שישה כבישים באשדוד הם מהמסוכנים ביותר בארץ

משטרת ישראל סימנה 135 רחובות כ"אדומים", בהם שיעור תאונות הדרכים והנפגעים גבוה במיוחד בינהם שישה רחובות מאשדוד

בסוף שנת 2014, סימנה משטרת ישראל 135 רחובות אדומים ומסוכנים, בכ-35 ערים ברחבי הארץ, אשר מהווים מוקדי תאונות דרכים. באותם הרחובות נרשמו לפחות שלוש חמורות תאונות בשנת 2014, או 12 תאונות בסך הכל באותה השנה או 60 תאונות דרכים בין השנים 2011-2014. בעיר אשדוד סומנו שישה רחובות אדומים: שדרות בני ברית, שדרות הרצל, דרך מנחם בגין, יצחק הנשיא, שדרות אלטלנה ושדרות ירושלים.

בנוסף נבדקו סוג העבירות שבגינן התרחשו תאונות הדרכים ברחובות אלו כמו: אי ציות לרמזור אדום, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, אי ציות לתמרורים, סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק, פניה שלא כחוק ועוד. אחת הבעיות המרכזיות מבחינת הבטיחות בדרכים בערים, היא הקיצוץ בתקציב שהביאה לירידה במספר הניידות של אגף התנועה במשטרה. על פי נתוני עמותת אור ירוק, כיום חסרות כמאתיים ניידות למשטרה, שיוכלו לסייע לשוטרים לאכוף את החוק ולהרתיע את הנהגים במיוחד ברחובות האדומים המסוכנים.
בנוסף, במסגרת הקיצוצים עדיין לא יצא לפועל פרויקט הסטודנטים שתוכנן בכדי לאפשר למשטרה לגייס סטודנטים שיסייעו לשוטרי אגף התנועה לאכוף את החוק בכבישים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים וממשלת ישראל לא יכולה להטיל את כל האחריות על הנהגים. על המדינה להשקיע משאבים בכדי לאפשר למשטרה להגביר את האכיפה בערים ולשפר את התשתיות בהן. הגברת האכיפה באותם רחובות "אדומים", והגברת הנראות המשטרתית, עשויה לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה".

עוד עולה שתל אביב היא שיאנית הרחובות האדומים עם 33 שבהם נפגעו 6,601 בני אדם ובירושלים נרשמו 15 "רחובות אדומים", בהם נפגעו 2,775 בני אדם

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך