אירועי הניצחון על הנאצים

יום הניצחון על הנאצים במלחמת העולם השנייה מצוין בישראל ב-9 במאי, כפי שנהגו לציינו בארצות חבר העמים. יום זה הוא יום הצדעה ל-1.5 מיליוני היהודים שלחמו בצבאות בעלות הברית והיו שותפים לניצחון. השנה, כיוון שאנו עדיין תחת מגבלות הקורונה, אירועי הניצחון על הנאצים ומצעד הווטרנים המסורתי, לא יתקיימו כבעבר. במקומם יתקיימו אירועי הוקרה והצדעה ללוחמים, טקסים ומפגשי תרבות. אנו מצדיעים לגיבורים!

ב-9 במאי, אנו מציינים את יום הניצחון של בעלות הברית על הנאצים ואת סיומה של מלחמת העולם השנייה. המלחמה הנוראה ביותר בתולדות האנושות הביאה גם לרצח המוני של יהודים ע"י הנאצים הארורים ולחורבן הקהילות היהודיות באירופה. בצבאות בעלות הברית השתתפו כ-1.5 מיליון יהודים. כחצי מיליון מתוכם שירתו בצבא האדום של ברית המועצות ויותר מרבע מיליון מצאו את מותם במלחמה. לאחר המלחמה, אותות הצטיינות ותעודות הוקרה הוענקו לכ-200,000 לוחמים יהודיים שגילו אומץ לב, תושייה וכושר עמידה ותרמו לניצחון.

אגף העלייה והקליטה של עיריית אשדוד מארגן בכל שנה שורה של אירועים ומעלה על נס את גבורתם של הלוחמים היהודיים ואת תרומתם לכניעתו של הרייך השלישי.
השנה, עקב מגפת הקורונה, הוחלט לערוך אירועים במתכונת אחרת. מצעד הווטרנים המסורתי לא יתקיים כבעבר ובמקום זה יזכו הווטרנים למחווה אישית. מתנדבים יגיעו לבתיהם של חמישים הווטרנים אשר לקחו חלק בקרבות והם חיים איתנו באשדוד, ובשם תושבי העיר יברכו אותם ויודו להם על פועלם וניצחונם במלחמה.


היום (9.05) יתקיים קונצרט חגיגי לכבוד יום הניצחון במתנ"ס דיונה וביום שלישי (11.05), מוזיאון הגבורה היהודית והשואה יפתח למבקרים. המוזיאון עבר שיפוץ וארגון מחדש ומציע מבט חדש ומעניין על מושג הגבורה והשואה. ביקור במוזיאון יהיה רק באופן קבוצתי ובהרשמה מראש (טלפון:08-9238820/1). 

בשבוע האחרון התקיימו כבר טקסי הנחת זרים ליד האנדרטאות המנציחות את זכרם של גיבורי מלחמת העולם השנייה. כך באנדרטת הניצחון, באנדרטה לזכרם של למעלה ממיליון ילדים שנרצחו בשואה ובקירות ההנצחה בבית העלמין. סגן ראש העיר אינג' שמעון כצנלסון, נשא דברים בטקסי הנחת הזרים אשר התקיימו במעמד תושבים, נבחרי ציבור, יקירי הקהילות ובני משפחות הגיבורים. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך