רובע חדש באשדוד – 'קריית שמעון פרס'

הרובע יוקם באזור בו נמצאים בית החולים אסותא אשדוד ומד"א. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "זכות גדולה, עבור כולנו באשדוד, לכבד את זכרו ופועלו של שמעון פרס, איש החזון, המנהיג הדגול, המְדִינַאִי בעל שיעור הקומה, ומהאבות המייסדים של מדינת ישראל".
מהיום אמרו: 'קרית-שמעון פרס'. צילום: אורי קריספין

היום נערך באשדוד טקס חנוכת קריית פרס, על שמו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ז"ל. הטקס שהתקיים בסמוך לתחנת מד"א אשדוד היה במעמד ראש העיר, משפחת פרס, נציגי מרכז פרס לשלום, נבחרי ציבור, יקירי העיר ותושבי אשדוד. במעמד הטקס נישאו דברים והוסר הלוט מעל שלט ההכרזה. כבוד לאשדוד ולתושביה

יחסו החם של שמעון פרס, נשיאה התשיעי של מדינת ישראל, לעיר אשדוד התבטא לאורך השנים הן בפעילותו להגשמת חזון התקומה והבנייה בארץ ישראל והן בקשר ההדוק שהיה לו עם מנהיגי העיר לדורותיהם. במסגרת חגיגות 30 שנה לעיר אשדוד, בדצמבר 1986, העניק ראש העיר לשעבר, ד"ר אריה אזולאי, את התואר "אזרח של כבוד" לשמעון פרס – האיש אשר זכה להיות בצמתים המרכזיים של מפעלי העשייה ומילא שורה של תפקידים ציבוריים, מתפקידי ניהול דרך עבודה בכנסת ובקבינט ועד לראש הממשלה ונשיאה התשיעי של המדינה.

בנוכחות ראש העיר ובני משפחת פרס.

הבחירה להעניק לשמעון פרס את הכבוד ולהנציחו בקריאת הרובע המיוחד על שמו, היתה טבעית וראויה בזכות הרפרטואר הבלתי נגמר של האיש אשר נתפס כחולם גדול וכמגשים ענק, ובזכות המורשת בעלת המשמעות חינוכית-ערכית שהניח אחריו אשר מהווה דוגמה ומופת לכל מי שבוחר להלך בנתיב המנהיגות, מתוך מחויבות לעם ולביסוסה של מדינת ישראל.

במעמד טקס קריאת שמו של הרובע המיוחד ע"ש שמעון פרס, השתתפו כאמור בני המשפחה ונציגי העיר ולאחר הסרת הלוט משלט ההכרזה על קריית פרס, נשאו דברים נציגי המשפחה וראש העיר.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "זכות גדולה, עבור כולנו באשדוד, לכבד את זכרו ופועלו של שמעון פרס, איש החזון, המנהיג הדגול, המְדִינַאִי בעל שיעור הקומה, ומהאבות המייסדים של מדינת ישראל. הוא ראה באשדוד את העיר הישראלית, המגשימה את החזון הציוני, שלאחר הקמת המדינה. כפי שהתבטא פעם: 'אשדוד מגלמת את דמות המדינה לעתיד', כך שההחלטה לחקוק את שמו של שמעון לַנצח, בְּבניינה וּבְּשגרת יומה של העיר, הינה טבעית עבורנו. כְּאות תודה וכְּמורשת חינוכית, לַדורות הבאים. תודה רבה לבנות ובני משפחת פרס היקרים, תודה לוועדת ההנצחה, לחבריי ושותפיי להנהגת העיר, ואיחולי הצלחה לעיר אשדוד".

יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות חמי פרס: "אחד השירים האחרונים שאבא כתב, היה  בעל הכותרת "עיניים עצומות רואות הכל", ולמרות שהוא לא איתנו וגם דרך האנשים שהגיעו לכאן אני מרגיש שהוא רואה הכל. אני רוצה להודות לך ראש העיר ולהנהגת העיר על ההנצחה המרגשת ולבקש למתוח קו ישר שעליו אפשר לסלול דרך מלך בין אשדוד לבין מרכז פרס, כמו שכתוב על לוח ההנצחה – דרך השלום ודרך החשדנות זוהי דרכנו".

פרופסור צביה (ציקי) ולדן: "באשדוד יש הרבה דברים מיוחדים, עבדתי כאן לא מעט שנים במערכת החינוך ואני מכירה הרבה מהקסמים של המקום הזה. אבא שלי אהב את העיר כי בהקמתה היה חיבור לא שגרתי. אבי אהב מקומות שאפשר להגיד עליהם סוף מעשה במחשבה תחילה, ואשדוד זה היה מקום שתוכנן בקפידה. הכבישים רחבים ויש נדיבות והתחשבות באזרחים. בנוסף באשדוד יש שפה ייחודית שנקראת אשדודית שמוזכרת גם בתנ"ך בספר נחמיה. אשדוד זו עיר עם חיבורים יוצאים מן הכלל. התושבים חיים אחד עם השני, מכירים ונפגשים בכל מיני מרחבים בהרמוניה וכך נוצר החיבור, האחריות ההדדית והשפה".

את הטקס הפיקו אגף האירועים ועיריית אשדוד. יוסי עטר מפיק בפועל ומנחה הטקס. על התכנית האומנותית רביעיית נגנים מתכנית אנדלוסית והזמרת שיר יפרח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך