הושמדו מוצרי מזון שפג תוקפם

בביקורת משותפת של המחלקה לשירותי מזון במשרד הבריאות מחוז אשקלון ומחלקת רישוי עסקים של עיריית אשדוד, אשר נערך בסוף השבוע האחרון, נמצאו מוצרי מזון פגומים בשלושה בתי עסק בעיר. כל המוצרים הושמדו ולשניים מהם הוצאו צווי סגירה.

שלושה בתי עסק באשדוד נאלצו להיפרד ממוצרי מזון שפג תוקפם או שלא נמצאו ראויים לאכילה, בשל תנאי אחזקה לקויים ואי עמידה בתקני הבריאות. בביקורת שערך משרד הבריאות ומחלקת רישוי עסקים, נבדקו תוקפם של המוצרים, תנאי האריזה, רמת האחזקה ושימור המזון. ככל שהמוצרים לא עומדים בתקן הם מושמדים מיד וכנגד בעל העסק ננקטים צעדי אכיפה שונים.

בסוף השבוע האחרון נערכה ביקורת בשלושה בתי עסק באשדוד – באולם, קייטרינג ובית עסק המייצר ומשווק מזון. הביקורת נערכה בעקבות מידע מוקדם והיא נערכת במפתיע כאשר נציגי העירייה מתלווים לאנשי משרד הבריאות. באולם נמצאו כמויות גדולות של מוצרי מזון שפג תוקפם (חבילות גלידה, סיגרים, קמח ותבלינים), בשר שפג תוקפו וללא מדבקות יצרן, סלטים מוקפאים ומגשי דגים מבושלים שמוכנים להגשה. כל המוצרים הושמדו.

נגד הקייטרינג ובית העסק לממכר מזון שמיוצר במקום הוצאו צווי סגירה מידיים בשל רמה תברואתית לקויה, טיפול ואחזקה לא ראויה של המזון. שני העסקים פועלים ללא רישיון עסק וכנגד אחד מהם קיים דוח משפטי ובימים אלה הוא עומד לדין. כל המזון הושמד במקום, הוצאו צווי סגירה כאמור ויינקטו נגדם המשך הליכים.

במחלקת רישוי עסקים מודים למשרד הבריאות על הביקורות המשותפות שנועדו לשמור על ציבור הצרכנים ומתריעים על נקיטת צעדים משפטיים כנגד כל מי שפועל שלא כדין. מישל אללי, מנהל המחלקה בעיריית אשדוד מודה לתברואני המחלקה על עבודתם המסורה והאחראית. "בתי עסק מחויבים ברישיון עסק ועמידה בכל תנאי הרישוי, במיוחד מי שמייצר משווק או מפעיל בית עסק לממכר מזון" מזהירים אנשי האגף ומדגישים כי "נמשיך לשמור על הציבור ונפעל נגד כל מי שעובר על החוק".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך