומתמשך לשמירה על ההישגים.

על קצה המזלג

כאשר אנו מביטים על דפי התוצאות של גוגל, אנחנו יכולים להבחין מיד כי לכל אחת מהתוצאות האורגניות בדף (לא במסגרת מודעות גוגל או רכיבי מידע אחרים של גוגל) יש כותרת ותיאור קצר. שני אלו משמשים את הגולשים על מנת להבין במה עוסק הדף והאם הוא עונה על מה שהם מחפשים. כותרת טובה ומזמינה ותיאור מושך ואינפורמטיבי יכולים להגדיל את כמות ההקלקות על התוצאה ואת כמות הלקוחות הפוטנציאליים של האתר.

את הכותרת והתיאור של הדף לוקחת גוגל לרוב מתגיות המטא שהגדרנו לדף. כלומר, כמעט לכל דף אינטרנט ניתן להגדיר תגית כותרת (Title) ותגית תיאור (Description), וכאשר הן מוגדרות נכון, הן צפויות להופיע בדף התוצאות של גוגל (לעתים תגית התיאור תוחלף בקטע טקסט אחר מהדף, אך זה כבר למאמר אחר). אם כן, עלינו לוודא כי לכל דף באתר יש תגיות כותרת ותיאור ייחודיות משלו וכי הן מתארות היטב את הדפים ועונות על שאילתות החיפוש שאליהן הם מכוונים. עליהן להיות נעימות לקריאה, נהירות ותקינות מבחינה לשונית ושתהיה בהן מעט חשיבה שיווקית.

קצת העשרה

דרך מצוינת לגרום לתוצאת החיפוש שלנו לבלוט מעל כל האחרות היא להשתמש בסכמות בעבור הדפים. למעשה, מדובר בהוספת רכיבי תוכן לדף שאינם מופיעים בו בהכרח, אך כן נקראים על ידי מנועי החיפוש ויכולים להיות מוצגים בדפי התוצאות, בצמוד לתוצאה שלנו. לצורך כך יצרו מנועי החיפוש כבר לפני כמה שנים מאגר של סכמות מוסכמות על כולם שאותן יכולים בעלי אתרים להטמיע בדפי האתר שלהם, והמגוון גדול מאוד: ביקורות, שאלות ותשובות, מאמר, מוצר ועוד.

החוכמה היא לבחור נכון את הסכמה המתאימה לדף, להטמיע אותה בהצלחה ולהכניס בה את התוכן הרצוי. למשל, בסכמה של שאלות ותשובות נצטרך להכניס שאלות ותשובות מעניינות הרלוונטיות לנושא הדף, ואז כאשר התוצאה תופיע בגוגל, השאלות והתשובות יופיעו גם הן ויגרמו לתוצאה להיראות בולטת ומעניינת יותר מאלו שסביבה. באופן זה נוכל להגדיל את כמות ההקלקות על הדפים ולשפר את ביצועי האתר בכללותו.

ישנן דרכים רבות ומגוונות לשפר את מיקומי האתר בדפי תוצאות החיפוש של גוגל. אם אתם רוצים ללמוד את התורה כולה, לימודי קידום אתרים מקצועיים הם הדרך המומלצת להיכנס לעולם המרתק של קידום האתרים ולהפוך את האתר שלנו להצלחה.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך