עושים לכם סדר על העבודות בכבישי אשדוד

כבר חודשים ארוכים שאתם מתזמנים בכבישי העיר, העבודות בכבישי העיר נמצאות כמעט בכל פינה, העומסים בשעות הלחץ גורמים לכולנו קצת לכעוס, אך האם אתם יודעים מה עומד מאחורי העבודות הללו? * בעקבות פניות רבות למערכת, אשדוד אונליין החליט לצאת ולבדוק מה טיבם של העבודות, עד מתי הן יתקיימו, מה מחכה לנו בעתיד הקרוב, ואיך הכל קשור לאיכות החיים השלנו, לטכנולוגיה שמתקדמת ובניית אלפי יחידות דיור לזוגות צעירים בעיר * כל התשובות לשאלות שמטרידות את תושבי העיר בכתבה
הדמיה – כך יראה רחוב ז'בוטינסקי לאחר העבודות

תושבי אשדוד הורגלו בשנים האחרונות לעבודות נרחבות בכבישי העיר אשדוד, רבות נכתב על פרויקט הריווי בשדרות הרצל שהעבודות בו הסתיימו לפני זמן רב והתושבים כבר כמעט הספיקו לשכוח את שארע שם, עד שהעבודות הרבות באזור התעשייה החזירו מעט נשכחות. בשבועות האחרונים עמלו במרץ עשרות פועלים ומהנדסי תנועה באזור שדרות ז'בוטינסקי ומסביב לה על מנת להכשיר את התנועה החדשה שצפויה להתחבר לפרויקט התחבורה הירוקה.

אם לא דיי בכך, גם שדרות בני ברית המרכזיים עברו שדרוג לפני מספר ימים, והכבישים עם הבורות התחלפו באספלט חדש, על מנת לשפר את איכות הנסיעה שלנו בדרך המרכזית ביותר בעיר. כמובן לא שכחנו את העבדות שבוצעו בצומת הרחובות משה סנה ובני ברית שסיקרנו רבים מתושבי העיר. בעקבות השיח הרב סביב העבודות ברשתות החברתיות והטענות השונות של התושבים, החלטנו לצאת ולבדוק מה מטרת העבודות שמבוצעות בימים אלה, מתי הן צפויות להסתיים וכמובן מה מחכה לתושבי העיר בעתיד הקרוב בכל מה שקשור לכבישי העיר.

במקביל החליטה העירייה לחדש לתושבים ברובע הוותיק את המדרכות

מפת העבודות והסיבות

נכון להיום, עיקר העבודות בכבישים מבוצעות בשדרות ז'בוטינסקי, מצומת שדרות הרצל עד שדרות בני ברית, דרך הרחובות הנשיא ויצמן ויוספטל. בתחילת חודש רביעי נחסמו לתנועה קטעים מרכזיים בכביש במסגרת פרויקט אקו-מוב של התחבורה הירוקה, בעיריית אשדוד ובמשרד התחבורה החליטו לחבר את ציר התחבורה הירוקה מהרצל לז'בוטינסקי והעבודות במקום נמשכו שבועות אחדים.

מבדיקה שערכנו מול הרשות המקומית, העבודות במקום עתידות להסתיים בדיוק בזמן כתיבת שורות אלו, אך יתכנו עיכובים קלים שיובילו לכך שבתחילת השבוע הקרוב שדרות ז'בוטינסקי יחזרו לסדרם.

למרות שישנם כאלה המזלזלים בעבודות התחבורה ירוקה, או מאוכזבים מהחוסר נוחות שנוצרה בחלקים מהדרך, אי אפשר להתעלם מבטיחות הנסיעה בכביש, ומספר התאונות בשדרות הרצל שירד פלאים מוכיח עד כמה הדבר היה שווה.

למרות זאת, עיתון 'המגזין' ביקש לקבל הסברים מה טיב העבודות בשדרות ז'בוטינסקי וגילה כי רוב העבודה נעשתה על מנת להכשיר את התשתיות במקום לטובת מגורים בעתיד הקרוב, זאת במסגרת ההתחדשות העירונית שתתבצע בצד הוותיק של השדרה, כאשר מנגד הונחו תשתיות חדשות בטכנולוגיה מתקדמת לקראת שיווק מאות יחידות דיור בפרויקט בית בשדרה שישווק ע"י משרד השיכון במסגרת מחיר למשתכן.

בעיריית אשדוד ובתאגיד המים יובלים מצאו לנכון לנצל את ההזדמנות הזו, שבה מבוצע שינוי בכביש והחליטו לשפר את התשתיות הישנות והלא רלוונטיות שנעשו באשדוד לפני כמעט שישים שנה, המבצע המורכב והיקר הזה אמור לשפר את איכות המים שכן עד היום הצינורות היו עשויות מאסבסט הידוע כמיושן ולא הכי בריא.

כמו בשדרות ז'בוטינסקי כך גם העבודות ברחוב חיים משה שפירא וברחוב קרן היסוד המבוצעות ברובע ד' נועדו על ידי חברת יובלים להחליף את קווי המים והביוב המיושנים שהוטמנו לפני עשרות שנים, בכאלה חדשים ומשודרגים טכנולוגית, במקביל החליטה העירייה לחדש לתושבים ברובע הוותיק את המדרכות ולשפר את הנראות באחד הרובעים הישנים בעיר שבשנים האחרונות שודרג ע"י פרויקטים רבים של התחדשות עירונית.

"תמיד יש מה לחדש ולשנות, זו עיר של רבע מיליון תושבים"

העבודות בשד' בני ברית שהכעיסו

לפני כשבועיים הודיעה עיריית אשדוד על עבודות להחלפת אספלט בשדרות בני ברית במשך שלושה ימים במהלך שעות היום, בין השעות שבע בבוקר לחמש בערב. הפרסום הצליח להכעיס רבים מתושבי העיר והרשתות החברתיות היו מלאות בהודעות פליאה, שכן אין אחד שלא יצא לו לנסוע בכביש בינעירוני ולראות שהעבודות בו מבוצעות בשעות הלילה.

בדקנו את הנושא לעומק ולאחר בירור שנערך הופתענו לגלות שהחוק קובע כי במקום מיושב בו מתגוררים תושבים חל איסור מוחלט לבצע עבודות להחלפת אספלט בכבישים בשעות הלילה, דבר שהכריח את הרשות המקומית לבצע את העבודות בשעות היום, מה גם שהחורף האחרון והקשה יחסית שהסתיים ממש לאחרונה גרם לבורות בכביש הראשי ביותר בעיר, כך שהעבודות היו נצרכות באופן מידי.

עיריית אשדוד שהבינה את המצב המורכב החליטה לא לחסום את שדרות בני ברית באופן מוחלט, אלא לבצע עבודות נקודתיות כל פעם בנתיב אחד מתוך שלשוה הקיימים בשדרה הארוכה, ובכך מנעה העירייה עומסים כבדים יותר. מאוחר יותר התברר כי למרות הפרסום על כך שהעבודות בכביש יחלו בשעה שבע בבוקר השתדלה העירייה לא לחסום את הנתיבים בשעות העומס אלא בשעות הביניים בהן התנועה בשדרה דלילה יחסית.

הכבישים עם הבורות התחלפו באספלט חדש

התוכניות מאוחרי הקלעים

כחלק מהבדיקה המקיפה שביצע עיתון 'המגזין' סביב נושא התחבורה בעיר שוחחנו עם מספר גורמים בכירים באגף התשתיות וגם עם כאלה הנמצאים בקבלת ההחלטות, שם חשפו לנו את ההתנהלות מאחורי הקלעים שכל מטרתה היא שיפור התשתיות לטובת התושב בתקופה עמוסה אך קצרה יחסית.

בכיר בעיריית אשדוד ששוחח איתנו אמר כי "אין ספק שהמצב לא נח בכלל, העירייה מבינה את הכעס של התושבים, אך הציבור חייב להבין שלא מדובר בעומסים בעקבות תשתיות מיושנות ולא ראויות לעיר גדולה כמו שלנו, אלא להפך, אשדוד משתדרגת והופכת את הכבישים לנגישים וקלים לנסיעה, הכל נעשה עבור התושב".

אותו גורם בכיר הוסיף ואמר "יש כאן תשתיות מיושנות שנעשו לפני שישים שנה ויותר, אם לא נחליף אותם היום, נגיע למצב בעוד כמה שנים שלא תהיה ברירה ואז לא נוכל לבצע חשיבה נכונה ותכנון רציני שיקל כמה שיותר על תושבי העיר למרות החסימות, לכן היום אנחנו משתדרגים, מעט סובלים אך בעתיד הקרוב הכל יראה אחרת".

בעירייה סיפרו לנו שהעבודות בשדרות ז'בוטינסקי יסתיימו ממש בימים הקרובים, למרות זאת העבודות ברחבי העיר לא צפויות להיעצר "תמיד יש מה לחדש ולשנות, זו עיר של רבע מיליון תושבים ושיפור התשתיות כאן נצרך כל הזמן לטובתנו, יש תכנון של גשר לסקוב שיתחילו בקרוב ויש עבודות שצפויים לבצע בעוד זמן קצר לייצר מנהרה מתחת לשד' בני ברית על מנת לבטל צמתים ולייצר כבישים מודרניים שמתאיים לעיר כמו שלנו והכל לטובת התושב, לכן חשוב שכולם יסתכלו על העתיד הקרוב ולא על הרגע הקשה של כמה דקות ההמתנה בפקקים בשעות העומס".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך