נמל אשדוד מקבל אספקת חשמל מדליה אנרגיות במקום מחברת החשמל

החל משבוע שעבר בלילה שבין שלישי לרביעי חברת נמל אשדוד החלה לצרוך חשמל מוזל מחברת דליה אנרגיות כוח בע"מ במחיר זול מתעריפי חברת החשמל שסיפקה לה חשמל עד כה במשך כמעט 50 שנה.
צלם: אבי רוקח

במשא ומתן שהתנהל בחודשים האחרונים, בין שתי החברות, הגיעו לסיכומים באשר לשיעור ההנחה שתקבל חברת הנמל לעומת תעריפי חברת החשמל ולתנאים הקשורים למתן ההנחה. במכתב ששלח אתמול בבוקר, איתן מאיר, מנכ"ל חברת דליה אנרגיות, למנכ"ל הנמל (בפועל) יצחק בלומנטל הוא כתב כי "הלילה בחצות אנחנו מתחילים בהפעלה המסחרית של תחנת הכוח ומאפשרים לנמל אשדוד לצרוך חשמל מוזל, לחסוך בהוצאות החשמל, תוך שמירה על אותה רמה של זמינות ואמינות באספקה. ברצוני להודות לך באופן אישי שבחרת להצטרף אל בין לקוחותינו".

בשנים האחרונות, עם כניסת הגז הטבעי לישראל והגברת התחרות במשק החשמל, הוקמו תחנות כוח פרטיות מבוססות גז טבעי, המציעות חשמל מוזל ללקוחות עסקיים שהינם צרכני חשמל משמעותיים. התחנות הפרטיות עושות שימוש בתשתית מערכת הולכת החשמל הקיימת והן מתחרות עם חברת החשמל על מרכיב הייצור בתעריף החשמל. עלויות הייצור לתחנות פרטיות חדשות ויעילות, הינן נמוכות מעלויות הייצור של חברת החשמל ולכן הן יכולות להציע מחיר זול יותר.

ההתקשרות בין חברת הנמל לחברת דליה הינה לתקופה של 10 שנים , החל כאמור מהלילה בתנאים שנקבעו בהסכם.להערכת חברת הנמל רכישת חשמל מוזל תביא לחסכון של כמיליון ₪ בשנה בעלויות החשמל של הנמל. בנוסף לחיסכון הכספי, עם תחילת האספקה תעבור חברת הנמל לצריכת חשמל ממקור שהינו 100% גז טבעי נקי ובכך מפחיתה חברת הנמל את השפעתה על הסביבה. ייצור החשמל על-ידי חברת החשמל מבוסס היום ברובו על פחם (כ- 60%) וחלקו על גז טבעי (כ- 40%). תחנות כוח המופעלות בגז פולטות ריכוזי מזהמים כגון: דו תחמוצת הגופרית, תחמוצות חנקן וחלקיקים בשיעורים הנמוכים ב- 85% עד 95% בהשוואה לתחנות פחמיות.

ביסוס הפעילות התפעולית של חברת נמל אשדוד על חשמל נקי תביא גם להפחתה ממשית של תביעת הרגל הפחמנית (המונח המתאר את סך הפליטות של גזי חממה התורמים להתחממות גלובלית) של חברת הנמל בפעילותה לפריקה וטעינה של מטענים, ותעמיד אותה בשורה אחת עם הנמלים המתקדמים בעולם. את המשא ומתן הובילו מטעם חברת נמל אשדוד, ד"ר יהודה היימליך, ועו"ד ברק קרן, ומטעם חברת דליה אנרגיות כוח, הגב' זהר מורגן ועו"ד יעל וגנר-טובי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך